לאפס את המתנה
לפני שבועיים חגגה אשתו של עופר יום הולדת 40, ואחת המתנות שקיבלה הייתה כרטיס מתנה בשווי 400 שקל לרכישה ברשת רנואר. מאוחר יותר באותו היום גילו בני הזוג שכרטיס המתנה אבד. מוקדם בבוקר שלמחרת הם התקשרו לרשת רנואר וביקשו שיבטלו את הכרטיס, כדי שאיש לא יוכל להשתמש בו.
"נדהמנו לגלות שהרשת מסרבת לעשות זאת, בטענה שהדבר אינו אפשרי מבחינה טכנית. זה מפתיע משום שמדובר בכרטיס מגנטי עם מספר ייחודי", כתב לנו עופר. לדבריו, ניתן בקלות לאתר את מספר הכרטיס, ששולם בכרטיס אשראי בסניף ידוע, ולהצמיד לו את הסכום 0 במקום הסכום הנוכחי, כך שלא ניתן יהיה להשתמש בו. "אני חושב שהתשובה של רשת רנואר נובעת מחוסר רצון לתת פתרון", כתב לנו.
עופר סיפר כי שוחח עם שירות הלקוחות, ונמסר לו שאין אפשרות לבצע מעקב אחרי הכרטיס. בתגובה הוא שלח מכתב לרשת, וקיבל תשובה כי מדיניות החברה אינה מאפשרת להנפיק כרטיס מתנה במקום כרטיס שאבד או נגנב. "כרטיס המתנה שניתן הוא מקורי, וככזה רק הוא יכול להתקבל כתשלום. אמנם יש לנו אמון גדול בלקוחותינו, אבל מאחר שתופעה זו הינה נפוצה, יש בהפקת העתקים לכל דורש משום סיכון כלכלי שאין ביכולתנו לקחת".
פנינו לרשת רנואר כדי לקבל תגובה, ומהרשת נמסר: "מבדיקה של הנושא עולה כי במקרה של אובדן או גניבה יש מקום לאפשר לרוכש כרטיס המתנה בלבד לממש את היתרה שבו (חלקה או כולה). זאת בכפוף להצגת הקבלה ואמצעי התשלום שבו בוצעה הרכישה. יש להדגיש כי חברת רנואר לא תוכל לשאת באחריות במקרה שבו נוצלה היתרה בכרטיס בשל אובדן או גניבה לאחר שנמסר ללקוח. אנו מודים ללקוח שהפנה את תשומת ליבנו לנושא, וכמובן נאפשר לו החלפת כרטיס המתנה שאבד, בכפוף לנוהל החדש שיופעל בחנויות הרשת". מנהלת שירות הלקוחות של רנואר עידכנה שהיא שולחת כרטיס חדש על סך 400 שקל לסניף.
המדור שמח על תגובת רנואר, ורק מוצא לנכון לציין שאם היו עושים את הבדיקה בזמן אמת, כבר כשהלקוח התקשר בפעם הראשונה, אפשר היה למנוע סיכון אפשרי של שימוש בכרטיס מההתחלה.

