yed300250
הכי מטוקבקות
    מסיבה מוצלחת
    זמנים מודרנים  • 07.03.2016
    יש בעיר מסיבה
    והיא שלכם! קבלו את כל הטיפים שצריך אם אתם מארגנים מסיבת ריקודים, חוגגים לקטן יומולדת או עורכים לגדולה מסיבת גיוס
    מירי בן־דוד ליוי

     

     

    נרקוד עד אור הבוקר: טיפים למסיבת ריקודים

     

     

    * במסיבת ריקודים חשוב מאוד להגדיר במדויק מי קהל היעד שלכם (מגזר, חתך גילאים) ומה סוג המסיבה (אירוע משפחתי, אירוע של העבודה) ולפיכך תיבנה המסיבה: האולם שבו תיערך, התקליטן שייבחר, התפריט, המתנה שתחולק לכל אורח ותוכן האירוע עצמו.

     

    * בחרו את הקונספט לאירוע, כך שיותאמו לו המוסיקה, התאורה ושאר הגורמים. הכל צריך להיות כמובן מתואם מראש עם התקליטן או הלהקה.

     

    * בחירת השירים: אם אתם מבינים במוזיקה, תוכלו לבנות בעצמכם את הפלייליסט. אם אתם לא ממש מתמצאים, ספרו לתקליטן שלכם על הקונספט ועל מאפייני האורחים. תנו לו דוגמאות לשירים ולהקות שאתם אוהבים והשאירו לו את האחריות לבנות את רשימת השירים הסופית לאירוע. תנאי הכרחי למוזיקה טובה הוא שהתקליטן ובעל האירוע ייפגשו ויעשו תיאומי ציפיות כמו שצריך. זה לא עובד כשזה ספונטני.

     

    * כשבוחרים את הלוקיישן למסיבת ריקודים, האקוסטיקה באולם היא הדבר הראשון שיש לבדוק. אפילו התקליטן הטוב ביותר או הלהקה האיכותית והמקצועית ביותר עם ותק של שנים לא יוכלו לייצר מסיבת ריקודים מוצלחת אם האקוסטיקה באולם לא ברמה גבוהה. רצוי להגיע לאירועים באולם בליווי איש מקצוע שיחווה את דעתו המקצועית בעניין. אולם עם אקוסטיקה ברמה נמוכה יכול להרוס מסיבת ריקודים טובה.

     

    * את האווירה ייצרו גם הרהיטים והאביזרים שתפזרו בחלל. אם מדובר במסיבה מושקעת - אפשר לשכור ריהוט בהתאם לסגנון ולעונה: רהיטים ויקטוריאניים, רהיטי וינטאג', רהיטים בסטייל חללי ועוד.

     

    * חשוב שהחלל שתבחרו למסיבה יתאים לכמות האנשים שצפויים להגיע. לא מומלץ לבחור חלל גדול מדי שייתן תחושה של מקום ריק, או מנגד מקום קטן מדי, שיהיה צפוף. כדאי גם לתכנן נכון את החלל: היכן ימוקמו מזנוני האוכל והשתייה, היכן תמוקם רחבת הריקודים, היכן יהיה התקליטן וכל דבר אחר.

     

    * אם מדובר במסיבת ריקודים שבה יש פתקי הושבה - כדאי להושיב את הקהל בשולחנות מרוכזים לפי קירבה. אנשים שמכירים זה את זה "מדביקים" אחד את השני לקום ולרקוד.

     

    * ריקודים קשורים גם בטעם אישי - יש מי שירוץ לרקוד כשתהיה מוזיקה של הורה ויש מי שאוהב את שירי שנות ה־60. חשוב שתתנגן מוזיקה בסגנונות שונים כדי לרצות את כל הקהל. כשהמעבר מסגנון לסגנון נעשה ברצף, יש סיכוי שהקהל שכבר על הרחבה ימשיך לרקוד.

     

    * גם המארגנים צריכים לרקוד במסיבה. הכינו לכם נעליים רזרביות נוחות - הרי לא תוכלו לתזז על עקבים במשך ערב שלם. כדאי להוציא על רחבת הריקודים את כל המתח שכרוך בהצלחת הערב.

     

    לצה"ל באהבה: טיפים למסיבת גיוס

     

    * מכיוון שאת רוב המסיבות הנוער מארגן בעצמו, חשוב לחלק את האחריות בין החברים ולוודא שהדברים נעשים. לשם כך יש למנות מביניהם מישהו אחד אחראי שיודע לקדם עניינים.

     

    * יש לשים לב לסוגיית התקציב ולתמחר את הכל מראש. מדובר בקהל צעיר שלרוב אין לו תקציבים גדולים.

     

    * הגדירו לפני הכל את קהל היעד: האם המסיבה מיועדת למשפחה, לחברים או לשניהם יחד.

     

    * רוב מסיבות הגיוס מלוות במעין מסיבת ריקודים עם אלכוהול ובופה של אוכל או על האש בבית פרטי או בווילה שנשכרה לאירוע או באיזה בר או דיסקוטק. כדי לארגן מסיבת גיוס שלא תשכח כל כך מהר, רצוי לעשות מעט שיעורי בית ולחשוב למשל על: משחק פיינטבול, סדנת צחוק ועוד. חשוב להיות מקוריים בכדי שהמשתתפים במסיבה ייהנו מחוויה אחרת.

     

    * בחירת היום בשבוע למסיבת הגיוס: אם אתם לא הראשונים שמתגייסים, המסיבה חייבת להיות בסוף השבוע. רצוי שלא לערוך מסיבה בערב שלפני יום הגיוס שכן אלכוהול עלול להיות בעיה חמורה למתגייס.

     

    * אלכוהול למסיבה רצוי לקנות אצל סיטונאי אלכוהול שמוכרים שתייה חריפה במחירים מוזלים יותר מהחנויות.

     

    * אם מדובר במסיבה שבה האורחים מגוונים ומגיעים ממסגרות שונות, אחת הפעילויות שתמיד מצליחות ועוזרות לשבור את הקרח היא קריוקי. תמיד יהיו שלושה אמיצים ראשונים שיעלו על הבמה ואחריהם האווירה כבר מתחממת ויוצרת הרבה שמחה, צחוק ותחושה של ביחד. אפשר להחליט על מרתון שירים ישראליים, שירי צבא וכו'.

     

    * באמצעות מחשב נייד, מקרן, מסך וקצת הכנה מראש, אפשר ליהנות מהחידון הדיגיטלי הפופולרי "קהוט" (Kahoot). אם החברים מכירים אחד את השני ובעיקר את המתגייס, אפשר להכין חידון לגביו וכל אחד ינסה לענות על השאלות האמריקאיות באמצעות מכשיר הסמארטפון שבידו. מדובר במשחק שיוצר אווירה מיוחדת ואישית ותמיד משעשע (בעיקר כשהתשובות מפתיעות).

     

    * במקום להביא קייטרינג בעלויות גבוהות, לכו על קונספט של דוכני אוכל. הודיעו מראש על קונספט (בשרי, חלבי, טבעוני, מתוק) והפקידו על כל קבוצה של שלושה־ארבעה אנשים להפעיל דוכן עם ציוד מתאים וליצור אווירה של הפנינג. למשל דוכן פלאפל, דוכן פנקייקס, דוכן נקניקיות, דוכן מרק בחורף וכדומה.

     

     

     

    יש חגיגה: טיפים למסיבת יום הולדת לילד

     

    * כדאי להתחיל לארגן את חגיגת יום ההולדת כחודש לפני התאריך: למצוא את המקום האידאלי, ליידע את המוזמנים וכו'. מומלץ לשריין את התאריך בקבוצת הווטסאפ של הגן או הכיתה. ארגון מוקדם יוצר חוויה נעימה יותר.

     

    * שתפו את הילד החוגג בכל שלבי ארגון האירוע (אלא אם כן זו מסיבת הפתעה). הרבה פעמים ההורים מתנהלים כאילו המסיבה שלהם, ושוכחים מאחור את בעל השמחה האמיתי. הוא זה שצריך לבחור את נושא המסיבה, את המקום שבו תיערך, את התפריט ואת הלו"ז.

     

    * בדקו האם ילדכם אוהב להיות במרכז, האם הוא מרגיש בנוח וכך תוכלו לתכנן אירוע המותאם לאופיו. במידה וילדכם מביע סלידה ממרכז הבמה, חפשו את הדרך ליצור חוויה המשתפת את כל חבריו לצד העצמתו במינון המתאים לו.

     

    * איך יוצרים חוויה שהחוגגים יזכרו? בדקו שהפעילות שבחרתם מאפשרת לכל משתתף ליהנות ולהביא את עצמו לידי ביטוי. אפשר למשל לתת למשתתפי יום ההולדת לברך את החוגג בדרך יצירתית משלהם.

     

    * חגיגת יום הולדת היא גם הזדמנות להקניית ערכים עבור ילדכם: בחרו שניים או שלושה ערכים שחשובים לכם כמשפחה וערכו סביבם את האירוע. לדוגמה: אם מדברים בבית הרבה על סביבה ירוקה, אפשר לארגן פעילות יצירה מחומרים ממוחזרים.

     

    * אין מה לעשות, כיבוד הוא חלק בלתי נפרד מיום ההולדת. עם זאת, טרנד האוכל הבריא וההימנעות מסוכר הגיע גם לכאן. אפשר ללכת על דרך האמצע: בתחילת יום ההולדת לשים על השולחן פירות וירקות חתוכים בצורה מזמינה ואת הממתקים להוציא רק בסוף. כדי שלא להסיח את דעתם של הילדים מהפעילות כדאי להניח את הכיבוד על השולחן עד תחילת הפעילות או לחלופין - לעשות הפסקה מיוחדת, שגם הילדים זקוקים לה, שבה יוגש אוכל. אפשרות נוספת היא להניח את הכיבוד על השולחן בתום הפעילות, לפני שהילדים יוצאים הביתה.

     

    * אם אתם מתעקשים על שולחן מתוק וצבעוני, אפשר לרכוש סוכריות כמו מרשמלו בצורות שונות ולהכין עציצי שיפודים מתוקים שממלאים את המסיבה בצבעוניות. חפשו חנויות סיטונאיות של ממתקים - המחירים שם זולים בעשרות אחוזים מהמרכולים הרגילים ובדרך כלל המבחר גדול יותר.

     

    * השתתפו גם אתם, ההורים, בחגיגה: החוויות שהילד זוכר הכי טוב, הן החוויות שבהן ההורה נוטל חלק פעיל. השתדלו להשתחרר מתפקיד המארח/המלצר/המסדר, הפשילו שרוולים והצטרפו לחגיגה ולפעילויות. זכרו רק לערוך תיאום ציפיות מראש עם הילד החוגג, שלא יהיה נבוך.

     

    * מנו אורח לתפקיד צלם האירוע, כדי שתוכלו להיות חלק מהזיכרון והדגישו בפניו לצלם רגעים נבחרים.

     

    * זכרו כי יום ההולדת הוא הזדמנות להעצים ולחזק את ילדכם - שלבו במהלך החגיגה פעילויות שבאמצעותן האהבות, החלומות והחוזקות שלו יבואו לידי ביטוי.

     

    * הפכו כל רגע באירוע למשמעותי - גם מטקס פתיחת המתנות אפשר לייצר ערך, לדוגמה: עבור כל מתנה חדשה שהילד פותח, בקשו ממנו לבחור צעצוע ישן לתרומה. כך תרוויחו את ערכי הנתינה והמיחזור ועל הדרך תפנו מקום לצעצועים החדשים.

     

    * אם אתם רוצים ליצור "וואו" גדול באמצעים לא יקרים - אפשר למתג את חגיגת יום ההולדת לפי הקונספט שהילד בוחר, למשל כדורגל או פרוזן. מחפשים באינטרנט מיתוגים שחופשיים מזכויות יוצרים, מדפיסים על מדבקות ומקשטים בעזרתן כוסות, מיכלי בועות סבון וכדומה.

     

    * הכינו עם הילדים, אורחי יום ההולדת, את המזכרת שתחולק בסוף המסיבה: אפשר להכין אחת כזו אפילו ב־20 דקות של פעילות יצירה עם הקטנים. ילדים נוטים לשמור על דברים שהם עצמם מכינים לזמן ארוך יותר והמזכרת יותר משמעותית מסתם צעצוע או ממתק.

     

    * הרבה מהפעלות יום ההולדת מעודדות תחרות בין הילדים. נסו לשלב הפעלות שדווקא יעצימו את שיתוף הפעולה ביניהם, למשל משחקי "חפשו את המטמון" וכדומה.

     

    * עם כל הטכנולוגיה והקידמה, תגלו שילדים מאד אוהבים "משחקים של פעם": תחרויות של נשיפה על צמר גפן, תפו"א על כף בתוך הפה, פיצוץ בלונים, סוכרייה בתוך קמח, השחלת נר לבקבוק, משחק הכיסאות ועוד. הכנה מוקדמת של כמה משחקים פשוטים יכולה להפוך את מסיבת יום ההולדת לחגיגה מקורית ומהנה בעלויות לא גבוהות.

     

    טיפים בסיסיים למסיבה מוצלחת

     

    * לפני שתחליטו כמה אורחים תזמינו, היכן המסיבה תיערך ומה יהיה הכיבוד - החליטו על תקציב למסיבה. זוהי הסוגיה הראשונה שתשפיע על כל ההחלטות המשמעותיות האחרות.

     

    * הכינו מחברת מיוחדת שבה תכתבו את כל רצונותיכם וחלומותיכם כשאתם כל הזמן חוזרים לנקודת ההתחלה (התקציב) ומכוונים אליה.

     

    * בחרו נושא למסיבה שלפיו ייבחרו גם המיקום, הצבעים והעיצוב - זה הבסיס למסיבה מוצלחת.

     

    * כמארגני המסיבה, חשוב שיהיה לכם קלסר מסודר עם כל הניירת של האירוע, תרשים של האולם, התפריט, רשימת האורחים, פרטי ההתקשרות של כל הספקים, לו"ז של האירוע וכו'.

     

    * חשוב שכל הפרטים וההסכמים יהיו כתובים לפרטי פרטים, שלא יהיה מקום לספק: צבע וסוג מפות מפיות, אופן סידור השולחנות באולם, מיקום הבר, לו"ז האירוע וכל דבר אחר שעולה.

     

    * מנו מפיק או מנהל אירוע, ודאגו שיהיה לו סימן זיהוי ניכר כך שהאורחים יוכלו לזהות אותו בקלות במקרה שמתעוררת שאלה או בקשה.

     

    * אספו פרטים מדויקים על המוזמנים לאירוע. ככל שתכירו אותם טוב יותר תוכלו להתאים את האירוע לטעמם ולסגנונם.

     

    * מספר המוזמנים משפיע מאוד על מה שיתחולל באירוע עצמו. בדקו כמה אנשים יגיעו בדיוק. אם מספר המוזמנים גדול ממאה, חשוב לדאוג לסידורי הושבה.

     

    * בררו מראש אם למישהו מהאורחים יש צרכים מיוחדים כגון כיסא גלגלים, כך שתהיה גישה מתאימה לאולם.

     

    * אל תוותרו על טעימות: בחרו את התפריט בקפידה תוך התחשבות באורחים שלכם - כולל המקפידים על אוכל כשר, סובלים מאלרגיות, צמחונים, טבעונים וכדומה. חשבו על המנה לא כמו שהיא מונחת על הצלחת שלכם בזמן הטעימה, אלא על איך היא תיראה באירוע עצמו.    

     

    * בעונות מעבר יש לבדוק מראש את תנאי מזג האוויר כדי להחליט האם האירוע יכול להתקיים בחוץ. גם אם כן, חייבת להיות תוכנית מגירה למקרה שמזג האוויר יהיה רע.

     

    נידבו את הרעיונות והעצות: רויטל רינה אזולאי, מפיקת אירועים, מנכ"לית Revital-Events; רונית לביא ויפית קוזניצקי מ"פלפל הפקות"; סמדר בן גאון – מפיקת ימי הולדת עם ערך מוסף במרכז "מהותי" בתל־אביב; נטלי בנקר - מפיקת אירועים.

     

    mirilivi@gmail.com 

     

     


    פרסום ראשון: 07.03.16 , 13:37
    yed660100