מכונית בשבוע: סיאט ליאון קופרה (2015 עד היום)

קבוצה: משפחתיות לוהטות שסותרות את תורת היחסות של איינשטיין בין רמזור לרמזור.

 

טווח מחירים: מ־180 אלף שקל למשומשת מ־2015 ועד 218 אלף שקל לחדשה מ־2016 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: גרסת סיאט לפולקסווגן גולף R, בלי הנעה כפולה אבל במחיר זול ב־100 אלף שקל.

 

פרטים טכניים: מנוע טורבו־בנזין 2,000 סמ"ק, 280 כ"ס, תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

 

זיהום אוויר: 149 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 9 מ־15. די נקי יחסית לרקטה.

 

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. רק 1 מ־8 בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה, ללא חיישני סטייה מנתיב, סכנת התנגשות מלפנים או בלימה אוטומטית.

 

שמירת ערך: ירידה של 15% בשנה הראשונה לפי מחירון לוי יצחק, נמוכה יחסית. דגמים ספורטיביים סובלים בדרך כלל מירידת ערך גבוהה. העובדה שהלאון נמכרת בכמויות חריגות לקבוצה תשנה כנראה את מצבה בתחום.

 

מה לבדוק לפני שקונים: אם בוצעו ברכב שיפורים, ומה המשמעות שלהם מבחינת פגיעה באחריות ובאמינות. בדקו נזקי תאונות אפשריים, ואת מצב הצמיגים היקרים.

 

למי היא מיועדת: למי שחייבים להגיע בזמן לכל מקום.

 

למה כן: ביצועים מעולים יחסית למחיר, פחות מ־6 שניות מ־0 ל־100 שניות. שימושית וסופר מאובזרת, כולל חלון שמש פנורמי, מתלים אדפטיביים ועוד.

 

למה לא: לא לבעלי בעיות גב, חלשה בתקשורת עם הנהג. חבל שגרסת הסטיישן לא מיובאת, ליצירת המשפחתית המושלמת (ולבלבל את שוטרי התנועה).

 

למחפשי מציאות: לא זולה, אבל תמורה מצוינת לכסף לחובבי ספורטיביות, 700 שקל לכוח סוס.

 

אלטרנטיבות: ב־מ־וו 220i יקרה ב־50 אלף שקל, קצת פחות מהירה ופחות שימושית, אבל מגיעה עם הנעה אחורית מהנה.

 

השורה התחתונה: ברצלונה אולי פישלה, אבל ממש לידה מייצרים את האוטו הזה. הנה מסי, ככה עושים את זה.

 

ציון: 4.5

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים