בחזרה לג'ונגל
טרזן בגרסת 2016 הוא הרפתקאה כיפית לכל המשפחה. הרבה בזכות סמואל ג'קסון והתסריט המוצלח שרלוונטי גם למאה ה־21
יפה עשו יוצרי הגלגול החדש של טרזן, כשבחרו בתפיסת הפרא האציל מהמאה ה־18 והלכו בצעדי הפילוסוף הצרפתי ז'אן־ז'אק רוסו. מלך הקופים, בגילומו של השוודי אלכסנדר סקרסגרד, מרגיש הרבה יותר טבעי בג'ונגל, מאשר בחברת רעיו המתורבתים בציוויליזציה האירופית. ללורד גרייסטוק העשיר יש אמנם אחוזה רחבת ידיים באנגליה. אבל גם הוא וגם רעייתו, ליידי ג'יין, עוזבים את התרבות המשחיתה וחוזרים אל הטבע כדי למצוא בו שלמות הרמונית.
עוד ביקורות:
מה חשבנו על המחזמר "פירסיליה מלכת המדבר"?
התסריט שנכתב על פי רעיון של המפיק הוותיק ג'רי וויינטראוב, שנפטר בעיצומה של ההפקה, יוצא מנקודת הנחה שהצופים מכירים את המיתוס של טרזן. לכן הוא חוזר בפלשבקים קצרים בלבד אל ילד הפרא שגודל בידי הקופים. הרפתקאות טרזן 2016 ממוקמות בתקופת אירופה הקולוניאלית, בשנות ה־80 של המאה ה־19. ימים בהם מלך בלגיה ליאופולד השני ניכס לעצמו את שטחי קונגו, בזז את אוצרות הטבע שלה וטבח במאות אלפי ילידים אפריקנים. התסריט מורכב משלושה צירי עלילה, המקדמים זה את זה במהלך הסרט. באחד, טרזן מנהל מרוץ נגד הזמן כדי למנוע מקולוניאליסט סדיסט להשתלט על קונגו, בשני הוא סוגר חשבון עם ראש שבט נקמני ובשלישי הוא מציל את ג'יין שנחטפה בידי סוחרים לבנים.
התסריט בנוי היטב ומספק מניע דרמטי לכל דמות. מעניינת במיוחד הדמות שסמואל ל. ג'קסון מעצב בשובבות. הוא מגלם את האמריקאי ג'ורג' וושינגטון ויליאמס, דמות אמיתית, שגילתה לעולם את מעשיו האכזריים של המלך ליאופולד השני. התסריט משתמש בהערותיו ההומוריסטיות של ג'קסון, כדי לעשות את האגדה רלוונטית לאג'נדות פוליטיות, תרבותיות ואקולוגיות, המעסיקות אותנו היום.
דייוויד ייטס, שביים את ארבעת הפרקים האחרונים בסרטי הארי פוטר, שומר על הילוך גבוה, על דימויים חזותיים אקזוטיים ועל הרפתקאות השועטות ברגל, ברכבת, בספינת נהר ועל צמרות העצים. מה שאי־אפשר לומר על סצנות הסיום של הסרט, הערוכות ברישול ולא מספקות את תאוות הנקם שלנו בגיבורים הרעים של הסרט. למרות שכריסטופר וולץ שב וממחזר את דיוקן הסדיסט החלקלק, שאימץ לעצמו בסרטי טרנטינו, ולמרות שאלכסנדר סקרסגרד בתפקיד הפרא האציל סובל ממלנכוליה כרונית _ עדיין מהנה להתרפק על ההרפתקה בג'ונגל הרומנטי, יחד עם בני המשפחה.

