מהלילה: טיסות ישירות לסן־פרנסיסקו
טיסת הבכורה של יונייטד לעיר שבחוף המערבי תצא הלילה מנתב"ג • והמחירים? לא יותר זול מאל־על
יונייטד איירליינס תוציא הלילה את טיסתה הראשונה בקו תל־אביב־סן־פרנסיסקו ותהיה חברת התעופה היחידה שטסה ישירות בין שני היעדים. יונייטד היא חברת התעופה האמריקאית היחידה שטסה מישראל לחוף המערבי. אל על, שמפעילה 4 טיסות ישירות שבועיות ללוס־אנג'לס, שקלה גם היא להפעיל טיסות לסן־פרנסיסקו, נוכח הביקוש של עמק הסיליקון, אולם התוכנית נדחתה.
יונייטד תבצע 3 טיסות שבועיות בין שתי הערים. הטיסות מתל־אביב ייצאו בימים שלישי, שישי וראשון ב־00:55 וינחתו בסן־פרנסיסקו בשעה 6 בבוקר – כ־15 שעות טיסה. הטיסות חזרה יהיו בימים רביעי, שישי וראשון. הן ימריאו מהחוף המערבי ב־20:00 וינחתו בנתב"ג ב־20:10 למחרת (כ־14 שעות טיסה).
"ישראל היא מהשווקים החשובים והחזקים שלנו בקו הטרנסאטלנטי. אנו מציעים לנוסעים את המטוס המתקדם בעולם, בואינג 787, ונמל תעופה שממנו יש לנו 280 טיסות ל־90 יעדים מדי יום למעוניינים בטיסות המשך", אמר מנהל יונייטד בארץ, אבי פרידמן.
דייב הילפמן, בכיר ביונייטד שהגיע לישראל לרגל פתיחת הקו: "הקו לסן־פרנסיסקו נפתח כי אנשי עסקים רבים טסים לעמק הסיליקון וליעדי היי־טק נוספים במערב ארה"ב. אנחנו גם בונים על הקהל שיוצא לנסיעות פנאי".
חברת קונטיננטל, שלימים התאחדה עם יונייטד, החלה לטוס לארץ לפני 17 שנה. כיום מפעילה יונייטד 15 טיסות שבועיות לצפון אמריקה.
בטיסות של יונייטד יופעל אינטרנט אלחוטי בפס רחב במחיר של 15 דולר לכל הטיסה. במושבי הנוסעים יש שקעי חשמל לטעינת המכשירים האלקטרוניים.
מבדיקת "ממון" עולה כי אין עדיפות ליונייטד או לאל על מבחינת מחירי הטיסות לסן־פרנסיסקו. בחלק מהתאריכים אל על יותר יקרה, ובאחרות תשלמו יותר ביונייטד (ראו טבלה). באל על מדובר בטיסות לא ישירות, ויצוין שיש אופציות נוספות בחברות רבות אחרות. כך, למשל, מצאנו טיסה הלוך ושוב בתאריכים 26 אפריל־5 במאי טיסה באייר פראנס עם עצירה בפריז ב־917 דולר בלבד, טיסה ב־KLM דרך אמסטרדם ב־922 דולר, וטיסה של דלתא איירליינס עם עצירה בניו־יורק ב־1,076 דולר.
אפשר גם לטוס ביונייטד עצמה, עם עצירה בניוארק ב־1,035 דולר, או בטיסת קודשייר של יונייטד בלופטהנזה עם עצירה בפרנקפורט, והמשך במטוס הענק איירבוס 380, ב־1,042 דולר.

