ערוץ הילדים רוצה להיות שותף בפסטיגל
קבוצת RGE, המחזיקה בערוץ הילדים ובערוץ 10, מנהלת מו"מ להיכנס לשותפות בחברת סולן של מיקי פלד, המפיקה את הפסטיגל
הפסטיגל בדרך לעסקת השנה בתעשיית הבידור. ל"ממון" נודע כי קבוצת התקשורת RGE, המחזיקה בערוץ 10, ערוצי הספורט וערוץ הילדים, מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת חלק גדול מחברת סולן הפקות של מיקי פלד, המחזיקה במותגים "פסטיגל" ו"מותק של פסטיבל".
ב־RGE בראשות מודי פרידמן מבצעים בימים אלה בדיקת נאותות לקראת סגירת העסקה.
הפסטיגל, שנחשב למופע הילדים המצליח ביותר בארץ, החל את דרכו כאירוע עירוני בחיפה, בחג החנוכה של שנת 1981. באותן שנים שלט בענף פסטיבל הילדים, אך הפסטיגל בראשות מיקי פלד החל לסגור פערים והפך תוך שנים ספורות לאירוע החנוכה המרכזי, כשהוא משאיר מאחור את פסטיבל הילדים, שבסופו של דבר ירד מהבמות. במרוצת השנים התרחב הפסטיגל מעבר לחנוכה עצמו והמופעים רצים כחודשיים.
לפי הערכות, הפסטיגל מגלגל הכנסות של עשרות מיליוני שקלים בשנה כשהרווח הנקי מגיע בשנים טובות ליותר מ־10 מיליון שקל. לצידו קם בשנים האחרונות מופע החנוכה המצליח "מותק של פסטיבל" שפונה לגיל הרך ומכניס גם הוא מיליונים.
ב־2005 קם מתחרה חזק בחנוכה, המופע "שיר נולד", אולם לאחר שנה אחת חברו מפיקיו, שי יוכלמן ויקיר אשר, לפלד בהפקת הפסטיגל. באחרונה, אחרי כ־11 שנים רצופות של שותפות, הצדדים נפרדו כשיוכלמן ואשר מוכרים את מניותיהם בסולן הפקות לפלד, שמחזיק כיום כמעט בבעלות מלאה.
בקבוצת RGE רואים ברכישת הפסטיגל מהלך סינרגטי לפעילויות החברה, שכוללות לצד ערוץ הילדים גם את הערוץ לוגי, המכוון לקהל יעד דומה.
עסקה כזו תאפשר לערוצים של הקבוצה לשדר את התכנים של המופעים ולשתף איתם בפעילויות בלעדיות.
מיקי פלד מסר בתגובה: "אנחנו אכן מתכוונים להתחבר לגוף משדר כדי לתת תנופה נוספת למותג הפסטיגל ומנוהל מו"מ בכוונה להתקדם לחיבור. הייתה לנו תקופה נפלאה של 10 שנים עם שי ויקיר וכעת פנינו ליעדים הבאים".