ראשון 18 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: גבריאל בהרליה
    7 לילות • 05.07.2016
    אחד העם
    ארז בן הרוש גדל בשכונה קשה, חטף יחס מתנשא בתיאטרון צה"ל, פרץ בקומדי סטור והפך לסמנכ"ל התוכן שהרים את 'רשת' והאיש שמחליט מה תראו בערוץ 2 חצי מהזמן. עכשיו הוא טוען שהחד־גוניות של ערוץ 2 היא בכלל לא באשמת ערוץ 2
    רז שכניק | צילום: גבריאל בהרליה

    במשך שנים נהנו אנשי הטלוויזיה שמחוץ לזכיינית ערוץ 2 'קשת' לרדת על 'האח הגדול' בבוטות שנופלת רק מהיחס שזוכה לו חנין זועבי בכנסת. פח, זבל, מיץ של זבל, סכנה, גבול תחתון. השמיצו וקינאו ברייטינג שלה. והנה, מהלכים עסקיים זימנו לפתחה של הזכיינית המתחרה, רשת, את האפשרות להעביר אליה את התוכנית. אחרי לבטים ודיונים, האופציה מומשה.

     

    הבית לא יהיה הווילה המוכרת מנווה אילן, ארז טל לא ינחה והאח הגדול לא יהיה יורם זק, אבל הפורמט המושמץ, בסופו של דבר, הוא אותו פורמט.

     

    כאן נכנס לתמונה ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של 'רשת' והאיש שמחליט מה תראו בערוץ 2 במשך חצי שבוע. 'האח הגדול' יעבור אצלנו שינוי דרסטי", הוא מצהיר, "גם אני חרד כאבא ואדאג אישית שנעשה את זה אחרת. לבת שלי לא הרשיתי לצפות ב'האח הגדול' וב'המירוץ למיליון' - כן. הכל תלוי באיך אתה עושה את זה. 'הישרדות' בערוץ 10 חלקה רמת ערכים מאוד דומה עם 'האח הגדול' ואנחנו לקחנו אותה אלינו והפכנו את זה למשהו אחר. התעקשנו לא להשפיל אף אחד".

     

    המתמודד בן יהב נבט טען בתחקיר שפורסם ב'7 לילות' שעבר התעללות פיזית ונפשית במהלך התוכנית, כולל הטרדה מינית. הסיפור נמצא בבית המשפט כרגע והוצאתם על זה צו איסור פרסום.

     

    המבקרים כיסחו אותנו. אחד העם 1
    המבקרים כיסחו אותנו. אחד העם 1

     

    "וזה יתברר שם. אני לא יכול להרחיב בעניין".

     

    שי חי היה נכנס לבית 'האח הגדול' של 'רשת'?

     

    ״שי חי לא יהיה פה. מתמודד כזה לא עובר אצלנו. יש הרבה דמויות שלא עברו את המיונים אצלנו ואז התקבלו במקומות אחרים. אנחנו מקפידים על הליהוק והנרטיב. אני לא רוצה ויכוחי תקציב על סיגריות. מעניין אותי להביא דיון עמוק יותר, חברתי, כלכלי, פוליטי. בסופו של דבר הפורמט זה כמו חמין והשאלה היא מה אתה שם בפנים".

     

    כמה כבר אפשר לשנות פורמט שמתבסס על חבורה של אנשים תאבי פרסום, במצב רוח שביר, שתקועים בבית ואמורים לריב זה עם זה?

     

    מי בכלל מרוויח? אסף הראל | צילום טל שחר
    מי בכלל מרוויח? אסף הראל | צילום טל שחר

     

    "גם ב'הישרדות' הצלחנו למצוא את סיפור הסינדרלה של טילטיל שניצח נגד כל הסיכויים. ברור שיש תככים במנגנון אבל זה לא האישיו".

     

    טוענים שהעריכה פינקה את טילטיל כל הדרך לניצחון.

     

    "עובדה ש'בהמירוץ למיליון' טילטיל עף מוקדם ונכנס לקאסט של 'הישרדות' ברגע האחרון, אחרי שהתלבטנו אם הוא בכלל סלב או אנונימי. אז מראש, בדקה ה־90, החלטנו שהוא צריך להיות הסנטר? מתמודדים גם טענו שהחלטנו שרוסלנה מנצחת. עובדה שלא".

     

    ומאז טילטיל מופיע המון על המסך שלכם. למה בעצם? איזה איכויות הוא מביא כטאלנט טלוויזיוני שמצדיקות את החשיפה הזו?

     

    משכנע את המשוכנעים. ליאור שליין | צילום: גיא כץ
    משכנע את המשוכנעים. ליאור שליין | צילום: גיא כץ

     

    "טילטיל כוכב, איש מתוק וחם, עם ישראל אוהב אותו ויש לו תוכנית חמודה עם יופי של מספרים. הוא עובר ברייטינג את כל הלייט־נייטס האחרים".

     

     

     

    בן הרוש הוא בעצמו סוג של טילטיל, סינדרלה משכונת מצוקה שהמריא לאחד התפקידים הכי משמעותיים בעולם תרבות ההמונים בישראל. "גדלתי ברמת אליהו, בראשון־לציון. בדרך לבית ספר הייתי דורך לפעמים על נרקומנים, היו יריות וגניבות, ואנשים רכבו על סוסים. ההורים שמרו עלינו, ארבעה אחים שלא נגעו בסיגריה. בחטיבת ביניים, הייתי מהילדים של האינטגרציה והתברר שאף אחד מהשכונות הטובות לא רצה לשלוח את הילד שלו לכיתה איתנו".

     

    לא נעים.

     

    "אתה ילד בן כמעט 14 וחוטף זאפטה של החיים. ההורים מראשון הסתכלו עלינו חרא. זה היה מאוד משפיל. למדנו שלושה חודשים לבד בכיתה. מצד אחד זה שרט אותי, גרם לי לרצות שיקבלו אותי, אבל גם נתן לי מוטיבציה להוכיח את עצמי. בתיכון הייתי יו"ר מועצת התלמידים. ילד שנלחם אבל גם ילד לא מקובל. הייתי צריך לעבוד קשה כמרוקאי מרמת אליהו, זה שמסתכלים עליו מהצד, שאולי הוא לא מספיק טוב. אבא שלי אמר לי לא לבכות, להוכיח שאני שווה".

     

    בתיכון היה בצעירי ראשון, "אמרו מי זה הילד מוחטה הזה". בצבא התקבל ללהקה צבאית של מפקדת חילות השדה ואחר כך שירת בתיאטרון צה"ל. "שם פגשתי את החבר'ה מתלמה ילין, שגם הסתכלו עליי מלמעלה. הם למדו טכניקות משחק ואת צ'כוב ואני לא באתי עם המושגים האלה, אבל בסוף הייתי קומיקאי וכל ההצגות היו עליי. אז כבשתי. במקביל עבדתי כתאורן בקאמרי ואז התקבלתי לניסן נתיב".

     

    משם הגיע לתיאטרון. עשר שנים בקאמרי, 'הסוחר מוונציה', 'תיקון חצות', 'דבר מצחיק קרה'. כיכב בעונה הראשונה של 'הקומדי סטור', רגע לפני שהפכו לשוס שאליו מתחפשים הילדים בפורים. "אחרי העונה הראשונה כבר לא יכולתי להמשיך גם שם וגם בתיאטרון ובחרתי בתיאטרון".

     

    לא אצלנו. שי חי
    לא אצלנו. שי חי

     

    ב־1996 התקבל לערוץ הילדים. דנה דבורין, אפרת רייטן, נמרוד רשף, עמוס שוב ז"ל, יעל אבקסיס, ליאת אחירון. "הנחיתי את 'הוגו', 'הכיתה המעופפת', 'ששטוס'. כבר אחרי 'הקומדי סטור' היה לי קשה ללכת ברחוב, בערוץ הילדים כבר לא האמנתי. להיות כוכב ילדים זה מטורף. זו הייתה תקופה שערוץ הילדים היה מייצר כוכבים יותר מערוץ 2. אבל מראש הקצבתי לעצמי להיות שם שלוש שנים - ידעתי שזה לא בריא להישאר יותר מדי כי לא אצליח להתפתח".

     

    זה נשמע מאד מחושב. כל הקריירה התנהלת עם תוכנית חומש?

     

    "זה היה מחושב לגמרי. ידעתי שאסור להיתקע יותר מדי בערוץ הילדים. תמיד רציתי להתקדם הלאה. היה לי ברור שארצה לנהל יום אחד, במקום לשחק, להתעסק בתוכן ברמה אחרת".

     

    התחנה הבאה של בן הרוש הייתה 'שוטטות' בזכיינית רשת (2001). "ואז אמרו שהכוכב היחיד הוא ארז, מי זה אסף הראל ואורי גוטליב. עשינו שתי עונות ולא היה פשוט כי זה קצת הקדים את זמנו מבחינת המבקרים שפירקו אותנו. עשינו רייטינג לא טוב יחסית אבל הסתכלו עלינו כמיוחדים".

     

    בסוף 'שוטטות' נולדה 'אחד העם 1', תוכנית המערכונים שעלתה ב־2003, לא הצליחה ברייטינג, אבל הפכה לקאלט בזכות שידורים חוזרים והאינטרנט וחזרה ב־2010 בתרועת ניצחון לעונה אחת.

     

    "הדמות של רובן נולדה משיחות מצחיקות עם גוטליב. את יעל פוליאקוב הכרתי באחד הפרקים של 'שוטטות' וגם את אילן פלד ליהקנו שם והוא הביא את ענת מגן. הייתה עונה וחצי וגם אז כיסחו אותנו. אני זוכר שרענן שקד כתב שאנחנו בורקס מגעיל, מלוואח, ג'חנון. אבל ידענו שעשינו משהו כייפי. זה נהיה קאלט פתאום, אבל התייאשתי. הבנתי שכוכב טלוויזיה כבר לא אהיה, אז עברתי אל מאחורי הקלעים".

     

    ב־2006 מונה למנהל הפיתוח של ערוץ 10 אך פוטר כשהערוץ נכנס להקפאת הליכים, וב־2011 מונה למנהל תוכניות הפריים־טיים ב'רשת' ואחר כך נכנס למשבצת של סמנכ"ל התוכן במקום אילן דה־פריס. הזכיינית הייתה אז מרוסקת אחרי שרשרת של כישלונות. בן הרוש נכנס למיטה חולה.

     

    "המקום היה במצב קשה, אף אחד לא רצה להיכנס לבניין. ההנהלה שלנו סבלה מחילופים אינסופיים בזמן ש'קשת' הייתה בהצלחה מטאורית. היו תוכניות שלא עבדו כמו 'משפחה חורגת', 'כלבוטק' בעונה הכי גרועה שלה, לא היה שום דבר על המדף ואנשי התוכן הלכו פה שפופים. ניקינו לגמרי והתחלתי לגייס אנשים".

     

    בן הרוש, עם הגיבוי של מנכ"ל 'רשת', אבי צבי, הוביל את הזכיינית למאבק הישרדות שהמספרים מכתירים כהצלחה מרשימה. נקודת הפריצה הייתה עליית 'דה ווייס' בינואר 2012. "היה פחד לעלות עם זה. כולם אמרו, 'השתגעתם? יש 'כוכב נולד''. אמרתי לאבי צבי, 'תהיה מלחמת עולם עם 'קשת'. אבי אמר, 'אנחנו מוכנים למלחמה'. 'כוכב נולד' הייתה אז מגה־מגה".

     

    איפה הרגשת את המלחמה?

     

    "הם התחילו לחרב את הפורמט שלהם, עשו אודישן עיוור בתוך 'כוכב נולד'. ניסו לחבל לנו בכל דרך אפשרית, מליהוק ועד לאסור על מתמודדים לבוא אלינו. נלחמנו. היה קשה לשכנע את המנטורים לבוא".

     

    העונה השלישית של 'דה ווייס' קרסה.

     

    "התחלנו טוב ברייטינג אבל המלחמה קטעה אותנו. הייתה גם עייפות חומר, של המערכת, המנטורים, ואולי היינו צריכים לעשות אצלם רענון יותר גדול. חוץ מזה, יש אינפלציה של תוכניות כישרונות וזה גם לא עושה טוב".

     

    אבל אתם ו'קשת' אחראים לאינפלציה הזאת. מה היה ההיגיון להתחרות במותג מצליח כמו 'דה ווייס' אחרי שתי עונות מצליחות? אין מספיק מנטורים, אין מספיק טאלנטים.

     

    "נכון, אבל ברמת הנראות זה היה מוצר פופי שונה מאוד מ'דה ווייס' ועובדה שב'כוכב נולד' ניסו להעתיק גם משם, מרמת אלמנטים שלמים דרך אסתי גיזנבורג כמנחה אחרי שאנחנו ליהקנו את בר רפאלי ועד סגנון העריכה שהיה ייחודי ל'אקס פקטור'".

     

    העונה הרביעית של 'דה ווייס' מלוהקת רק עכשיו. למה לקח לכם כל כך הרבה זמן לחזור?

     

    "היינו צריכים שנת התאוששות, הייתה טראומה מהעונה השלישית. אחרי ש'הכוכב הבא' הפך להיות רק אירוויזיון נדמה לי שיש געגוע של הקהל וגם של המתמודדים שרוצים להיכנס".

     

    גם אתם קיבלתם הצעה לשיתוף פעולה עם האירוויזיון ולא רציתם. בסוף זה היה הגימיק של המתחרה שלכם. מתחרט?

     

    "פסלתי את ההצעה באותה שנייה מבלי לפתוח דיון. 'דה ווייס' היא מוצר מוזיקלי טהור. אתה רואה את אביב גפן יושב ורואה אירוויזיון? בחייך".

     

    החלפתם מנטורים.

     

    "חשבנו שאנחנו צריכים רענון בצוות, כלקח מהעונה השלישית. אנחנו מאמינים באביב ובשלומי שבת. הם שני עוגנים וזה לא הרגיש נכון לשנות את כל הארבעה. עשינו הרבה מאוד טסטים שעוררו אינסוף שמועות. בהתחלה התלהבתי מהרעיון להביא את שירי מימון אבל אחר כך אמרתי לעצמי, 'למה להרוס את 'אקס פקטור', שם אנחנו מאוד מרוצים ממנה?' אז עשינו עוד סיבוב וצירפנו את מירי מסיקה ואברהם טל. זה עובד, אבל לא חתמנו על ההסכמים עדיין".

     

    יובל בנאי פרש אחרי העונה השנייה וטען שזה בעקבות עימות איתך. הוא הוסיף כאן בראיון, 'מי זה בכלל ארז בן הרוש?'

     

    "היה לנו ויכוח מקצועי על עבודת המנטורים ובחירת השירים, על העבודה שלו מול המנטורים האחרים. זה לא רוקנ'רול אלא טלוויזיה ולא מצאנו קווים משותפים. אני חבר טוב של שלומי ברכה ולא כועס. המון אנשים שואלים מי זה ארז בן הרוש, אז מה? אז ארז בן הרוש הוא אחד עם קרחת ומשקפים שכנראה עושה עבודה טובה".

     

     

     

    במבחן הנתונים, הצדק עם בן הרוש, נשוי פלוס שלושה. בתקופתו הצליחה רשת להרים את ראשה לאחר שנים של רפיסות מול האחות 'קשת' ששלטה כמעט ללא עוררין בתחרות הפנימית של ערוץ 2 על הרייטינג והיוקרה. פתאום הזכיינית נותנת פייט ל'קשת' ומובילה לא פעם בטבלאות הצפייה עם מותגים מוכרים כמו 'המירוץ למיליון', 'הישרדות', 'אקס פקטור' ו'דה ווייס' ופיתוחים מקוריים כמו 'משחקי השף'. יש לה עדיין נקודות תורפה, למשל, האגף הקומי, שם 'קשת' שולטת עם 'הפרלמנט', 'רמזור' וכמובן 'ארץ נהדרת'. גם בדרמות היא לא תמיד הצליחה לתת מענה הולם ל'כפולים', 'חטופים' ו'פלפלים צהובים'. התחרות העזה בין הזכייניות בשנים האחרונות הביאה גם לאפקט אבסורדי ומקומם: עוד ועוד מאותו דבר - ארבעה ערבי ריאליטי שירה או בישול בשבוע, למשל.

     

    "זה תפקידה של הרשות השנייה שכשלה לאורך כל הדרך בהחלטה הזו", מתגונן בן הרוש, "מבחינתנו, בסופו של דבר, ריאליטי זה שנה וחצי של הפקה. אני לא יודע מה יהיה השיבוץ של 'קשת'. אתה לא תמיד יודע לתכנן. אבל אני מסכים שזה מעמיס וגורם לעייפות".

     

    זו לא היתממות? בכל פעם אחת מכן מרימה תוכנית, השנייה ממהרת לחקות אותה. כמו עדר. הרשות השנייה לא אשמה בזה.

     

    "אנחנו נמצאים בתחרות ולפעמים חושבים אותו דבר. great minds think alike. זה קורה בפרסום, בעיתונות, במסעדות וגם בטלוויזיה. יש שמועות וכל אחד מנסה להיות ראשון. אבל אנחנו מנסים לא להסתכל לצדדים ולהגיב למה ש'קשת' עושים. בשנתיים האחרונות הם הגיבו לנו. 'אקס פקטור'? 'הכוכב הבא'. 'משחקי השף'? הוקפצה הפקה ל'מאסטר שף'. 'הישרדות' יצאה לדרך לפני 'אמזונס'".

     

    והצופה סופג את התוצאה של התחרות.

     

    "מבאס אותי שהצופים מקבלים את אותו הדבר, אבל יש פה מצב עקום של שני זכיינים ולכן נולדה הרשות השנייה שיכולה לנווט לפה ולפה, לדאוג למגוון. שוק הטלוויזיה לא מרוויח כסף כך שאני לא יכול לארגן מלאי ואז להחליט מה להציב. מה שיוצא להפקה משודר".

     

    אסף הראל, קולגה שלך, טען פה בראיון שבערוץ 2 יש 20 שעות של טלוויזיה מתה. שחוץ מהפריים־טיים אין לכם כלום. למה לא לשדר תוכניות ניסיוניות בעלות נמוכה? לטפח כישרונות חדשים?

     

    "רשת משקיעה בדיי־טיים יותר מערוץ 10 ו'קשת' ביחד. יש שידורים חיים מתוכנית הבוקר, דרך לוסי אהריש, ותוכנית הערב עם שי גולדן ושרון כידון. זה קרוב לחמש שעות של שידור חי. יש רצועה חדשה שתעלה בקיץ בשעות הבוקר. על איזה שעות מתות הוא מדבר? אז ערוץ 10 נתן לאסף הראל 1,000 שקל ואמר לו לעשות תוכנית בלילה. נו? סבבה. אנחנו משתמשים בשעות שלנו טוב מאוד".

     

    הביקורת שלו הייתה יותר רחבה. תחושה של חוסר חדוות עשייה ובמקומה שיעבוד לשורת הרווח. טלוויזיה זה לא רק ביזנס, צריך גם לחדש ולהעז, לא?

     

    "אני חבר של אסף ולא מסכים איתו. יש כל הזמן חדשנות וניסיון לעשות דברים אחרים. בחמש השנים האחרונות ראית הרבה פורמטים חדשים ב'רשת'. אי־אפשר לומר שלא ניתנת פה הזדמנות ליוצרים ולדברים חדשים להיות על המסך. שורת רווח? מי בכלל מרוויח בשנים האחרונות. אם אסף היה נמצא במקום שלי, הוא היה רואה דברים שלא רואים משם".

     

    אתה טוען בגאווה ש'שוטטות' ו'אחד העם 1' הקדימו את זמנן. היום אילן פלד לא יכול לחלום על סדרה בערוץ 2 ו'שוטטות' תיפסל עוד בשלב הרעיון. במלים אחרות, ארז המנהל בחיים לא היה נותן לארז היוצר והשחקן לעלות על מסך ערוץ 2.

     

    "לא מסכים. 'בלתי הפיך', מוצר מאוד פרינג'י בהווייתו, שודר אצלנו. היא הייתה חלוצית".

     

    ושידרתם לשעה מאוחרת ועיצבנתם את היוצרת סיגל אבין.

     

    "זה לא מוצר לפריים ראשון אלא לפריים שני. אני מבין את הטענה שלה. לפרינג' יש במה מאוד גדולה ב־HOT וב־yes והם עושים עבודה מצוינת. בערוץ 2 צריך פיצוח. ל'אחד העם' ול'שוטטות' לקח זמן עד שתפסו. גם 'המדרשה' הייתה מוצר מתוחכם שלצופה לקח זמן לעכל. יכולנו ללכת על משהו בטוח אבל כיבדנו את היוצרים ונלך גם לעונה שנייה".

     

    מה דעתך על ערוץ 10 במתכונתו הרזה?

     

    "הם מצאו נישה כי הם לא יכולים להתחרות בנו. מצד שני, אתה רואה אצל מי הכסף הולך ליצירה לעומת תוכניות פחות מושקעות. בעיניי, ערוץ 10 לפעמים מרגיש כמו רדיו".

     

    הם הצליחו לקחת לכם את 'מצב האומה'.

     

    "היינו אמורים לחתום על העונה הבאה והיו בחירות. ביקשנו משליין, כשואו־ראנר מהטובים שהכרתי, לעשות תוכנית גדולה ליום שישי. הוא כנראה פחד מהפריים־טיים ולא רצה. הוא גם התעקש על עניין המונולוג שלו. היה לנו ויכוח מהותי והוא הפתיע והודיע פתאום שהוא בערוץ 10".

     

    אולי כי הרגיש שמצנזרים אותו?

     

    "הוא קיבל צ'ק פתוח לעשות כל מה שהוא רוצה. אף פעם לא צינזרו אותו. חבל שהוא לא פה, כי בסופו של דבר כשאתה בערוץ 10 אתה משכנע את המשוכנעים וכאן החשיפה שלו הייתה פי שניים וחצי".

     

    אבל עובדה שפעמיים בבחירות ופעם אחת ב'צוק איתן' לא רציתם את 'מצב האומה' על המסך.

     

    "בבחירות 2013 הוא לא היה בלוח ולא יכולנו לממן את זה. ב'צוק איתן' חשבנו שקצת מוקדם מדי לעשות סאטירה בכזו מלחמה. זה אולי מגניב ברמה ברנז'אית אבל לא ברמת המצב רוח של העם. הוא התבאס ועלה באינטרנט, איפשרנו לו את זה. איך אפשר להאשים אותנו בפוליטיקות אם ב־2015 רצינו את התוכנית לפריים־טיים בימי שישי? כנראה שהוא קיבל פיק ברכיים. אבי צבי נלחם שהתוכנית תישאר לבחירות וביום בהיר אחד הוא מקבל טלפון ממנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, 'ליאור אצלי, האם תשחרר לי את התפאורה?' זה היה לא נעים. הרגשתי ששליין תקע לנו סכין בגב".

     

    יש סיכוי שהוא יחזור אליכם?

     

    "הכל פתוח ואין טינה. אנחנו פתוחים לכל טלוויזיה טובה. בפרט כזו שבנינו ויצרנו". שליין בתגובה: "אני מאחל לארז בן הרוש הצלחה".

     

    מה קרה ל'המירוץ למיליון' העונה? זה לא מתרומם.

     

    "לא מסכים. הרייטינג זהה לעונה ששודרה לפני שנתיים בקיץ. העונה הקודמת הייתה בחורף אחרי תקופה ארוכה שלא היה 'המירוץ למיליון' והיה געגוע גדול. אין עדיין פוקוס על הזוגות המובילים אבל זה יקרה. אני לא מאוכזב ומאמין שזה גם ילך וישתפר".

     

    כמה זמן לדעתך הריאליטי עוד יחזיק? הרייטינג כבר לא מה שהיה פעם. הדרמות הן אלה שיוצרות את הדיבור.

     

    "ערוץ 2 פחות הולך היום על דברים ניסיוניים. כרגע אנחנו מצלמים שבע דרמות שיתאימו למגמת הדרמות בעולם. הריאליטי ימשיך להיות הלחם והחמאה של הערוצים המסחריים. הקהל מחפש יותר שקיפות ופחות מניפולציות והתערבות העורך, אנחנו מבינים ומקיימים את זה".

     

    אבל 'הישרדות' הייתה מאוד ערוכה.

     

    "ממש לא. בניגוד לערוץ 10, עשינו את הגמר על האי ולא נתנו למתמודדים לשנות את דעתם אחרי שראו מה קרה על המסך. זה לגמרי תקדים, כמו בפורמט האמריקאי".

     

    עבדתם קשה כדי לקחת את 'הישרדות' מערוץ 10?

     

    "זה סיפור מעניין. אבי צבי ואני וקיבלנו את הרייטינג ו'הישרדות' של ערוץ 10 ריסקה את 'רוקדים עם כוכבים' שלנו. אבי אמר, 'אם רק היה לנו את 'הישרדות''. ביקשנו ממי שצריך לבדוק עד מתי החוזה של ערוץ 10. היא שלחה מייל לחברת ההפקות בחו"ל דרך האתר של ערוץ 10. חזרו אלינו אחרי חמש שעות ואמרו, החוזה עם ערוץ 10 נגמר, האם אתה מעוניינים? השאר היסטוריה. זה היה פוקס. לא אסטרטגיה מכוונת. נראה לי ששיחקנו אותה".

     

    במשחקי היורו אתם פחות משחקים אותה. הרייטינג פושר. החלטה לא טובה?

     

    "האג'נדה שלנו אומרת שאתה חייב לתת לצופים ספורט בחינם ולראיה, יש אינספור פניות תודה מצד חיילים שלא יכולים לראות את זה בתשלום".

     

    האולפן שלכם נכתש בביקורות. הרעיון להביא סלבס כדי למשוך קהל נוסף לא עבד וסתם עיצבן את מי שאוהב כדורגל.

     

    "אנחנו לא רוצים לעשות מגזין מקצועי אלא לפנות לכאלה שלא מומחים. אנחנו מביאים סלבס שמייצרים סוג של פאן. זה פסטיבל. אנחנו לא ערוץ הספורט. מראש, ההחלטה שלנו הייתה ללכת על פאן ולא על אולפנים מקצועיים מדי שמדברים על מערכי 3-3-4. יש הבדל בין מה שרוצים המבקרים לבין מה שהקהל רוצה".

     

    והקהל רוצה סרט על אבא של שרה נתניהו?

     

    "הסרט מיועד לקולנוע כחלק מהמחויבות תוכן שלנו. הוא לא מיועד לשידור בטלוויזיה בשלב הזה. זה סיפור טוב, זה מציצני ומעניין ואבא של שרה היה פרופסור חשוב. גם על סבא של בוז'י הרצוג עשינו סרט, למה לא כיסחו אותנו על זה? האם בסוף קיבלנו הקלות מראש הממשלה?"

     

    סבא של הרצוג היה הרב הראשי הראשון של ישראל. אבא שלו היה נשיא מדינה. אבל אוקיי, תמשיך.

     

    "זו משפחה שכל הילדים בה זכו בחידון התנ"ך וזה סיפור גם על אשת ראש הממשלה. את מי זה לא מעניין? אם היית מקבל הצצה ל־48 שעות ל'אשת ראש הממשלה וילדיה מתחקים אחרי השורשים של סבא שלהם' היית הולך על זה לכתבה בעיתון. גם אנחנו".

     

    גב' נתניהו קיבלה במה גם בסרט של שרון כידון כפסיכולוגית ילדים. זה גם קשור ב"סיפור מציצני ומעניין"? או אולי בפרסומים על אודי אנג'ל, מבעלי רשת, שנפגש אז עם נתניהו ועד היום לא יודעים על מה הם דיברו?

     

    "יש לך דמות צבעונית כמו שרה שמוכנה להתראיין בסרט חשוב, לא תביא? לא היית משתמש באשתו של טוני בלייר בסרט? אני לא יכול להתייחס למה שעושים בעלי המניות בפגישות שלהם".

     

    למה לעו"ד יוסי כהן, מקורב למר נתניהו, יש תוכנית יומית שבה הוא עוסק גם בנושאים פוליטיים בלי גילוי נאות? ואגב, הוא הוחזר אחרי פגרה ממש בסמוך לבחירות. 

     

    "התוכנית קיימת עוד לפני שאני וההנהלה החדשה נכנסנו לתפקיד. זה רץ בשנים שהוא הפך להיות יועץ ראש הממשלה אז זה העניין האישי שלו. לא חושב שצריך גילוי נאות כי אתם עושים את זה בשבילנו ואני בעד. אנחנו כרגע משדרים שידורים חוזרים והתוכנית לא תחזור יותר".

     

    בקרוב תהיה לכם זכות לקבל את 'מאסטר שף' ואת 'בייבי בום'. תלכו על זה?

     

    "'בייבי בום' מיצה את עצמו בעיניי. כשהזמן יגיע נחשוב אם זה כדאי. לגבי 'מאסטר שף', לנו יש את 'משחקי השף', ואם יציעו - נחשוב. יש לנו מספיק ריאליטי".

     

    חתמתם על חוזה עם צביקה הדר, יריב מר מימי 'כוכב נולד'.

     

    "צביקה, מעבר לחברות בינינו עוד מימי 'הקומדי סטור', הוא הישראלי האולטימטיבי וה־מנחה. הוא חיפש מקום חדש והיינו בדלת".

     

    הוא הולך לקחת את יום שישי?

     

    "יש כמה תוכניות בעבודה, כולל קומדיה בכיכובו. בקרוב מאוד נביא את צביקה החדש".

     

    כשהתחלת היו שהרימו גבה. שחקן שפתאום הפך לאיש תוכן בכיר. אתה מרגיש שהוכחת את עצמך?

     

    "כן, הרגשתי את זה ביחס מהסוכנים. לא חיבקו אותי, לא העריכו. אני לא מחובר לברנז'ה אז אין לי מילייה שיידע למנף אותי ואני מנהל התוכניות הראשון שבא מבית מזרחי. זה גם לזכותו של אבי צבי שהאמין בי לגמרי".

     

    אתה מבין את מירי רגב?

     

    "לא מת על הסגנון שלה אבל מסכים עם המהות. אני לא יודע אם יש פה מלחמת תרבות, אבל יש פה עדיין אפליה, בעיקר בברנז'ה. ראית את זה פעם בפאנלים של תוכניות, בחירת מנחים, היום זה פחות קיים. גם בתיאטרון הרגשתי שאני חלוץ מהבחינה הזו. אני גאה במה שהשגתי".

     

    razs@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 05.07.16 , 12:07