שלישי 22 בספטמבר 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    ממון • 23.08.2016
    בעתיד ישאלו: מה, פעם היו תאונות? כולם נהגו לבד?
    הקורא טוביה סגל בתגובה למאמרו של סבר פלוצקר על הרכבים האוטונומיים
    טוביה סגל

    זו הפעם הראשונה שבה אני מגיב על כתבה בעיתון, מכיוון שהרגשתי צורך להתייחס למאמר של סבר פלוצקר אתמול ("דרוש נהג") ולהעמיד דברים על דיוקם.

     

    סוגיית הרכב האוטונומי כבר הוכרעה כחלק מהאבולוציה ומהרבולוציה הטכנולוגית שעובר העולם. על פי התפיסה הטכנולוגית, הבסיס להשלמת הטכנולוגיות כבר קיים, הפיתוח וההשלמה של הטכנולוגיות האוטונומיות דוהרים קדימה בקצב שלא היכרנו בעבר; חלקים גדולים מההנדסה המסורתית במקצועות הבקרה עוברים לידיהם של מתמטיקאים, אנשי תוכנה ואלגוריתמאים; נעשה שימוש בכלי חומרה, מכשור וסנסורים קטנים וחזקים ביותר; ויש לנו כלי פיתוח לתוכנה עם יכולת מדהימה המקצרת מאוד את זמני הפיתוח. מכוניות בעלות יכולת אוטונומית חלקית או מלאה כבר נוסעות, והעולם שוקד על רגולציה.

     

    בכל הנוגע לתפיסה המערכתית, כבר מתחוללים שינויים בסדרי בראשית: חברות גדולות מאוד יפעילו ציי רכב אוטונומיים שיפעלו ברשת ויתקשרו זה עם זה; אנשים לא ירכשו רכב כי לא יהיה צורך; מכוניות אוטונומיות יעבירו אותנו ממקום למקום בנוחיות, ביעילות ובמסלולים אופטימליים; המחיר של רכב אוטונומי ותפעולו יהיה נמוך מאוד שכן הוא יהיה פשוט, חשמלי, לא מזהם, וללא כל אביזרי בטיחות.

     

    ברור כי התאונות יעברו מהעולם. בתי משפט לתעבורה ייסגרו — והמערכות יפעלו על פי מערכת חוקים מוגדרת מראש. במקום בתי משפט יפעל רגולטור טכנולוגי לאישור ולתיאום תקינות שיסייעו למכוניות לפעול ולתקשר. נושא החניה וצרכיה, בייחוד בערים הגדולות, יעבור מהפכה: יהיה מאגר של מגרשי חניה קבועה לכלי הרכב האוטונומיים וחניות דינמיות ברחובות הערים — הכל ממוחשב ומתוזמן. נהיגה במכונית תשמש לספורט מוטורי בלבד.

     

    ולסיכום — הדור הבא כבר יתהה: פעם בני האדם נהגו במכוניות לבדם? ידנית? והם היו מתנגשים זה בזה? נפצעים או נהרגים? לא ייאמן!

     

    הכותב הוא מהנדס העוסק בפיתוח ובבדיקת טכנולוגיות חדשניות ועתידניות

     


    פרסום ראשון: 23.08.16 , 20:13