חמישי 13 בדצמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    אייל נבו
    ממון • 28.08.2016
    עסקת השנה באופנה
    קבוצת קסטרו מתרחבת: רוכשת 26.4% (עם אופציה לרכישת עד 50%) מקבוצת האופנה הודיס לפי שווי של 356 מיליון שקל • העסקה כוללת ארבעה מותגים - רשת האופנה הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ורשת אקססוריז
    נווית זומר

    במסגרת אחת העסקאות הגדולות שנחתמו בעולם האופנה הישראלי בשנים האחרונות, קבוצת קסטרו הודיעה על רכישת 26.4% מקבוצת הודיס בראשות יוסי גביזון. קבוצת הודיס מחזיקה ברשת המשקפיים קרולינה למקה, רשת אופנת הבייסיק הודיס, ורשתות אביזרי האופנה טופ טן ואקססוריז - מחזור המכירות השנתי של ארבע החברות הנרכשות עומד על כ־500 מיליון שקל והן מפעילות ביחד 242 סניפים.

     

    כל החברות, למעט אקססוריז שנרכשה לאחרונה, הן רווחיות. לאחר העסקה צפוי מחזור המכירות של קסטרו והודיס להגיע ביחד ל־1.45 מיליארד שקל. תמורת הרכישה תשלם קסטרו לבעלי המניות של הודיס 53.75 מיליון שקל במזומן, 4.99% במניות של רשת קסטרו (ששוויין כיום בבורסה בת"א הוא 66 מיליון שקל), ו־21.25 מיליון שקל יוזרמו לתוך החברות וישמשו למימון המשך התפתחותן בעתיד. בסה"כ משלמת קסטרו כ־100 מיליון שקל עבור 26.4% מהמניות. העסקה נעשתה לפי שווי של 356 מיליון שקל לקבוצת הודיס. לפי הסיכום, יוסי גביזון ימשיך לנהל את החברה, ובסעיף המכירה הוא התחייב לכהן כמנכ"ל לפחות בשלוש השנים הקרובות. בנוסף, קיבלה קסטרו אופציה חד־צדדית לטובתה למשך שנתיים לרכישת מניות נוספות של הודיס, עד ל־50%, בתנאים שווים לעסקה הנוכחית.

     

    "את גביזון הכרתי לפני מספר שנים", סיפר אתמול גבי רוטר, הבעלים של קסטרו, "כאשר הגיע באמצעות מתווך ורצה לשכור חנויות של דיווה (רשת אביזרי אופנה שפתחה קסטרו וכשלה, נ.ז.), עבור רשת טופ טן שבבעלותו. אז הבנתי שעדיף להשקיע בגביזון מאשר ישירות במותג תכשיטים". על העסקה הוסיף רוטר: "זאת הזדמנות גדולה לצמוח תוך שמירה על רווחיות גדולה - כל החברות שנרכשו לא מתחרות בקסטרו אלא משלימות אותה והוכיחו יכולת נהדרת לפרוץ ולצמוח בשוק תחרותי". במקביל לעסקה הודיעה קסטרו, כי רון רוטר (31), בנם של אתי וגבי רוטר, מונה רשמית לסמנכ"ל הכספים של החברה.

     

    להודיס 12 בעלי מניות. הגרעין המייסד, בראשות מנכ"ל הקבוצה יוסי גביזון, הוא של חברי ילדות מדימונה, שהחלו את עסקי האופנה כשטיילו ביפן ומכרו ברחוב מוצרים מהמזרח הרחוק. בהמשך ביסס גביזון את קשריו עם יצרנים לסין והחל לשווק אקססוריז לחברות אופנה ידועות בחו"ל. לפני 10 שנים הקים את החברה הראשונה שלו בישראל. "להתחבר עם קסטרו, מותג האופנה מספר 1 בישראל, זה דבר גדול עבורי", אמר אתמול גביזון. "אני זוכר שכילד הייתי מגיע לקניון, וקסטרו היה וואו בשבילי. אני בטוח שזו עסקה שטובה לשני הצדדים".

     

    מאחדים כוחות, יוסי גביזון, אתי וגבי רוטר
    מאחדים כוחות, יוסי גביזון, אתי וגבי רוטר

     

     

    קבוצת הודיס היא חברה פרטית, ועל כן עד כה לא נחשפו נתוניה. כעת, עם השלמת העסקה, דיווחה קסטרו לבורסה על נתוני החברות שנרכשו: מחזור המכירות של רשת הודיס, שמונה 77 חנויות, הסתכם במחצית הראשונה של 2016 בכ־101 מיליון שקל, כלומר - קצב שנתי של כ־204 מיליון שקל; בהשוואה למחזור שנתי של 230 מיליון שקל ו־180 מיליון שקל בשנים 2015 ו־2014 בהתאמה. הרווח הנקי בחציון הראשון של 2016 עמד על 2.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 17.9 מיליון שקל בכל שנת 2015.

     

    התמונה ברשת טופ טן, שמונה 75 חנויות, הייתה די דומה. מחזור המכירות הסתכם במחצית הראשונה של 2016 ב־69 מיליון שקל, כלומר קצב שנתי של כ־140 מיליון שקל. הרווח הנקי במחצית הראשונה עמד על 1.3 מיליון שקל. מחזור המכירות של אקססוריז, שמונה 17 חנויות, הסתכם במחצית הראשונה של 2016 בכ־10 מיליון שקל. החברה הפסידה כ־600 אלף שקל.

     

    navitz@yedioth.co.il