יצא מלך
בישראל מכירים אותו בעיקר מהתפקיד הראשי בסרט "ברבור שחור" לצד נטלי פורטמן ומשובר הקופות "אושן 12". עכשיו השחקן הצרפתי המצליח, וינסנט קאסל, משחק בסרט "מלך שלי", מפרגן באופן מפתיע בראיון ל"ידיעות אחרונות" לאקסית מוניקה בלוצ'י ("היא הייתה נערת בונד הכי טובה") ומסביר למה נישואים "זה לא דבר טבעי"
בדיוק לפני שלוש שנים הכריזה כוכבת הקולנוע מוניקה בלוצ'י שהיא נפרדת מבעלה, השחקן הצרפתי וינסנט קאסל. אחרי הגירושים השניים נשארו בקשר טוב, גם למען שתי בנותיהן, ועד היום קאסל שמח לפרגן לאקסית שלו, בעיקר על תפקידה בסרט האחרון בסדרת 007. "אין ספק שמוניקה הייתה נערת בונד הטובה ביותר", הוא חורץ. "היא בונד ליידי אמיתית".
טריילר לסרט "מלך שלי"
בעוד בלוצ'י והבנות השתקעו בפריז, קאסל בחר להתמקם בריו, ברזיל. "האוכל והאנשים זה מה שהביא אותי לשם", הוא מנמק את צעדו המפתיע. "מה גם שצרפת הפכה למקום מאד אגרסיבי וקשה, במיוחד פריז. יש המון כעס ובושה בקרב האנשים בצרפת, והדרך שזה בה לידי ביטוי — כמו אירועי הטרור — היא מאד מפחידה. גם כשאני נמצא בריו, ברור שאם אנשים נפגעים בפיגוע בצרפת, זה מטריד אותי. צרפת היא עדיין חלק מן הזהות שלי".
גם ברזיל היא לא בדיוק מקום בטוח.
"בברזיל אני דווקא מרגיש בטוח, בגלל שיש הרבה משטרה. ברור שאני לא הולך לפאבלות, אלא אם אני מוזמן. הפאבלות הן הדרמה הגדולה ביותר של ברזיל, אבל הברזילאים רוצים להסתיר אותן ולא להיות מזוהים עם הבעיות החברתיות האלה. משהו מוכרח לקרות שם יום אחד ולהשתנות. אגב, יש פאבלה אחת שהפכה להיות מקום מאוד קולי, עם בתי קפה ומקומות של אמנים. יש משם נוף נהדר על כל ריו וכרישי נדל"ן כבר מתחילים ללטוש עיניים עליה".
כמובן שקאסל נמצא בקשר טוב עם בנותיו ומרבה לבקר אותן. "שמעתי משפט שאומר, 'אחרי גיל 40 הגבר מבין שהדבר היחידי שנותר בחייו הוא לגרום לילדיו להיות שמחים ומרוצים', ואני בהחלט יכול להזדהות עם זה", הוא אומר בפגישתנו, המתקיימת במועדון לילה בקאן.
נדמה שהגירושים מבלוצ'י והחיים בריו עשו רק טוב לקאסל, והקריירה שלו פורחת. קאסל, שרובנו זוכרים מתפקידו בסרט "ברבור שחור" לצד נטלי פורטמן ומהלהיט "אושן 12", מגיע עכשיו למסכים בישראל עם "מלך שלי", על אישה שעברה תאונת סקי קשה, ובעודה מנסה להשתקם בוחנת את חייה, ואת אהבתה לגבר הנערץ עליה — אותו מגלם קאסל".
מה הבאת לסרט מהניסיון שלך במערכות יחסים?
"למשל סיטואציה של חוסר תקשורת או הסצנה שבה אשתי מבקשת גט — אחרי שעשינו אימפרוביזציה של חצי שעה, אחד מאנשי הצוות אמר, 'או לה לה, זה מזכיר לי את הבית שלי'. כל אחד שעבר סיטואציה דומה יכול להזדהות. עוד נקודה שבה אני מזדהה עם 'מלך שלי' זה שאתה לא בוחר במי להתאהב. זה לא ההיגיון שמפעיל אותך, גם לא מוסר או דת. לעיתים האדם שהתאהבת בו יגרום לך לסבול, אבל אני עדיין מאמין שעדיף לאהוב, כי אם אתה לא אוהב החיים שלך ריקים".
אז אתה מאמין שבני האדם נוצרו לחיות ביחד כזוג ולא לבד?
"נולדנו כדי להרבות את עצמנו, אבל נישואים כל החיים? אני לא חושב שזה דבר טבעי. האהבה גורמת לך להרגיש חי, ואנחנו זקוקים לה, אבל אנחנו גם זקוקים לחופש. רוב הנשים מחפשות ביטחון בעוד הגברים מחפשים הרפתקה. בהמשך החיים לגבר יש הזדמנויות להמציא את עצמו מחדש שוב ושוב. לגבי הנשים זה שונה — השעון הביולוגי שם את הסיטואציה במקום אחר עבורן. יש ביטוי בצרפתית שהגברים מסתובבים עם הז־ן שלהם ועם הסכין שלהם. ואנחנו אכן קצת כאלה. הגברים הם טיפשים. מה שיציל אותנו הוא להיות יותר בחיבור עם הצד הנשי שלנו".
אגב, ב"מלך שלי" הוא אומר במהלך בדיקות היריון שהרופא נראה לו כמו שמעון פרס. ואם מזכירים את פרס — קאסל מיועד כנראה להופיע ב"אנטבה", המשחזר את סיפור החטיפה של מטוס אייר פרנס ב־1976, בעת שפרס היה שר הביטחון. קאסל גם לוהק במקום ז'ראר דפרדייה ל"תיק נעדר", עיבוד לספר המתח של הסופר הישראלי דרור משעני. העלילה הועתקה לפריז ומשעני בירך על מהלך ההחלפה, והוא סבור שקאסל שחקן מעולה, שמתאים לדמות הבלש.

