שישי 16 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    יחצ חול
    24 שעות • 30.05.2016
    קלאסיקה שמחליקה בגרון
    מותג הוויסקי גלנליווט, שנוסד בשנת 1824, משיק סינגל מאלט קלאסי וטוב, המיוחד לחובבי הכיוון המתקתק. גם המחיר מחליק בגרון
    טל חוטינר

    מותג הוויסקי גלנליווט, שנוסד על ידי ג'ורג' סמית בשנת 1824, נחשב לפורץ דרך בתחום המשקאות הענבריים, ואולי לסינגל מאלט הראשון והמקורי. כיום, מדובר באחד הסינגל מאלטים הנמכרים בעולם.

     

    בחברה החליטו לעשות כבוד למייסד, ולהוציא אל העולם סינגל מאלט שיהיה נאמן לדרכו וחזונו. מדובר בסינגל מאלט שממשיך אופנה בייצור הוויסקי בשנים האחרונות – כזו הגורסת שאין צורך לציין שנות יישון על גבי התווית. כלומר, לא מספרים לנו בן כמה הוויסקי, אלא פשוט מוציאים אותו לשוק כאשר הוא מוכן וטעמיו שלמים.

     

    במקרה שלנו, מדובר בבקבוק של "גלנליווט פאונדרס רזרב" המיושן כמה שנים בחביות אמריקאיות לאחר שימוש אחד בלבד (יושן בהם וויסקי אמריקאי לפני שנשלחו ריקות לסקוטלנד ליישון וויסקי סקוטי) או בשמם המקצועי First Fill Cask.

     

    במבחן הטעימה פגשנו וויסקי חלק מאוד ופירותי, הטובל בניחוחות הדרים שמזכירים פירות עסיסיים כמו אגס או תפוח עץ, ומתיקות שמזכירה קליפות תפוזים מסוכרות. החביות האמריקאיות תורמות קצת וניל וניחוח של בננה, והכל במבנה חלק ועשיר וסיומת ארוכה ונעימה.

     

    התוצאה: סינגל מאלט קלאסי וטוב לכיוון המתוק, עם חתימת ידו של ג'ורג' סמית על התווית הקדמית ובמחיר הוגן.

     

    כשר, 40% אחוז אלכוהול, 172 שקל לבקבוק של 700 מ"ל.

     

     


    פרסום ראשון: 30.05.16 , 19:36