המהפכה האדומה
תשכחו מפחיות דיאט קולה כסופות או מפחיות הזירו השחורות • מיתוג מחדש שמבצעת קוקה־קולה יצבע באדום את הפחיות ואת בקבוקי הזכוכית
ענקית המשקאות קוקה־קולה החליטה על מיתוג מחדש בכל הנוגע לפחיות ולבקבוקי הזכוכית של מותג הדגל שלה.
במסגרת אסטרטגיית שיווק עולמית חדשה בשם "מותג אחד" יהפכו הפחיות והבקבוקים לאחידים יותר במראם החיצוני. כל הפחיות יהפכו להיות אדומות כמו המותג הקלאסי המוכר, וכל פחית תעוטר בחלקה העליון בפס עבה שיבדיל בין סוגי הקולה השונים: פס כסוף לדיאט, שחור לזירו וירוק לגרסה עם הממתיק הטבעי מצמח הסטיביה. גם על כל בקבוקי הזכוכית של קוקה־קולה יופיעו בצורה בולטת התווית האדומה וטבעת בצבע הרלוונטי לכל סוג אחר של המותג. האריזות החדשות ישווקו תחילה במקסיקו כבר בתחילת החודש הבא ולאחר מכן ישווקו בהדרגה בחודשים הקרובים בכל רחבי העולם.
בארצות־הברית השינוי יהיה איטי יותר כיוון שבחברה החליטו להמתין עד סוף השנה כדי לבחון את התגובות בעולם לפני שיכניסו את השינוי בעיצוב לשוק האמריקאי. הדיאט קולה למשל הפכה להיות מותג לא חזק במיוחד בעולם, אבל בארצות־הברית הפחית הכסופה היא אחד המותגים הנמכרים של החברה מאז שנות ה־80, ולכן הוחלט לנקוט משנה זהירות לפני תחילת שיווקה בעיצוב האדום החדש.
בדיוק אתמול פירסמה ענקית המשקאות את הדו"חות שלה לרבעון הראשון של השנה, ובהם נחשפו ירידה של 4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד וגם רווחים נמוכים יותר. ייתכן שהשיווק עם העיצוב החדש שנחשף אתמול בא להזניק מחדש את עניין הצרכן במותג. תגובת קוקה־קולה ישראל לשינוי הצפוי לא התקבלה עד סגירת הגיליון.

