ניסאן אלמרה החדשה
קבוצה: משפחתיות קטנות
דגמים: 4 דלתות סדאן, 5 מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ־79 אלף שקל ל־1,600 סמ"ק אוטומטית רציפה ברמת גימור SV מ־2015, עד 117.5 אלף שקל לאחת זהה מכנית, ברמת גימור SL, חדשה מ־2016 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: מכונית זולה ובסיסית שפיתחה ניסאן עבור שווקים מתפתחים שעוד לא גילו את הג'וק, ומשווקת גם בשם ורסה. לא נמכרת במערב אירופה, בארה"ב היא המכונית הזולה ביותר בשוק. מיוצרת במקסיקו.
פרטים טכניים: מנוע בנזין (1,600 סמ"ק, 109 כ"ס), גיר אוטומטי רציף. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: 155־214 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 4 מ־15. לא ברור איך השתחלה לקבוצת זיהום נמוכה, עם פליטת פחמן דו־חמצני של ניסאן GTR.
בטיחות: בינונית. 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ו־ABS כסטנדרט, נטולת מערכות בטיחות מתקדמות כבלימה אוטומטית, התראה על התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב. לא עברה מבחן ריסוק באירופה. במבחן האמריקאי הדומה (IIHS), קיבלה ציונים טובים, אך גם ציון גרוע במבחן ריסוק חזיתי חלקי.
שמירת ערך: ירידה של כ־30% בשנה הראשונה לפי לוי יצחק, גבוה מהממוצע.
מה לבדוק לפני שקונים: לא הרשימה בדירוג האמינות בארה"ב. אולי המכונית האחרונה בשוק שלנו שזקוקה לטיפול בכל 10,000 ק"מ, לפי הוראות היצרן.
למי היא מיועדת: מי שזקוק למכונית משפחתית וגם למזומנים.
למה כן: מרווח רגליים מאחור, נוחות נסיעה, אבזור וצריכת דלק.
למה לא: עיצוב מוזר, תא נוסעים זול, מנוע וגיר רועשים.
למחפשי מציאות: חפשו במקום אחר.
אלטרנטיבה באותו מחיר: כל המתחרות עדיפות על פניה, בעיקר סקודה ראפיד 1.2 ליטר ויונדאי i25.
שורה תחתונה: לא ברור איך יצרנית של כלי רכב מודרניים ונעימים כמו ג'וק וקשקאי, הצליחה לייצר כזו מכונית מרושלת.
ציון: 2

