רק בישראל

בעולם משדרגים לקטנועי 300 סמ"ק, בארץ כופות מדרגות ביטוח החובה הארכאיות להעדיף כלי 250 סמ"ק • עד כדי כך שקימקו הטייוואנית החלה לייצר דגם כזה במיוחד עבורנו

מתי בפעם האחרונה שמעתם על כלי תחבורה שמיוצר במיוחד עבור השוק הישראלי? אז הנה קבלו אחד: קימקו דאונטאון 250i. ההסבר פשוט ומתסכל כאחד: מדרגות ביטוח החובה לאופנועים בישראל תקועות עדיין 40 שנים אחורנית, וכך יוצא שיש קפיצה גדולה במחיר הביטוח בין קטנוע בנפח של עד 250 סמ"ק ובין 251 סמ"ק ומעלה. כך למשל רוכב בן 30, ללא תאונות או שלילות רישיון, ישלם כ־3,900 שקל לביטוח חובה שנתי עבור קטנוע בנפח של עד 250 סמ"ק, וכ־5,100 ש"ח עבור אותו הביטוח לקטנוע בנפח גדול יותר מ־250 סמ"ק או לאופנוע מפלצתי בנפח 1,000 סמ"ק.

 

בעוד שבאירופה קטגוריית קטנועי ה־250 סמ"ק נעלמה ממזמן ובמקומה הקטגוריה המקובלת היא של כלים בנפח 350־300 סמ"ק, בישראל רוכבים רבים מעדיפים לרכב על כלי בנפח 250 סמ"ק בגלל ההפרש הגדול בביטוח החובה. כך יוצא שיצרניות כמו סאן־יאנג או פיאג'ו עדיין מייצרות קטנועי 250 סמ"ק שכבר אינם נמכרים עוד באירופה, במיוחד עבור השוק הישראלי.

 

אצל קימקו הסיפור מעט שונה. לחברה יש את הדאונטאון 350 המצוין, שמוכר לא רע בכלל בישראל, אולם אין לחברה קטנוע מנהלים בנפח 250 סמ"ק. אז מתברר שיותר קל לשכנע יצרנית טייוואנית לייצר מנוע חדש במיוחד עבור השוק שלנו מאשר לשכנע את משרדי התחבורה והאוצר שיש צורך בשינוי מדרגות ביטוח החובה הארכאיות ובהתאמתן למקובל בחו"ל. כך קיבלנו את הקימקו דאונטאון 250i ממש בימים האחרונים.

 

הדאונטאון 250i בנוי על בסיס ה־350, שהגיע ארצה ביולי האחרון כמחליפו של ה־300 הוותיק. השלדה, המכלולים והפלסטיקה זהים לחלוטין בין הדגמים, ורק המנוע – מדגם G5 המצוין של קימקו – הוקטן במיוחד מ־320 ל־246 סמ"ק.

 

מדובר בקטנוע מנהלים גדול ומרווח, בעל מושב נוח מאוד ותנוחת רכיבה מאוזנת ואפילו מפנקת. המנוע פה פשוט מצוין. הוא חלק מאוד, ובשילוב עם וריאטור (גיר רציף) חלק במיוחד מתקבלת יחידת הנעה נעימה מאוד לשימוש. רק ההספק, שעומד על 23 כ"ס, מגביל את המהירות הסופית לכ־130 קמ"ש. המתלים מציעים פשרה טובה בין ספיגה ונוחות לבין יכולות דינמיות, והתוצאה היא כלי יציב שגם מתנהג היטב בפניות.

 

הקימקו דאונטאון 250i הוא כלי איכותי שמציע כמה יתרונות חשובים לסגמנט. הוא כאמור גדול ומרווח, בעל יחידת הנעה איכותית והתנהגות דינמית טובה ומאוזנת, יש המון מקום מתחת למושב, יש לוח שעונים עם שפע מידע, האבזור סביר עם שני תאים מלפנים כולל שקע USB לטעינת טלפון נייד, ואחרי הכל הוא נראה טוב, מודרני וקרבי. מחירו נקבע על 29,700 ש"ח כולל מערכת ABS שמגיעה כסטנדרט - כ־2,000 ש"ח פחות מאחיו הגדול, ה־350, ובדיוק באמצע בין הימאהה איקסמקס 250 לבין מתחרהו הישיר – הסאן־יאנג ג'וימקס 250.

 

הדאונטאון נכנס לתוך פלח השוק השני בגודלו בשוק הדו־גלגלי בישראל, ועם האיכויות שהוא מביא איתו הוא בהחלט עשוי להצליח. נקווה רק שמישהו במשרדי האוצר והתחבורה יתעורר, ומדרגות ביטוח החובה ישתנו ויתאימו לרוח התקופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים