הספר שלימד אותי
הספר שאני מתחברת אליו הוא "לא רציונלי ולא במקרה" של פרופ' דן אריאלי. הספר מנפץ תחילה את האשליה של הרציונליות ואז מראה את העקביות שלנו בבחירות הלא־רציונליות. תחילה, תובנה זו מאוד מלחיצה כי נראה שקל מאוד לעשות מניפולציות ולתמרן אנשים, אבל בפועל ההפך הוא הנכון. אנשים מבינים באופן אינטואיטיבי שטעם החיים שלנו הוא בכך שאנחנו לא רציונליים. בני האדם מורדים בעקרונות הצריכה הסיסטמטית, כנראה בגלל שזה הורס להם את ההיבט האינדיבידואלי שמעניק להם מרחב לביטוי עצמי, ונותן משמעות לרגשות שלהם.
בתור מי שמנהלת מותגים המושתתים על הערך הרגשי מעבר לערך המתמטי של המוצר, אני מתחברת לזה מהמקום של הבנת החשיבות ביצירת ערך מוסף למקום. אנשים מחפשים למצוא את המקום האישי שלהם בתוך העולם הרחב, הבחירות שלהם מתבצעות ממקום אנושי ורגשי ולאו דווקא רציונלי, ולא משנה מה תהיה הנוסחה המתמטית המבריקה שאתה מציע — הבחירה הטבעית של הלקוחות תמיד תהיה להישאר אנושיים, לחפש מקום שלא ישפוט אותם על הבחירות שלהם, על כך שהם לא מושלמים.

