ספרו לסבתא

סיטרואן משתמשת בקלאסית המהפכנית מ–1955 כדי לבסס חטיבת יוקרה חדשה, אבל התוצאה רגילה מדי

גם ב־2016 סיטרואן DS מ־1955 עדיין מסובבת ראשים. המכונית שהייתה מתקדמת לזמנה גם כשהיצוא שלה הופסק ב־1975, הייתה מהפכנית בעיצוב שלה, במתלים ובהתנהגות הכביש.

 

לקח לצרפתים יותר מדי זמן לדעת רואי החשבון שלהם להבין את מה שהבינו בפולקסווגן כבר לפני 50 שנה, שאפשר לקחת רכיבים של הדגמים הפופולריים, לארוז אותם אחרת ולשווקם ברכב יוקרתי. זה מה שהוליד את אאודי המתחדשת, ובשנים האחרונות את חטיבת DS של סיטרואן.

 

כעת מושקת DS בישראל כמותג יוקרה לכל דבר, עם אולם תצוגה בתל־אביב ובקרוב אולם נוסף בהרצליה פיתוח, עם שני דגמים, DS3 הסופר־מיני ו־DS5 למנהלים, שעברו מתיחת פנים לאחרונה. בשנים הקרובות תציג DS סדרת דגמים חדשה שתכלול שני ג'יפונים, אחד מהם חשמלי, ומכונית סדאן חדשה. ג'יפון וסדאן שהיא מייצרת כיום בסין מיועדים להימכר רק בשטחה, אולי מתוך הערכה שאינם עדיין ברמת יצוא לאירופה.

 

הקמפיין של DS מדגיש את היותה מכונית מתקדמת לחובבי טכנולוגיה ועיצוב. בטוח שה־DS המקורית הייתה כזו, אבל הדגמים שנמכרים כעת יותר מדי מזכירים את הבסיס הסיטרואני הנוכחי שלהם. לא שזה רע, אבל לא בטוח שזה מספיק בשוק כל־כך תחרותי.

 

ה־DS3, למשל, מבוססת על סיטרואן C3. זוהי מכונית 3 דלתות, אין גרסת 5 דלתות שימושית יותר. היא מרווחת יותר ממיני ומאאודי A1 המתחרות, עם 5 מקומות ישיבה לעומת 4 בשתי האחרות. העיצוב נאה - מתיחת הפנים מציידת את ה־DS הקטנה בחרטום חדש, ורוב המכוניות יימכרו כעת בשילוב השני צבעים של רכב המבחן, הנאה מאוד. רמת האבזור משתנה לפי רמת הגימור והמחיר, בין 120 ל־140 אלף שקל.

 

וגם מערכת ההנעה: דגמי הבסיס קיבלו את מנוע ה־1,200 סמ"ק טורבו החדש של הצרפתים, עם 110 כ"ס וגיר רובוטי כפול מצמדים. הדגם היקר קיבל את מנוע ה־1,600 סמ"ק טורבו הוותיק עם 165 כ"ס וגיר ידני.

 

המנוע והגיר החדשים מעניקים ביצועים הולמים שחסרו ל־DS עד כה, אם כי לא שוברי שוק, עם 120־80 קמ"ש ב־8 שניות, וצריכת דלק משולבת בנהיגת המבחן של 12 ק"מ לליטר. התנהגות הכביש בוגרת, אבל בידוד הרעשים לא מספיק למכונית יוקרתית וגם נוחות הנסיעה לא.

 

בשורה התחתונה, יש מקום בשוק למכונית יוקרה אירופית שאינה גרמנית. נקווה שהדגמים הבאים יצדיקו יותר את מוניטין החדשנות ויהוו תחרות אמיתית לאאודי, ב־מ־וו ומרצדס.

 

מנוע: טורבו־בנזין, 1,199 סמ"ק. הספק 110 כ"ס ב־5,500 סל"ד, מומנט 20.9 קג"מ ב־1,500 סל"ד

 

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית

 

ביצועים (יצרן): 10.9 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 190 קמ"ש מהירות מרבית, 14.5 ק"מ לליטר במשולב

 

בטיחות פסיבית: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר

 

זיהום אוויר: קבוצה 4 מ־15

 

אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

 

מחיר: מ־120 אלף שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים