לא מוותרים על אף כיסא

מחפשים רכב למשפחה? אם יש לכם שלושה ילדים קטנים לפחות, רוחב המושב האחורי יקבע אם תוכלו להכניס אותם בנינוחות • בדקנו כ־30 דגמי משפחתיות וג'יפונים: מי עמדו במשימה ואיפה יהיה הכי צפוף?

לפני כמה שנים קנינו מכונית חדשה, ידנית אפילו. זה היה כיף גדול, אבל בהמשך גילינו חיסרון משמעותי: זו הייתה אחת מהמכוניות שהמעצבים שלה גברו על המהנדסים בתכנון, ומיקמו את ידית הפתיחה של הדלת האחורית גבוה מהרגיל, צמוד לחלון האחורי. זה מסובך ויקר יותר לייצור, אבל מאפשר עיצוב מרהיב של רכב קופה. רק שהילדים לא היו מסוגלים לפתוח לבד את הדלת כדי להיכנס פנימה. מכונית משפחתית, אבל לא לכל המשפחה.

 

 

צילום:תומריקו

צילום:תומריקו

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ניסינו להכניס 3 כיסאות ילדים מאחור בג'יפון ובמשפחתית. מי ניצח? 

 

כשאנחנו בוחרים רכב חדש למשפחה אנחנו בודקים מחיר, ביצועים, מוניטין אמינות ושמירת ערך. אבל למשתמשים הצעירים יש צרכים משלהם. זה בולט במיוחד כאשר הם עדיין זקוקים למושבי בטיחות ולבוסטרים, ובעיקר למי שצריך להסיע שלושה ילדים בבת־אחת. רשמית, כל מכונית משפחתית מצוידת היום בשלוש חגורות בטיחות. מעשית, רבות מהן לא מספיק רחבות כדי להסיע שלושה ילדים בהתקני הריסון.

 

"רוחב המושב האחורי הוא מגבלה שלא הרבה הורים מודעים אליה", אומר נועם קום, יו"ר פורום "נוהגים היי־טק" המאגד את מנהלי ציי הרכב של חברות ההיי־טק הגדולות, ועורך אתר אוטוקום. "הרבה פעמים המשפחה גדלה בזמן הבעלות על הרכב, ולא תמיד קל להחליפו, אם בגלל המשמעות הכלכלית ואם בגלל חוזה ליסינג שרחוק מסיום. קחו את העניין בחשבון בזמן בחירת הרכב המשפחתי הבא".

 

קום מדד עבורנו את רוחב המושב של קרוב ל־30 דגמי משפחתיות וג'יפונים פופולריים. "זה נושא שעולה בהרבה שיחות עם עובדים בעלי משפחה שצריכים לבחור רכב ליסינג חדש", הוא אומר. "מהניסיון שלי מושב צריך להיות ברוחב של פלוס־מינוס 1.30 מטרים כדי לאפשר מספיק מקום לשלושה התקני ריסון. אם הילדים קרובים בגיל ויש לכם שלושה מושבי תינוק, לפעמים גם זה לא יספיק".

 

צילום: תומריקו
צילום: תומריקו

 

המדידה בוצעה בנקודה הרחבה של המושב. במשפחתיות הקטנות, כמו יונדאי i25, קיה ריו, מיצובישי אטראז', סקודה ראפיד ופיג'ו 301, בכלל אין על מה לדבר. אולי תצליחו לצופף שלושה בוסטרים ותחגרו בקושי את הילדים, אבל ברגע שלשלישייה יצטרף כיסא תינוק, זו כבר תהיה משימה כמעט בלתי־אפשרית. מהעבר השני, במשפחתיות הגדולות, המכונות בארץ מכוניות מנהלים, לא תיתקלו בבעיה בזכות רוחב מושב מקובל של 1.34־1.36 מטרים. אבל כחדשות הן יקרות יחסית.

 

 

יש בעלי משפחות שבוחרים בגלל זה במיני־ואנים 7 מקומות, אבל הם יקרים יותר לרכישה ולאחזקה, ומי שלא צריך 7 מקומות ישיבה, יכול למצוא פתרונות זולים יותר. למשל במיני־ואנים 5 מקומות, כמו סיטרואן פיקאסו, שהמושב האחורי שלו ברוחב 1.32 מטרים ויעמוד במשימה, ומחירו דומה לזה של מכוניות משפחתיות. אבל מיני־ואנים כאלה נדירים בארץ, ורוב השוק מורכב ממכוניות משפחתיות ומג'יפונים. אז איך הם עומדים במשימה?

 

בכל אחת מהקטגוריות יש פערים גדולים בין דגמים במחירים דומים. בין המשפחתיות למשל, מציגות פיג'ו 308 (רוחב 1.24 מטרים) ורנו פלואנס (1.26 מטרים) מושבים צרים מדי למשימה, ביחס הפוך למשל לממדי הרנו, אחת המכוניות הארוכות ובעלות מרווח הרגליים הטוב בקבוצה. מנגד, מאזדה 3 ומיצובישי לאנסר הוותיקות מציעות מושבים ברוחב 1.34 מטרים, ויונדאי אלנטרה סנטימטר אחד פחות.

 

מי שמפתיעים לרעה הם הג'יפונים. רובם מבוססים על פלטפורמות של דגמי הסופר־מיני של היצרנים, וזה מורגש מאוד במושבים צרים, שבולטים יחסית לגובה ולממדים הבולטים שלהם. רנו קפצ'ור למשל מסתפק במושב אחורי ברוחב 1.18 מטרים בלבד, אופל מוקה ושברולט טראקס התאומים, ב־1.20 מטרים. מהעבר השני, דווקא דאצ'יה דאסטר הזול מציע מושב ברוחב נדיב של 1.35 מטרים וסוזוקי קרוסאובר קרוב ליעד, עם 1.29 מטרים. שני להיטי השוק, יונדאי טוסון וקיה ספורטאז', מסתפקים ברוחב 1.26 מטרים בלבד.

 

צילום: תומריקו
צילום: תומריקו

 

למעשה, הג'יפונים שלעיתים יקרים מהמכוניות המשפחתיות של אותו יצרן, צפופים מהן במושב האחורי. כך קרה כשהשווינו באולם התצוגה בין שברולט טראקס, 1.20 מטרים כאמור, לשברולט קרוז, 1.31 מטרים (תוכלו לצפות בסרט באפליקציה). הקרוז הזולה יותר עמדה במשימת הכנסת 3 התקני ריסון, שהטראקס נכשל בה. כך גם יונדאי i30 וקיה סיד עם 1.30 מטרים רוחב, רחבות יותר מהג'יפונים־אחים שלהן, ואפילו מציעות גרסאות סטיישן שימושיות יותר עם תאי מטען גדולים משמעותית. וכל המשפחתיות האלה זולות בסכום של עד 10,000 שקל מהג'יפונים עם אותו סמל.

 

מה לבדוק לפני שקונים רכב משפחתי חדש?

 

1. התאמה בגודל: קחו את הילדים ובן/בת הזוג לטיול לאולם התצוגה או למרכז המכירות של הרכב המשומש. בואו עם כיסאות הבטיחות והבוסטרים, הושיבו את הילדים בדגם שבו אתם מתעניינים. לכולם יש מקום? הילדים מצליחים לפתוח לבד את הדלת כדי להיכנס פנימה? זה הזמן לגלות את חוסר ההתאמה, לא אחרי ששילמתם כל כך הרבה כסף.

 

2. מזגן: גם בשנת 2016, לא כל מכונית משפחתית מציעה יציאת מזגן ראויה למושב האחורי, כזו שממוקמת בין המושבים הקדמיים, זהה בצורתה לאלה שיש בדשבורד, ומבטיחה קירור זריז יותר ומתמשך ליושבי הספסל האחורי. רשימה חלקית של המצטיינות: סקודה אוקטביה, פולקסווגן ג'טה וסיטרואן פיקאסו.

 

צילום: תומריקו
צילום: תומריקו

 

3. רצפה שטוחה: גם מכוניות עם מושב רחב יחסית עלולות להיות קמצניות במרווח הרגליים לנוסע האמצעי, דבר שיפריע לילדים גדולים ולמבוגרים שייסעו בו. זאת בגלל ההגבהה המקובלת במרכז רצפת המושב האחורי, המיועדת לפנות מקום למכלולי הנעה לדגמי הנעה אחורית או כפולה. רק דגמים מעטים מציעים רצפה שטוחה, כמו טויוטה אוריס והונדה סיוויק.

 

4. תא המטען: אתם עוד בשלב עגלות הילדים? בדקו שהיא/הן נכנסות בתא המטען, ועוד נשאר מקום לתיקים ו/או לקניות. אם יש שתי עגלות, או עגלת ילדים, בחרו מראש בדגם סטיישן. אם אתם רוכשים מיני־ואן 7 מקומות, מטויוטה ורסו ועד מיצובישי אאוטלנדר ויש לכם לפחות ארבעה ילדים להסיע, תזדקקו בחלק מהנסיעות גם לגגון ולתא מטען חיצוני – קשיח כמו של THULE או רך ומתקפל.

 

5. נסיעת מבחן: כאן הילדים לא חייבים להצטרף. אם יש לכם חניה נמוכה או צרה מהממוצע, בדקו אם ממדי הרכב יאפשרו לכם חניה נוחה בבית. בדקו את צריכת הדלק: אם אתם מאלה שצריכים לנסוע בכל יום עשרות קילומטרים, תנו לנושא עדיפות. השוואת הנתונים בין כמה דגמים תיתן לכם מושג לגבי פערי צריכת הדלק הצפויים גם מול הרכב הנוכחי שלכם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים