שני 19 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    rakevet
    ממון • 18.07.2016
    התחנה הבאה, קריית־שמונה
    אושרה התוכנית להקמת קו רכבת ישיר בין כרמיאל לקריית־שמונה, עם תחנה למשתתפי ההילולה בהר מירון • בתוכנית: מנהרה מתחת לצפת
    עופר פטרסבורג

    קריית־שמונה תעלה בקרוב על מפת מסלולי הרכבות, כאשר בקו תהיה תחנה מיוחדת שתיועד למשתתפי ההילולה בהר מירון ותחנה בחצור הגלילית, 26 דקות מכרמיאל. כך נודע ל"ממון". אתמול אישר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, את התוכנית להקמת קו רכבת ישיר בין כרמיאל לקריית־שמונה כחלק מחיבור הגליל למרכז הארץ. את הפרויקט תבצע חברת נתיבי ישראל מיד בגמר העבודות בקו הרכבת עכו־כרמיאל שהיא מבצעת.

     

      

    לאחר דיונים רבים אושרה חלופה אחת מבין כמה חלופות שהוצעו, בכלל זה הקמת מסילה כפולה באורך של כ־60 קילומטרים בין כרמיאל לקריית־שמונה. תוואי המסילה כולל שתי מנהרות באורך של 11 קילומטרים כל אחת, וגשר של כ־400 מטרים המחבר ביניהם.

     

    הקו יוצא מתחנת הרכבת בכרמיאל, הצפויה להיחנך בשנה הבאה (יולי 2017). משם ממשיך הקו לתחנת רכבת שתוקם בצומת שבע, כשבעה קילומטרים לפני מירון (תחנת מירון). משם ימשיך הקו במנהרה תת־קרקעית באורך של כ־11 קילומטרים מתחת לעיר צפת, מרמה דרך נחל עמוד ועד לראש פינה. בגלל המבנה הטופוגרפי הקשה והעומק לא תוקם תחנה בצפת. משם תמשיך הרכבת לתחנה נוספת שתוקם סמוך לחצור הגלילית (תחנת חצור־ראש פינה). משם ימשיך התוואי לתחנה שתוקם בפאתי העיר קריית־שמונה. כל תחנה תכלול טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים ומגרש חניה לכלי רכב פרטיים וציבוריים.

     

    הרכבת תגיע מכרמיאל לקריית־שמונה תוך 26 דקות, ותוך שעתיים מכרמיאל לתל־אביב. מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל־160 קמ"ש. עלות הקמתו של הקו נאמדת ב־7.4 מיליארד שקל, וזמן ההקמה מתוכנן לארבע עד חמש שנים.

     

    התוכנית כוללת גם הקמת מסוף מטענים באזור התעשייה כרמיאל. זו תשמש את רכבות המשא שינועו על הקו ואת מפעלי התעשייה באזור, לצורך יבוא ויצוא של סחורות מהצפון.

     

    תחנת הרכבת שתקום בסמוך למירון תאפשר למאות אלפי נוסעים הפוקדים בכל שנה את קברו של רבי שמעון בר־יוחאי להגיע במהירות ובנוחות ממרכז הארץ ישירות לאזור החניה שלפני מירון, ומשם להשתמש בשאטלים העומדים לרשות המבקרים.

     

    השר כץ ציין כי מלבד איכות חיים גבוהה יזכו תושבי הגליל והמטיילים הרבים הפוקדים את האזור למערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. "אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לגליל, במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים בצפון ובדרום הארץ", הוסיף כץ.

     

    ofer-pt@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 18.07.16 , 19:51