שתף קטע נבחר
 

ג'יפון חדש לאלפיון

יגואר משיקה בארץ רכב כביש־שטח ראשון • המחיר: מ־390 אלף שקל • להערכת היבואן, זה לא ימנע ממנו להפוך לדגם הכי נמכר של יגואר בישראל

יגואר היא אחד מיצרני רכבי היוקרה הנחשבים בעולם, אבל במשך שנים סירבה לייצר רכבי כביש־שטח. עד שהגאות העולמית בשוק הזה אילצה אותה לחרוג ממנהגה ולהשיק בשנה שעברה את F־פייס, הג'יפון הראשון שלה.

 

אתמול הוא הושק בארץ, עם מחיר התחלתי של 389 אלף שקל, מחיר שלהערכת היבואן לא ימנע ממנו למכור 40 כלי רכב מהדגם החדש השנה, ו־100 בשנה מלאה, מה שיהפוך אותו ליגואר הנמכרת ביותר בארץ.

 

F־פייס, שחולק רכיבים רבים עם מכונית המנהלים של יגואר, ה־XE, בנוי ברובו מאלומיניום ומצויד בהנעה כפולה כסטנדרט, בניגוד לחלק מהמתחרים שמציעים גם גרסאות הנעה קדמית זולות יותר, כמו אאודי Q5 וב־מ־וו X3. בפיתוח מערכת ההנעה קיבלה יגואר סיוע וגם רכיבים מהחברה האחות לנד־רובר, שנמצאת כמוה בבעלות טאטא ההודית ומתמחה ברכבי שטח.

 

בתא הנוסעים אפשר למצוא מסך מגע בגודל 10 אינץ' במרכז הדשבורד וצג בגודל 12 אינץ' המשמש כלוח מחוונים לנהג, עם אפשרויות תצוגה מגוונות. יש מקום לחמישה ותא מטען גדול בנפח 650 ליטר.

 

לארץ מגיעים בינתיים שני דגמי טורבו־דיזל, 2,000 סמ"ק עם 180 כ"ס ו־3,000 סמ"ק עם 300 כ"ס, שמחירו יתחיל ב־525 אלף שקל. גרסאות בנזין יגיעו בחודשים הקרובים.

 

מכירות רכבי היוקרה זינקו במחצית הראשונה של השנה ביותר מ־%40, כמעט פי 3 מהגידול בשוק כולו, עם גידול במכירות דגמי היוקרה הזולים יותר, במחיר של מתחת ל־200 אלף שקל, וגם ברמות המחיר היקרות יותר.

 

מתחריו הישירים של היגואר החדש מכרו במשך 6 חודשים יותר מ־1,000 כלי רכב, ובראשם לקסוס NX עם 330 מסירות, אאודי 5Q עם 314, מרצדס GLC עם 222, קאדילק SRX עם 123 וב־מ־וו X3 עם 107 מסירות. ואילו פורשה תתחיל לשווק בחודשים הקרובים דגם מוזל של המקאן שלה, ב־485 אלף שקל, שצפוי להקפיץ את מסירותיו, אשר עמדו מתחילת השנה על 17 יחידות.

 

מדובר ב'מכרה זהב' עבור האוצר: עם מס היוקרה המוטל על רכבים במחיר של יותר מ־300 אלף שקל, יותר ממחצית ממחירם של כלי רכב כאלה הוא מס שנכנס לקופת המדינה.

פורסם לראשונה 12.07.16, 21:09

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים