המחשב בוחר לכן בושם

מיזם אינטרנטי מציע מינוי לחובבות בשמים, שיאפשר להן להתנסות מדי חודש בניחוח חדש לפי טעמן האישי

רוצים שהאינטרנט יבחר בשבילכן את הבושם המתאים לכן? ScentWish הוא מיזם חדשני לחובבות בשמים, המאפשר להן לצרוך מגוון גדול של בשמים תמורת דמי מינוי.

 

בתשלום של 69.90 שקל לחודש (מינוי לטווח ארוך יותר יעלה פחות פר חודש) מקבלים בקבוקון בושם של 8 מ"ל המספיק לצריכה חודשית — לפי 4 התזות ביום.

 

השימוש מחייב רישום לאתר (http://scentwish.com) ומענה על שאלון שמנסה לזהות את מגוון הריחות שיתאים לנרשמת. באמצעות גילה, עונת השנה, הריחות האהובים עליה, מועד השימוש — בוקר, עבודה, יציאה בלילה ועוד.

 

ניסינו. האתר נעים וידידותי, קיבלנו עשרות אופציות, בהן של בשמים שלא הכרנו. מתוך כל ההצעות יש לבחור את ה"בושם החודשי". ניתן גם לבחור בושם מהמלאי של האתר תוך התעלמות מהמומלצים. הבושם יצורף במשלוח הראשון בבקבוקון ורוד או כסוף (ניתן לבחור) רב־פעמי.

 

הנתונים שמולאו בשאלון מנותחים באמצעות אלגוריתם לומד ייחודי, כשאופציות הבחירה הן מתוך מאגר של כ־350 בשמים של כל השמות הגדולים — בהם שאנל, טום פורד, הרמס, ראלף לורן, פראדה, קלווין קליין, דונה קארן, ויקטוריה סיקרט — ויש גם בשמים שאינם נמכרים בישראל.

 

האלגוריתם מנתח בשמים על ידי בדיקת מרכיביהם ותגובות מרחבי האינטרנט, וכך נבנה מאגר המידע שבונה פרופילים של ריח למשתמשות השונות. ה"ווייז של הבשמים", מגדירה המייסדת טל בירנבוים את המאגר שיתפתח, ושיהפוך לטענתה למדויק יותר ככל שירבה השימוש באתר.

 

המיזם של בירנבוים (29), פריקית של בשמים ועורכת דין במקצועה, ובעלה איתי (31), איש מחשבים וסטארטאפיסט, פונה לנשים בנות 20־50 שגולשות באינטרנט וחובבות בשמים וחידושים. אלו נתקלות היום בשתי בעיות בולטות: האחת היא התאמת הבושם. "האף מפסיק להבחין בהבדלים אחרי התנסות של 3־4 ריחות בחנות", טוענת בירנבוים. "כדי להבחין בריח האמיתי יש להשאירו על העור 30־60 דקות". הבעיה השנייה הינה כמובן המחיר.

 

בירנבוים מזמינה את הבשמים מסיטונאי אמריקאי, והם מגיעים ארצה בבקבוקים גדולים של 100־500 מ"ל . לדבריה איננה חוששת מתביעות משפטיות של החברות הגדולות, "כי אני חושפת יותר ויותר צרכנים לבשמים שלהן".

 

לאחר ההתנסות ניתן יהיה לרכוש את הבשמים בגודלם המקורי. בירנבוים מבטיחה מחירים נמוכים יחסית, ובעתיד גם כניסה לבשמי גברים ולבשמי הנישה. להערכתה יובילו שאנל, טום פורד ונרסיסו רודריגז.

 

היתרונות הם האפשרות לגוון, לשאת את הבושם בתיק, לתת את המינוי כמתנה מקורית ולהתנסות גם בבשמים שלא נמכרים בארץ.

 

החסרונות: מדובר במיזם חדש, ומבחנו בדיוק ההתאמה ורמת השירות שיעמדו במבחן הזמן.

 

המחיר: 69.90 שקל למינוי חודשי, 203 שקל ל־3 חודשים, 398 שקל לחצי שנה, 780 שקל לשנה. קניית בקבוקון נוסף: 39.90 שקל. יש קנסות על ביטול מינוי.

 

האם המחיר משתלם? קשה לדעת. ככל שתשתמשו בבשמים יקרים ויוקרתיים יותר — זה ישתלם יותר. אם תצרכו במינוי מתמשך בשמים שאפשר להשיג בפחות מ־200 שקל ל־100 מ"ל, תמצאו עצמכם משלמים מחיר גבוה.

 

shenker@013.net

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים