סנונית ראשונה לרפורמת היבוא: צ'יפס הולנדי בזול

רותח בשוק הצ'יפס הקפוא. חברת בלדי, יבואנית ויצרנית של מוצרי בשר, בקר, עוף ודגים החלה לשווק לראשונה צ'יפס הולנדי מוזל.

 

היבוא מתבצע במסגרת הרפורמה של שר האוצר משה כחלון ליבוא ללא מכס של צ'יפס, והמחיר נמוך ב־30% לעומת המחירים טרום הרפורמה.

 

מדובר בצ'יפס המגיע מהיצרן האיכותי BERGIA FRITES תחת מותג פרטי של בלדי בשם "מר תפודי".

 

בלדי קיבלה כעת מכסה ליבוא 350 טון צ'יפס ללא מכס. גם שופרסל, טיב טעם, פרי הגליל, קפוא זן קיבלו מכסה דומה, ובסך הכל חולקו מכסות הפטורות ממכס ל־4,000 טון. על פי ההערכות, הצ'יפס המיובא המוזל יספק כ־25% מסך הצריכה השנתית בישראל של צ'יפס קפוא.

 

עד כה מחיר הצ'יפס המיובא היה 9.90 עד 11.90 שקלים לאריזה, ואילו אריזת תפוגן 700 גרם תוצרת הארץ עולה כ־8.90 שקלים. הצ'יפס של מר תפודי יעלה בין 6.90 ל־9.90 שקלים ל־800 גרם. מדובר ב־3 סוגים: צ'יפס קלאסי, סטייק צ'יפס וצ'יפס דק אמריקאי.

 

לדברי תמיר דהבני, מנהל תחום דגים וירקות קפואים בבלדי ובנו של הבעלים ארז דהבני, הצ'יפס מורכב מ־96% תפוחי אדמה ו־4% שמן חמניות (שנספג בתהליך הטיגון הראשוני במפעל), ללא שימוש במייצבים, כימיקלים או חומרים משמרים.

 

לדבריו, את הצ'יפס צורכים בעיקר ילדים ולכן חיפש מותג שיהיה אהוד עליהם, וכך הגיע ל"מר תפודי". ניתן להיכנס לאפליקציה של מר תפודי שמכילה משחקים ותציע פעילויות נוספות והגרלות בעתיד.

 

המפעל, שממוקם בעיר ההולנדית רורמונד ושנוסד ב־1931, מצוי בבעלות דור שלישי לסוחרי תפוחי אדמה. הצ'יפס שלהם מתהדר בפטנט רשום, עם שיטה ייחודית הגורמת לכך שיהיה קראנצ'י במיוחד. המפעל אוטומטי לחלוטין ללא מגע יד אדם במהלך כל תהליך הייצור והאריזה.

 

מוצרי מר תפודי כשרים בהשגחת הרבנות הראשית של הולנד ונושאים חותמת בד"צ וחתם סופר פתח־תקווה.

 

את המוצרים ניתן להשיג ברשתות הבאות: נתיב החסד, מגה, סופר ספיר, ויקטורי, פרש־מרקט, מחסני השוק, יוחננוף, סופר דוש, שפע שוק, מעיין 2000, מחסני להב וסופר שוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים