שני 13 ביולי 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    24 שעות • 24.04.2016
    לא טוב
    למרות עמוס תמם בתפקיד הראשי, "ילד טוב ירושלים" היא קומדיה חובבנית ועילגת
    בנימין טוביאס

    יש את הסרטים האלה שהיוצרים אוהבים לתאר כ"סרט לקהל, לא למבקרים", מעין תירוץ־על ללמה הם פונים למכנה המשותף הנמוך ביותר. לרוב מדובר בקומדיות או בפארסות עממיות, כאלה שהצרפתים מצטיינים בהם כמו "למה זה מגיע לי?" "אדיוט מושלם" או "סתום ת'פה".

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אפשר לשער שלשם בערך כיוונו הבמאי רועי פלורנטין והתסריטאי רן אפלברג בסרטם "ילד טוב ירושלים": זו אמורה להיות קומדיה בלתי מזיקה, עממית ועמוסת צחוקים על גבר חנון וביישן (עמוס תמם) שכולם סביבו דופקים אותו ומזלזלים בו – מבנו הבהמי ועד אשתו המנוכרת (מלי לוי גרשון). אלא שבשורה שגויה על כך שנותרו לו שבועות ספורים לחיות גורמת לו להשיל את ה"ילד טוב ירושלים" מתוכו, כולל קשר לוהט עם צעירה חמודה (מיטל גל סוויסה) שנוחתת עליו משום מקום. איך זה נגמר כולם יודעים (או יכולים לנחש בקלות).

     

    מילא שעלילת "נותר לי זמן קצר לחיות, בואו נתפרע" נשחקה בעשרות סרטים וסדרות, מ"מר באום" ועד "משפחת סימפסון". ומילא שכדי להוציא לפועל את הנוסחה אפלברג ופלורנטין משתמשים בכל הדמויות הסטריאוטיפיות והתפניות העלילתיות הכי צפויות. אבל יש ב"ילד טוב ירושלים" משהו כל כך חובבני ועילג שהוא מחזיר את הקולנוע הישראלי 20 שנה אחורה.

     

    אם לתת המחשה לכמה "ילד טוב ירושלים" הוא סרט מיושן ומרגיז, זה האופן בו הוא מתייחס לדמויות הנשיות שלו. רובן, סליחה על הצרפתית, כלבות, חוץ מהדמות של סוויסה שעונה על הקלישאה התסריטאית המכונה בחו"ל "Manic Pixie Dream Girl" – קרי נערה מוזרה ו"משוגעת" שמתאהבת בגיבור סתם כך ומתקנת את כל מכאוביו.

     

    הדיאלוגים מאולצים ומביכים, הפאנצ'ים צפויים ודלוחים, והכל מרגיש מועתק מספר הדרכה לתסריטאות בשנה א'. ובניגוד לקומדיות הצרפתיות העממיות שיודעות לפחות להיות באמת פרועות כשצריך, כאן זה פשוט לא מצחיק. סרט מביך.

     


    פרסום ראשון: 24.04.16 , 20:13