מעצבי־העל מלבישים את הבית
מעצב האופנה היפני איסי מיאקי יוצר מנורות ואהילים מחומרים ממוחזרים, בדיזל עושים ספות מעור ומג'ינס ומיסוני משתגעים עם כריות צבעוניות. מעצבי־העל לא מוותרים גם על הלבשת הבית, אבל כמו באופנה, גם כאן מדובר במחירים שאי־אפשר לעכל
כל הסכרים נפרצים כאשר מעצבי האופנה המובילים בעולם מחליטים להשתלט גם על הלבשת הבית, בלי להיות כבולים לתכתיבים של מידות, סוגי בדים ונוחות הבגד.
ואכן, בעידן רב־תחומי ורב־תרבותי, המפגשים בין מעצבי האופנה למעצבי הרהיטים הופכים ליתרון משמעותי. בתי אופנה גדולים כמו מיסוני, הרמס, ז'אן פול גוטייה, ארמני, ורסאצ'ה, קנזו, סוניה ריקל ורבים אחרים, החליטו להכניס לחדר המגורים מוטיבים מתוך ארון הבגדים. הם מתחו כמעט עד אין־סוף את גבולות החומר והצבע ויצרו תמהיל עיצובי אבולוציוני חדש, התואם את רוח התקופה חסרת החוקים בה אנו חיים.
כך למשל, בתערוכת העיצוב האחרונה במילאנו ראינו את אימפריית הג'ינסים Diesel שהשכילה לתרגם את הצלחתה בתחום האופנה גם לתחום עיצוב הבית.
שיתוף פעולה עם חברת הרהיטים MOROSO הניב קולקציית רהיטים מפתיעה במראה אורבני־תעשייתי, עם שילובים של עור, מתכות מטאליות והדפסים עזים בהשראת עולם הרוקנרול וסצנת המועדונים (טולמנ'ס). קולקציית "העולם של דיזל" מכניסה הביתה עולם שלם, מסקרן ומפתיע, של עיצובים הממחישים יותר מכל את הקשר העמוק בין אופנה, עיצוב ואמנות. בנוסף לרהיטים מציעה דיזל גם כלי אוכל, גופי תאורה ואריחים לקיר ולריצפה (ברשת מודי).
חיות טורפות וכלי פורצלן
בית האופנה הצרפתי הרמס הרחיב את המותג המשפחתי בן 175 השנים ובזמן האחרון הוא מציע קולקציות יוקרתיות להלבשת הבית בהדפסים האופייניים של חיות היער (שניתן לחזות בהם גם באוסף כלי הפורצלן של המותג). בתערוכת Maison & Objet שהתקיימה לאחרונה בפריז הוצגה קולקציית הכלים המעניקה כבוד לטבע ולחיות הבר, כהמשך לשיתוף הפעולה עם האמן robert dallet שעיצוביו מופיעים על פרטים רבים, החל מצעיפי הרמס האייקוניים ועד המגבות, או הטפטים שעל הקירות - כולם עם קופים, נמרים ותוכיים ססגוניים שמככבים עתה על גבי כלי הפורצלן.
גם בית האופנה האיטלקי מיסוני השיק לאחרונה קולקציה של מערכות אוכל ואירוח, לצד מוצרי טקסטיל, תחת הכותרת MissoniHome. מתברר שאמנות הלבשת הבית והאירוח היא אחת מהתשוקות היותר גדולות של המעצבת רוזיטה מיסוני. השקפותיה לגבי אווירה ועיצוב, צבעו את פריטי המותג בגוונים ובהדפסים עליזים שמופיעים עתה גם על כלי האוכל וההגשה. קולקציית הכלים מאופיינת בעושר צורני, בצבעוניות נועזת, בהדפסי זיגזג שהפכו לקלאסיקה המזוהה עם המותג, כמו גם שילובי השחור־לבן ומשחקי הצבעים בתוך הדפסים של עלים ופרחים, בעיקר הסחלבים, שמאדירים את אמנות השולחן.
בחברת RENBY המייצגת בישראל את המותגים הרמס ומיסוני, מאמינים כי כניסת מעצבי האופנה לתחום העיצוב מעצימה את מותגי האופנה הוותיקים ומזרימה לתוכם אנרגיה חדשה. לא נותר לנו אלא להסכים, בעיקר כשמדובר באנרגיה כלכלית, כשצלחת אחת נמכרת כאן ב־770 שקל. עוד מחירים? ספל + תחתית - 1,190 שקל, מרקייה - 935 שקל.
שיתוף פעולה בין ענקית האופנה ISSEY MIYAKE והמותג האיטלקי Artemide, הניב גופי תאורה מקוריים, גמישים בצורניות משתנה, שהופכים מגוף בעל שלושה ממדים לגוף שטוח לגמרי. יתרונם בכך שהם מיוצרים מחומרים ממוחזרים, בעיקר בדים ובקבוקים. חברת Artemide השיקה לאחרונה את גופי התאורה היפניים תחת הכותרת "צל" - מנורת תלייה, מנורה שולחנית ומנורת רצפה, כולן גמישות ודינמיות ומתבססות על אמנות הקיפול, ללא תפרים והדבקות, במראה של שבלול, קובייה או צדף (ב"קמחי תאורה", לח"י 23, בני־ברק).
לייף סטייל אמריקאי
מעצבת הלנז'רי הצרפתייה שאנטל תומאס, מציעה לאחרונה ברזים ואביזרי אמבטיה סקסיים בהשראת מחוכים וביריות. הפריטים עשויים מפורצלן, משובצים קריסטלים, וזאת בשיתוף עם מותג העיצוב הצרפתי THG Paris הידוע בברזי היוקרה שלו. תומאס מעוניינת להפוך את חדר הרחצה לחלל זוהר, חושני ונשי, בדומה לחדר הארונות של המעצבת עצמה, שבו מוצגות שמלות, מלמלות, צעיפים ותכשיטים יפים. הברזים ואביזרי האמבט שעיצבה עשויים חרסינה לבנה וזוהרת במוטיב קפיטונג' (אצלנו ב־HeziBank).
עוד בחדר הרחצה, אפשר לשלב את המוצרים הנוצצים של בית האופנה "ורסאצ'ה" לטובת עיצוב מלכותי ויוקרתי, ממש כמו בתקופה הוויקטוריאנית הקלאסית. אריחים, אסלות וברזים עם אבני סברובסקי, עלי זהב, מוזאיקות ומדליונים בוהקים (ברשת חנויות נגב).

קולקציית עיצוב הבית שלFENDI CASA , מעניקה אופי חדש ועדכני למרחב המגורים כחלל מסוגנן המעוצב בהתאמה אישית. חומרי הגלם הם פרוות לציפוי שמיכות וכריות בגימור מוקפד, עם הלוגו של המותג ועם האבזמים הייחודיים (בבית פיטרו הכט).
מותג האופנה ראלף לורן, המטפח את החלום האמריקאי, הוא כבר מזמן אימפריה גלובלית של סגנון חיים המציעה גם רהיטים לפינות אירוח, חדרי שינה, כלי קריסטל, פורצלן וכסף, מצעים, מפות, שטיחים ואביזרי אמבטיה בסגנון על־זמני, המיועדים בראש ובראשונה לקלוע לטעמם של לקוחות בית האופנה (בית פיטרו הכט, מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח).
גם מותגים ישראלים הבינו שמעצבי־על הם שם המשחק העדכני בתחום עיצוב הבית, וכך למשל הסלון הישראלי מאמץ בחום כורסאות טלוויזיה של חברת אמריקן קומפורט (מבית "עמינח") המתהדרות בבדי ריפוד של בתי אופנה נחשקים כמו הרמס, ארמאני, סוניה ריקל ואחרים.
"עיצוב הבית הישראלי עובר בשנים האחרונות שינוי בהתאם לאורח החיים העכשווי המושפע ממגמות עולמיות. סינרגיה - זה שם המשחק, ומכאן טשטוש הגבולות בין עיצוב לאופנה", מסבירים המעצבים של המותג.

