ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    רכבת ישראל
    ממון • 07.08.2016
    הרכבת מוסיפה אלפי מקומות חניה חדשים
    לנוכח הגידול הצפוי במספר הנוסעים יתווספו כ־2,500 מקומות חניה חדשים ב־10 תחנות, ותחנות נוספות יורחבו
    עופר פטרסבורג

    המצוקה המרכזית של רכבת ישראל, החניה, צפויה להיפתר בקרוב במקומות רבים: הרכבת משלימה בימים אלה מהלך לשדרוג של עשר תחנות ותוספת כ־2,500 מקומות חניה חדשים כחלק מהיערכותה לגידול הצפוי במספר הנוסעים, בהשקעה של כ־200 מיליון שקל.

     

    מספר הנוסעים ברכבת עולה בהתמדה, ומאז 2011 כמעט הוכפל מספר הנסיעות שמבוצעות בה. בשל הגידול המשמעותי בביקושים, והרצון לשמור על רמת שירות גבוהה ואף להמשיך ולשפר אותו, יצאה רכבת ישראל לפני כשנתיים בתוכנית לשדרוג תחנות רכבת ותיקות כדי להתאים אותן לסטנדרטים הנהוגים כיום, לשפר את תנועת הנוסעים בתחנות ולהגדיל את תפוסתן ואת השירות בהן. הטיפול המקיף האחרון שעברו התחנות האלה היה במהלך שנות ה־90. מאז הפכו התחנות לתחנות מרכזיות עם מספר גדל והולך של נוסעים.

     

    בשלב הראשון מבצעת הרכבת עבודות להרחבה ולפיתוח של חניונים בתחנות ברחבי הארץ. הרכבת פועלת, כאמור, להרחבתם של 10 חניונים הכוללים 2,500 מקומות. במחצית הפרויקטים כבר הסתיימו העבודות, ובמחציתם האחרת הן עומדות לפני ביצוע. הרכבת מרחיבה את מספר מקומות החניה ומציבה עמדות ייעודיות לקשירת אופניים.

     

    התחנות ששודרגו הן בבית־שמש, קריית־מוצקין, חיפה בת־גלים, חיפה חוף הכרמל, עכו, עתלית, בנימינה, קיסריה־פרדס חנה, חדרה־מערב ונתניה. בשבועות הקרובים תחל הרכבת בעבודות הנדסיות מורכבות להוספה של כניסות ויציאות בתחנות תל־אביב מרכז ותל־אביב השלום, ובקרוב היא תתחיל גם בביצוע עבודות שדרוג בתחנת הרכבת פתח־תקווה קריית אריה.

     

    צילום : ידיעות אחרונות
    צילום : ידיעות אחרונות

     

     

    תוספת מקומות החניה מעודדת נוסעים רבים יותר להשאיר את רכביהם בחניונים ללא תשלום ולהגיע אל העבודה ברכבת. לנוכח המחסור בעתודות הקרקע מקדמת הרכבת עבודה מתמשכת מול הרשויות המקומיות ומקימה חניונים מתקציבה על שטחים המוקצים על ידי הרשויות המקומיות, כפי שנעשה בהצלחה בבנימינה ובמודיעין.

     

    ofer-pt@yedioth.co.il

     

     


    פרסום ראשון: 07.08.16 , 21:33