שתף קטע נבחר
 

חוסכים על הבטיחות

דאצ'יה השיקה את המשפחתית הזולה בישראל, לוגאן: מ–75 אלף שקל לדגם הידני • החיסרון העיקרי: פחות אביזרי בטיחות וציון נמוך במבחני ריסוק

החדשות הטובות הן שרף המחיר בקבוצת המכוניות המשפחתיות צנח אתמול בחדות, עם השקת דאצ'יה לוגאן בישראל.

 

בטיחות: לוגאן מול המתחרות

 

לוגאן היא משפחתית קומפקטית שתימכר בארץ בדגמי 4 דלתות סדאן ו־5 דלתות סטיישן. בניגוד לעבר, כאשר שווק הדור הקודם שלה תחת סמל רנו, יציע דגם הסטיישן - המכונה MCV - רק 5 מקומות ישיבה, כאשר תפקיד המיני־ואן 7 מקומות עבר לידי דגם המיני־ואן לודג'י.

 

לוגאן בסיסית, עם גיר ידני, תעלה רק 75 אלף שקל ותהיה משפחתית הסדאן הזולה בארץ, ומ־80 אלף שקל לדגם רובוטי, בעל מצמד בודד. לשניהם יהיה מנוע טורבו בנזין 900 סמ"ק בהספק 90 כ"ס, בתצורה שמוכרת כבר בארץ מדגמים אחרים של דאצ'יה ושל רנו. דגם הסטיישן עם הגיר הרובוטי יעלה 83 אלף שקל ויהיה גם הוא הסטיישן הזול בארץ.

 

בנוסף תציע היבואנית, קרסו מוטורס, גם גרסת דיזל לנהגים שנוסעים למרחקים ארוכים ולשוק המוניות. המנוע יהיה טורבו־דיזל, 1,500 סמ"ק, 90 כ"ס, שמוכר גם הוא מדגמי רנו ודאצ'יה אחרים. סדאן דיזל ידני יעלה 85 אלף שקל, סטיישן ידנית 86 אלף שקל וסטיישן דיזל רובוטית - 90 אלף שקל. בשתי גרסאות המנוע תציע הלוגאן נתוני צריכת דלק מצוינים, של 20 ק"מ לליטר בבנזין ו־27 ק"מ לליטר בדיזל.

 

מיצובישי אטראז'

 

הלוגאן הושקה בתערוכת פריז ב־2013, אבל הגעתה לארץ התעכבה עד להשקת הגרסה הרובוטית. היא גדולה יותר מהסנדרו 5 דלתות שכבר נמכרת בארץ, ובסיס הגלגלים שלה, 2.63 מ', דומה לזה של משפחתיות קטנות כמו סקודה ראפיד ויונדאי i25. נפח תא המטען שלה גדול יחסית, עם 510 ליטר בדגם ה־4 דלתות ו־570 ליטר בסטיישן.

 

רשימת האבזור נאה למרות המחירים הזולים. לוגאן תשווק כסטנדרט עם מערכת מולטימדיה בעלת צג מגע בגודל 7 אינץ', מערכת מקורית מפס הייצור הכוללת גם מערכת ניווט ומערכת הפעלה בעברית. המכונית תגיע גם עם דיבורית בלוטות', בקרת שיוט וחיישני רוורס. המזגן הוא ללא בקרת אקלים.

 

כמו שאר דגמי דאצ'יה, המכונית החדשה תתחרה בעיקר במכוניות משומשות ובדגמי המשפחתיות הזולים מבין המשפחתיות הקטנות, כמו מיצובישי אטראז', פיאט טיפו ופיג'ו 301. לוגאן אוטומטית תהיה זולה מהן בכמעט 20 אלף שקל והיא מציעה צריכת דלק טובה בהרבה.

 

עם זאת, הפשרה העיקרית תמורת המחיר הזול היא ברמת הבטיחות. לוגאן קיבלה במבחן הריסוק האירופי ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד מתוך 5. מיצובישי ספייס סטאר, שעליה מבוססת האטראז' ואשר לא נמכרת באירופה, זכתה בו ל־4 כוכבים, וסקודה ראפיד, משפחתית בגודל דומה, זכתה ל־5 הכוכבים המירביים.

 

סקודה ראפיד

 

ללוגאן יש גם 4 כריות אוויר בלבד, והיא נעדרת את כריות הווילון המגנות על ראשי הנהג והנוסעים שאפשר למצוא במיצובישי ובסקודה. לכן היא גם אינה זכאית להיות מדורגת בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה, בעוד שהמיצובישי זכתה לדירוג של 6 מ־8 והסקודה ל־5. שתי האחרונות, כמו הפיג'ו והפיאט, נמכרות כיום כסטנדרט עם חיישני קרבה מלפנים וסטייה מנתיב. בדאצ'יה מוצעת המערכת בתוספת תשלום של כ־3,000 שקל, ומשום שהיא לא מדורגת בידי משרד התחבורה, המדינה לא מסבסדת את התקנת המערכת בה.

פורסם לראשונה 24.08.16, 20:50

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים