ראשון 16 בדצמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    תצוגה עם טעם רע
    24 שעות • 26.04.2016
    חמש קטנות
    עו"ד ליאל אבן־זהר | בעקבות השימוש השוביניסטי בדוגמניות בתערוכת המכוניות אוטומוטור
    הדס ברטל

    איך תעשיית הפרסום עדיין מוכרת נשים בצורה כזאת? "זה מאוד אייטיז, לנשים כבר יש כוח כלכלי. אנחנו לא רוצות לעמוד ליד הרכב, אנחנו נוהגות בו".

     

     

    וזה עדיין מצליח לזעזע אותנו. "זה בעיקר פספוס, לא רק ברמת השוביניזם אלא ברמת המכירה. מחצית האוכלוסייה הן נשים שקונות רכבים, אז תערוכה שנראה כמכוונת לגברים זה אבסורדי".

     

     

    עו"ד ליאל אבן־זהר היא מנכ"לית עמותת כ"ן לקידום מנהיגות נשים בישראל | צילום: אור קפלן
    עו"ד ליאל אבן־זהר היא מנכ"לית עמותת כ"ן לקידום מנהיגות נשים בישראל | צילום: אור קפלן

     

     

    גם אם הנשים עצמן בחרו לעסוק בזה? "אין לי טענה כלפי הדוגמניות, יש מקצועות גרועים יותר. אבל תערוכת רכב היא דבר מגניב לגברים ולנשים, וכששמים דוגמנית שרק עומדת שם כמו חפץ, זה מיושן".

     

     

    מה ההבדל בין דוגמניות אופנה לדוגמניות בתערוכה? "היום גם לסופר מודלס כבר יש מה להגיד, הן לא רק קולבים מהלכים. יופי מוכר אבל חברתית התקדמנו משם".

     

     

    למה בנות עדיין מחפיצות את עצמן בפוסטים ברשת או בכל מקום? "זה לא רק הן, כולנו שבויים בתפיסת עולם שליופי יש חשיבות לטוב ולרע. בתפיסת העולם שלי לנשים יש הרבה יותר ערך מרק המראה שלהן".

     


    פרסום ראשון: 26.04.16 , 21:15