כך השגנו למשה קנביס רפואי

התלונה של אברהם הולצר: "כיוון שמחלת הלב שלי החמירה לאחרונה, המליץ לי הקרדיולוג לרכוש מכשיר למדידת קצב הלב בשינה שעלותו 5,500 שקל. מזכירת סניף הקופה שלי הפנתה אותי לרכישת המכשיר אצל ספק שנמצא בהסדר עם הקופה והסבירה לי שכנגד קבלה שאציג אקבל החזר כספי על מחצית מסכום הרכישה. הצגתי את הקבלה כנדרש ואחרי חודש התבקשתי לשלוח גם חשבונית. ממתי לא מספיקה קבלה? הרי היא נושאת את שם העסק ואת גובה התשלום. פניתי אינספור פעמים למרפאה ותמיד נעניתי: אני לא יודעת מה עם הקבלה שמסרת לנו".

 

על מה התרגזנו? איך קורה שבמשך שמונה חודשים פונה המטופל למזכירת הסניף והיא אינה מתאמצת לברר לו בטלפון אחד למה עליו להמציא גם חשבונית, נוסף על קבלה? זו הסיבה לעכב החזר כספי משמעותי למבוטח פנסיונר?

 

למי פנינו? לשירותי בריאות כללית, וזו הפנתה אל המבוטח נציג ממחלקת התביעות של הקופה. בשיחה שקיימו הוא הדריך אותו כיצד לצרף את החשבונית ואף הבטיח שבתוך כשבועיים יוחזר לו הסכום שמגיע לו.

 

 

התלונה של דוד פוירורקר בשם אביו משה: "לפני כשלושה שבועות פניתי למדור 'התקשרו לאריאלה' והתלוננתי על סחבת של משרד הבריאות, שנמשכת יותר מארבעה חודשים, באישור קנביס רפואי לאבי, בן 88, ניצול שואה, עיוור ונכה בשיעור של 100%. בעקבות פנייתך נמסר מהמשרד שהבקשה אושרה ואף הועברה לספק. אלא שמאז התקשרתי לספק ארבע פעמים והגעתי למענה אוטומטי או לטלפנית שרשמה את ההודעה. בפעמים שחזרו אליי זה היה רק כדי לעדכן שפנייתי הועברה, אבל על שאלתי מתי יסופק הקנביס לאבא שלי – אף אחד לא ענה לי".

 

על מה התרגזנו? ספקית הקנביס לקשיש, אחת מהחברות שאושרו על ידי משרד הבריאות לספק את החומר, מתחזקת שירות טלפונים במיקור חוץ. כך שהטלפנית, שאינה חלק מהחברה ולכן גם אינה מעורה בנהלים, רק רושמת את הפנייה וחוזרת למטלפן באמירה הסתמית "יחזרו אליך", כשבפועל הפונה אינו זוכה למענה אנושי ישיר, להדרכה ולהסדר הקבלה. למה הסחבת הזו והשירות המייגע הזה?

 

למי פנינו: לחברת IMC חקלאות, משם נמסר לנו: "נושא שירות הלקוחות נמצא בראש מעיינינו. במקרה המדובר, רישיונו של הפונה התקבל ממשרד הבריאות עם מספר טלפון שגוי, ולא ניתן היה ליצור עימו קשר. לגבי הטענה כי בנו השאיר כמה הודעות, כבר באותו יום חזרו אליו".

 

בעקבות פנייתנו התקשרו נציגות החברה לבן, ותואם משלוח מהיר.

 

 

מנעו מכם תרופות חדשות?

 

הרופא שאליו הופניתם אינו זמין?

 

אף אחד לא אומר לכם מה הזכויות שלכם?

 

אריאלה איילון, כתבת הבריאות שלנו,

 

תנסה לעזור גם לכם.

 

שלחו פרטים מלאים לאימייל:

 

Ariela-a@yedioth.co.il

 

 או התקשרו: 03-6082515

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים