תנו להם לק גדול
החידושים של יצרניות הגלידה ל–2016: יותר פרי ואפילו ירק, לצד גלידות שמנת מושחתות • וכמובן: בובות הפתעה בשלגוני הילדים
שלגון תפוגזר, גלידת צ'אנקי מאנקי טבעונית של בן אנד ג'ריס, וקרחוני נסיכות דיסני עם תכשיט בהפתעה. זו רק טעימה ממה שמחכה לנו לקראת קיץ 2016.
בעיתוי מקרי בהחלט של מזג אוויר קיצי מציגות החברות המובילות בשוק את החידושים לשנת 2016. ניצנים ראשונים יפציעו במקררי הגלידות כבר בימים הקרובים, והשאר בהמשך (בחלק מהמקרים רק אחרי פסח).
קטגוריית הגלידה בישראל מגלגלת כ־1.5 מיליארד שקל בשנה. לפי נתוני סטורנקסט, בניגוד לשוק המזון כולו שבקושי גדל, קטגוריית הגלידות גדלה ב־3.7% בשנת 2015 לעומת 2014, וקטגוריית השלגונים הבודדים צמחה ב־4.7%.
"גלידת שטראוס היא אחת מקטגוריות הליבה שלנו", אומרת קרן סער, מנהלת שיווק גלידת שטראוס, שבבעלות יוניליוור. "אנו עובדים יומם וליל על מנת לקלוע בכל פעם מחדש לטעמים שהישראלים הכי יאהבו". בחברה מציגים טעמים חדשים של שלגוני שמנת מגנום – פיסטוק ואגוזי לוז, לצד גלידה משפחתית קליק מיניס (בטעם וניל עם ריפל שוקולד ופצפוצי קליק), גלידה עם שברי ביסקוויט לוטוס וגלידת קרמבו. בסדרת קרט ד'אור תושק גלידת שמנת בטעמי קרם ברולה ומרנג שוקולד לבן. לסופרי הקלוריות יהיו שלגונים של 60 קלוריות בטעם וניל עם פירורי עוגיות, ושלגוני שרבט תות על בסיס יוגורט עם 33 קלוריות בלבד.
להורים, שתולשים שערות מכמויות הארטיקים שהם נאלצים לקנות לילדים רק בשביל בובות ההפתעה ("פיגורינות"), לא צפויה הקלה. שטראוס תשווק השנה קרחוני נסיכות דיסני בטעמי תות ודובדבן, עם תכשיט או בובת איסוף בכל אריזה. בנוסף תשיק קרחונים עם 15 הפתעות מעולם גיבורי העל (כמו סופרמן, ספיידרמן ו־וונדרוומן), שמתלבשות על העיפרון. החמשושים עושים מהפך ומגיעים בצורות של מפלצות, בטעמי פירות ובציפוי חלבי. חברת "הגלידות של פלדמן" מציעה שלגון Moto GP עם דגמי אופנועי זהב וכסף מוקטנים.
גם נסטלה לא מוותרת על הבובות. "הקיץ יהיו אלה בובות ה'צומצום' מאפליקציה מבית דיסני, לצד חותמות של המיניונים ושל דמויות אימוג'י חדשות", מציין בועז דקל, מנכ"ל חברת PMI, האחראית על הבובות בשלגוני נסטלה ובמוצרי מזון נוספים. עופר גרין, מנכ"ל נסטלה, מעריך כי שלגון עם בובה יימכר בפחות מ־10 שקלים. שלגון חדש לילדים ללא פיגורינה הוא פירולו טרופיקל.
ומה עם שוחרי הבריאות? לדברי גרין, בשוק הגלידה רואים 3 מגמות חזקות: מגמת הפרי והטבעיות, המשך הפריחה של היוגורטים ומתיחת מותגים. "הדרמה הכי משמעותית מבחינתנו בעונה זו היא השקת סדרת שלגוני 'לה פרוטה' בתוספת 50% מחית פרי. זו עלייה משמעותית במרכיב הפרי, המרקם רך ונעים ויש 70־99 קלוריות ליחידה". מדובר ב־6 טעמים, בהם בננה־תמר־פקאן ופירות אדומים.
חדשנות נוספת של נסטלה היא פיטנס בתוך המקפיא – סדרת גלידות יוגורט עם מחית פרי ופירורי עוגיות חיטה מלאה. ולמי שלא סופר קלוריות: מותג ג'ויה יציע שלגוני מיני בטעמי ויסקי אספרסו, חלבה ושברי פיסטוק, פיסטוק קוקוס קלוי או טופי קרמל מלוח.
שילוב מסקרן מציעים בפלדמן: "העזנו ללכת עד הקצה, עם שלגון המשלב רכיבי בריאות על טהרת ירק ופרי", אומר המנכ"ל דרור אשל. בשלב הראשון הושק שלגון שייק פרי סורבה תפוז־גזר, עם 40% פרי וירק ו־55 קלוריות ליחידה. "נפתיע עם טעמי פרי וירק נוספים", הוא מבטיח.
ויש גם בשורה לטבעונים. במפעל בן אנד ג'ריס תושק בקיץ סדרת גלידות חדשה ללא חלב, על בסיס חלב שקדים, כולל הצ'אנקי מאנקי המפורסם ופאדג' בראוניז. "אנו נרגשים במיוחד מהחדשנות השנה", אומר המנכ"ל המקומי אבי זינגר. "הסדרה ללא מושקת בימים אלה בארה"ב ב־4 טעמים, ואנו עושים את מרב המאמצים להביא אותה לארץ בהקדם האפשרי".
האגן דאז צפויה לצאת בסדרת שלגוני שמנת מצופים שוקולד, שתחליף את הסדרה הקיימת. בין הטעמים: וניל עם אגוזי מקדמיה, תות ושוקולד לבן עם שקדים.
iris-lif@yedioth.co.il