סקודה פאביה דור שלישי (2015 - היום)

קבוצה: סופר־מיני

 

דגמים: 5 דלתות האצ'בק וסטיישן, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־63 אלף שקל למשומשת, 1,200 סמ"ק טורבו ידנית מ־2015 ועד 92 אלף שקל ל־1,200 טורבו רובוטית כפולת מצמדים חדשה מ־2016 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: סקודה הייתה יצרנית המכוניות הכי פחות גרועות מעבר למסך הברזל, ועם נפילתו הסתערה עליה פולקסווגן ורכשה אותה. עכשיו הגרמנים מספקים לצ'כים מנועים, גירים ועוד, ובתמורה הצ'כים מביכים אותם ועושים מאותם רכיבים מכוניות יותר טובות מאלה שפולקסווגן עושה מהם.

 

פרטים טכניים: מנועי טורבו־בנזין (1,200 סמ"ק, 86 כ"ס בידנית, ו־110 כ"ס ברובוטית כפולת מצמדים). הנעה קדמית.

 

זיהום אוויר: 109־107 גרם C02 לק"מ, קבוצות זיהום 4־3 מ־15. צלולה כמו פילזנר.

 

בטיחות: טובה מאוד. 5 מ־5 כוכבים בשיטת הניקוד הקודמת והמקלה במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ו־ABS כסטנדרט. בלימה אוטומטית והתראת עייפות ברוב הדגמים, אך התראת התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב מוצעת רק כאופציה בהתקנה מקומית.

 

שמירת ערך: ירידה של כ־18% בשנה הראשונה, טוב מהממוצע. מיעוט של אספקות לליסינג ולמכירות 0 ק"מ צפוי להאט את ירידת הערך.

 

מה לבדוק לפני שקונים: הגיר הרובוטי כפול המצמדים (DSG) שהיה בעייתי בעבר, מפגין בינתיים אמינות טובה.

 

למי היא מיועדת: כל מי שמחפש סופר־מיני שיכולה לשמש כמשפחתית קטנה.

 

למה כן: נאה מאוד בדגמים עם צבע שונה לגג. מרווחת, איכותית, זריזה וחסכונית. תא מטען גדול ושימושי בסטיישן.

 

למה לא: הצ'כים לא קיבלו מפולקסווגן את חומרי תא הנוסעים, את נוחות הנסיעה דווקא כן.

 

למחפשי מציאות: הפאביה ספייס (סטיישן) עדיפה בהרבה כמשפחתית קטנה על כל הסדאן הקוריאניות והיפניות הקטנות באותו מחיר.

 

אלטרנטיבה באותו מחיר: טויוטה יאריס אם אתם מחפשים סופר־מיני שהשכנים יעריכו ושוק המשומשות מעריץ. סיאט איביזה מציעה גם כן רכיבי פולקסווגן בממדים מעט יותר קטנים, אבל מחיר בזול בכ־20 אלף שקל בדגם האוטומטי.

 

השורה התחתונה: האביב של פראג.

 

ציון: 4.5

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים