yed300250
הכי מטוקבקות
    התיקון עלה 150 אלף שקל. המרצדס מדגם S65 של איש העסקים
    ממון • 20.03.2016
    המרצדס והמנוע הלא נכון
    בעלי מרצדס יוקרתית נדהם לגלות: במוסך המורשה של היבואנית התקינו לו מנוע שאינו מתאים לדגם • עורך דינו: "כמו שישתילו באדם לב של כלב" • היבואנית: "מצטערים, טעינו בתום לב"
    אלי סניור

    טעות נדירה במוסך: איש עסקים, בעלי רכב מרצדס יוקרתי, הכניס את רכבו למוסך היבואנית כלמוביל בגלל בעיות במנוע. זו החליפה את המנוע תמורת 150 אלף שקל, אבל התקלות לא פסקו. מבדיקת המכונית נדהם בעליה לגלות שהותקן לו מנוע שאינו תואם את הדגם. "זה כמו שישתילו לאדם לב של כלב ואחר כך יגידו 'התבלבלנו'", אומר עו"ד אסף שרעף, המייצג את בעל הרכב יחד עם עו"ד עופר אלמוג.

     

    בעל המרצדס, מדגם S65, רכש אותה ביבוא אישי בשנת 2009, ושילם יותר מ־2 מיליון שקל. ההערכה היא שהרכב שווה כיום כ־400 אלף שקל. במכתב התראה ששלח בעל הרכב לכלמוביל באמצעות עורך דינו דורש הלקוח פיצוי של חצי מיליון שקל.

     

    במכתב ההתראה טוען בעל הרכב כי עקב תקלות חוזרות ונשנות הוא טיפל כמה פעמים ברכב במוסך של כלמוביל, וכי הומלץ לו במוסך להחליף את המנוע. "מרשי העביר לחברתכם 150 אלף שקל עבור מנוע מקורי של רכבו, רכב ייחודי ויוקרתי הנחשב לספינת הדגל של מרצדס. מרשתכם אכן ביצעה את החלפת המנוע והרכב נמסר למרשי, ואושר כתקין לנסיעה על ידכם", נטען במכתב. "לתדהמתו של מרשי נודע לו כי הולכתם אותו שולל. מיותר לתאר את ההשלכות הבטיחותיות ואת הסכנות של התקנת מנוע לא מתאים". איש העסקים הודיע לחברה כי אינו מעוניין להחליף את המנוע הנוכחי בחברה, ומתכוון לעשות זאת מול מרצדס העולמית.

     

    בתשובתה הודיעה כלמוביל לבעל הרכב שהיא מסכימה להתקין ברכבו מנוע מקורי כמעט חדש ולהעמיד לרשותו רכב חלופי. "אנו מצטערים על הטעות שאירעה בתום לב", נאמר במכתב התשובה. "נבקש אישורך למהלך ובהקדם, בשלב זה יש מנוע זמין שניתן להביאו בהקדם ולא נרצה להגיע למצב בו לא יהיה מנוע בנמצא".

     

    עו"ד אלמוג
    עו"ד אלמוג

     

     

    עו"ד שרעף: "כלמוביל ניסו לבצע תרמית מול הלקוח שלי. נתח השוק של רכבי יוקרה נמוך מאוד, וכדי להרוויח הם נאלצים לעשות כאלה דברים".

     

    עו"ד שרעף
    עו"ד שרעף

     

    מכלמוביל נמסר: "עקב טעות במספר המזהה ובתום לב הותקן מנוע שהוא זהה חיצונית, אך עם הספק נמוך יותר. אף הלקוח עצמו שנסע ברכב עד לגילוי הטעות לא שם לב להבדל כלשהו. החברה מצטערת על התקלה. מיד עם גילוי הטעות פעלה החברה לאתר מנוע מתאים ומשזה נמצא ביקשה את אישור הלקוח לביצוע ההחלפה. הלקוח סירב עד כה לפניית החברה ואף דרש פיצוי בסך מאות אלפי שקלים. בניגוד לנטען, לא היו שום השלכות בטיחותיות".

     

     

    קטע מתשובתו של כל מוביל ללקוח
    קטע מתשובתו של כל מוביל ללקוח

     


    פרסום ראשון: 20.03.16 , 20:58
    yed660100