שתף קטע נבחר
 

מכונית אחת בשבוע: דאצ'יה סנדרו סטפווי (2015 עד היום)

קבוצה: כאילו ג'יפון

 

דגמים: 5 דלתות, 5 מושבים

 

טווח מחירים: מ־57 אלף שקל לאחת משומשת מ־2015 ועד 69.5 אלף שקל לחדשה מ־2016 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: דאצ'יה היה יצרן רכב רומני כושל שנועד בעצם לספק חומר לבדיחות של ננסי ברנדס. רנו רכשה אותו כדי לייצר מכוניות פשוטות וזולות במיוחד. הסטפווי היא גרסה מוגבהת, עם סממני שטח של דגם הסופר־מיני סנדרו.

 

פרטים טכניים: מנועי טורבו־בנזין (900 סמ"ק, 90 כ"ס) וטורבו דיזל (1,500 סמ"ק, 90 כ"ס, רק מה־2016). גיר ידני, 5 הילוכים. גיר רובוטי חד־מצמדי, 5 הילוכים, יגיע כאופציה עם מנוע בנזין בחודשים הקרובים. למרות הצורה, הנעה קדמית בלבד.

 

זיהום אוויר: 115־98 גרם C02 לק"מ, קבוצות זיהום 4־3 מ־15. אין לה כסף לסיגריות.

 

בטיחות: סבירה בלבד. רק 4 מ־5 כוכבים בשיטת הניקוד הקודמת והמקלה במבחן הריסוק האירופי, 4 כריות אוויר, בקרת יציבות ו־ABS כסטנדרט.

 

שמירת ערך: בינתיים נמכרת כמעט במחירי מחירון, גם בזכות ההיצע הקטן. ובכל מקרה, במחיר שלה כמה כבר אפשר להפסיד.

 

מה לבדוק לפני שקונים: מפגינה בינתיים אמינות טובה, למרות החשש מרכיבי רנו וייצור רומני.

 

למי היא מיועדת: למי שמחפש ג'יפון, אבל אין לו דעות קדומות וגם לא הרבה מזומנים.

 

למה כן: עיצוב נאה, ישיבה גבוהה, מרווח למשפחה. נוחות נסיעה טובה. מחיר של מכונית מיני.

 

למה לא: כרגע עם גיר ידני בלבד, הנדסת אנוש בינונית, פלסטיקה זולה בתא הנוסעים ורמת בטיחות נמוכה מרוב המכוניות אפילו במחיר שלה. ביצועים סבירים בלבד, פחות חסכונית מהצפוי, ונוטה בסיבובים כאילו תודלקה בצויקה.

 

למחפשי מציאות: הקופיקס של עולם הרכב. איזיג'ט על גלגלים. שנמשיך?

 

אלטרנטיבה באותו מחיר: סיטרואן 4C קקטוס בסיסי חדש וכריזמטי, רק מעט יותר יקר. או פיג'ו 2008 אוטומטית בת שנתיים.

 

השורה התחתונה: פוזה לכל פועל.

פורסם לראשונה 18.02.16, 14:11

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים