אני ג'יפון?

יונדאי הגביהה את ה־i20 המוכרת בשני ס"מ והעניקה לה איפור קשוח, כדי להפוך אותה לרכב פנאי אופנתי • האם התוצאה משכנעת גם על הכביש?

יותר ויותר רוכשי רכב מחפשים היום ג'יפונים והיצרנים מנסים לרצות אותם. יונדאי כבר השקיעה זמן וכסף בטוסון החדש והמוצלח, אבל בפלח השוק שמתחתיו היא עשתה קיצור דרך, ובמקום לפתח מיני ג'יפון חדש, היא לקחה דגם קיים, הגביהה אותו והעניקה לו סממני עיצוב של ג'יפ. וכך הפכה ה־i20 המוכרת ל־i20 אקטיב, כאשר אצלנו היא נקראת i20 קרוס.

 

תמורת תוספת של כ־7,500 שקל מעבר למחירה של i20 רגילה מקבילה ברמת הגימור, תקבלו מרווח גחון של 16 ס"מ, גבוה בשני ס"מ הודות לגלגלי 17 אינץ' במקום 15 אינץ', חזית קרבית, תפיחות בבתי הגלגלים, אחוריים שונים ומסילות גג. ההנעה קדמית, 4x4 לא מוצעת כאופציה.

 

יש עוד יצרנים שעשו את התרגיל העיצובי הזה, חלקם כמו סקודה אף מציעים אותו בארץ, עם הספייסבק סקאוט. יונדאי עשתה זאת בצורה מוצלחת יותר והקרוס נראית קשוחה ונאה, מצליחה להסוות שמדובר בסופר־מיני על עקבים.

 

תא הנוסעים זהה לזה של ה־i20, כלומר איכותי ומודרני מאוד, אך קצת קודר. המרווח טוב יחסית לסופר מיני, תא הנוסעים סביר (301 ליטר נפח) והאבזור ברמת הגימור הגבוהה של רכב המבחן (פרימיום) נדיב. החל ממערכת הקונקטד קאר של יונדאי ישראל, כולל ווייז, מאות תחנות אינטרנטיות, אינטרנט אלחוטי ואפליקציות שונות, שמוצעות כעת בחינם, חישוקי סגסוגת, הגה מצופה עור, חיישני התנגשות מלפנים והתרעה על סטייה מנתיב בהתקנה מקומית ועוד.

 

בהשקה, יונדאי ישראל התגאו כי הדגם האוטומטי של האקטיב/קרוס הוא פיתוח מיוחד לשוק המקומי, אך אנחנו מצאנו אותו גם בהיצע של יונדאי בשוודיה ובהודו. חבל שהקוריאנים לא השקיעו בשדרוג תיבת 4 ההילוכים למשהו מודרני יותר, כמו הגיר הרובוטי כפול המצמדים שיש להם ב־i30, שלא לדבר על יחידת הכוח נטולת הטורבו והפלפל. בחו"ל נמכרת ה־i20 המוגבהת עם מנוע 1,000 סמ"ק טורבו, 100 כ"ס וגיר ידני. אנחנו מקבלים אותה עם מנוע ה־1,400 סמ"ק נטול המגדש המוכר, עם אותם ביצועים קצת עייפים, וצריכת דלק לא מרשימה שעמדה במבחן על 11 ק"מ לליטר. תוספת של 30 ק"ג למשקל, יחד עם הגובה הנוסף, מביאים לכך שהקרוס איטית קצת מה־i20 הרגילה, עם צריכת דלק גבוהה ב־4% לפי היצרן.

 

וזו החמצה, כי השלדה מסוגלת להתמודד עם יותר כוח ויותר מומנט. אחיזת הכביש גבוהה, תוספת הגובה לא עולה ביותר מדי נדנודים בסיבובים, והקרוס מפגינה קשיחות בסגנון גרמני עם נוחות נסיעה טובה יחסית. למרות שהמנוע מדי פעם מתאמץ, הנסיעה שקטה יחסית. לא בחנו אותה בנסיעת שטח, אבל תוספת הגובה יכולה להעניק יותר שקט נפשי גם בשבילי קק"ל ובורותיהם, ומקילה קצת על הכניסה ועל היציאה.

 

ה־i20 קרוס היא מכונית נאה ומגובשת, אופנתית במידה ומאוד עכשווית. האם היא שווה את תוספת המחיר וצריכת הדלק? מבחינה צרכנית, לא בטוח. אבל לא היינו מזלזלים בתחושה הטובה שמשאירים סממני העיצוב האופנתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים