היעד ל־2016: חיישני התנגשות וסטייה מנתיב ברוב המכוניות החדשות

זה לקח זמן, אבל בחודשים האחרונים הטבת המס שהעניקו משרדי התחבורה והאוצר להתקנת מערכות בטיחות ברכב חדש מתחילה לשאת תוצאות. יותר ויותר יבואני הרכב מציידים את המכוניות החדשות במערכת להתרעה מפני התנגשות מלפנים, סטייה מנתיב ולעתים גם זיהוי של אופניים ורכב דו גלגלי מנועי מלפנים.

 

השנה החלה למשל יבואנית טויוטה, שנמנעה בעבר כמעט לחלוטין מהתקנת המערכת, לספק אותה ללקוחותיה, בין השאר בקורולה, באוונסיס ובפריוס החדשה. גם יבואנית פיג'ו וסיטרואן החלה להציעה בדגמי סופר מיני ומשפחתיים, כמו 208 ו־308 סטיישן. יבואנית רנו וניסאן שסיפקה את המכוניות שלה עם המערכת בעבר אך הפסיקה ב־2015, שבה לעשות זאת השנה, כולל במיקרה, בג'וק, בקשקאי ובפלואנס. יבואנית מוותגי פולקסווגן הוסיפה אותה לסקודה אוקטביה ולסיאט לאון סטיישן. אופל החלה להתקינה בקורסה הבסיסית ובמוקה.

 

יבואני הרכב יכולים להביא את המערכות כשהן מותקנות בפס הייצור, או להתקינן בארץ לפני השחרור מהמכס, ואז ליהנות מהטבת מס של עד 2,200 שקל. השנה מגיעות יותר מכוניות עממיות עימה, כאשר למאזדה 3 שהייתה הראשונה בפלח השוק הזה, הצטרפו השנה קיה ספורטאז' ואופל קורסה. התקנת המערכת בפס הייצור מאפשרת חיבור של חיישני המערכת אל שאר מערכות המכונית, כך שבהתבסס על ההתרעה שלהם היא למשל בולמת בעצמה כשאר היא מזהה מכשול מלפנים והנהג לא מגיב בזמן, ואף לתקן את סטיית ההגה, כמו בספורטאז'.

 

עוד פלח שוק חשוב שאליו חדרו המערכות השנה הוא דגמי המיני, כמו בקיה פיקנטו, בשברולט ספארק , בטויוטה אייגו ובפיג'ו 108. מכונית המיני משמשות פעמים רבות נהגים צעירים, שמעורבים יותר בתאונות מנהגים מבוגרים. בנוסף, בעקבות הרפורמה האחרונה בביטוח החובה, אפשר לקבל הנחה של מאות שקלים ברכב שבו מותקנת המערכת.

 

קיה פיקנטו
קיה פיקנטו

 

 

בינתיים לא מציעות כל חברות הביטוח את ההנחה, אך המדינה דאגה להציעה במסגרת הפול, שאת תעריפיו היא קובעת, כדי שיהיו זולים משל חברות ביטוח אחרות כדי לעודדן לתת גם כן הנחה.

 

ב־2015 הגיע שיעור התקנת המערכות במכוניות חדשות לכ־45%. השנה הוא צפוי לעבור לראשונה את רף ה־50%, במקביל לגידול משמעותי בהתקנת מערכות ברכב כבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים