מזראטי גיבלי (2013–היום)

קבוצה: מכוניות סאלון אמיתיות.

 

דגמים: 4 דלתות סדאן, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־332 אלף שקל לדיזל מ־2013, ועד 825 אלף שקל לבנזין חזקה 4x4 מ־2016 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: דגם הכניסה של מזראטי, והראשון שנמכר בכמויות של חמש ספרות, כחלק מהמהלך של היצרן לגדול מייצור בנוסח פרארי של 5,000 מכוניות בשנה למשהו שקרוב יותר לפורשה, כ־70 אלף, עדיין מספר זעום יחסית לאאודי, מרצדס וב־מ־וו.

 

נתונים טכניים: 3,000 סמ"ק בנזין עם 330 או 410 כ"ס, דיזל באותו נפח עם 275 כ"ס. תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה אחורית או כפולה.

 

זיהום אוויר: קבוצת זיהום 15 מ־15. בכמויות היא מוכרת, ואפילו אמא אדמה תסלח לה אחרי שתקבל סיבוב.

 

בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC). מערכות בטיחות מתקדמות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית נוספו רק מ־2016.

 

שמירת ערך: ירידה של כ־20% לשנה לפי לוי יצחק, לא שונה בהרבה משאר השוק. כמות קטנה של מכוניות עד כה מאפשרת לשמור על המחירים, עבור מי שמפנטזים על מזראטי ולא רוצים להוציא יותר מחצי מיליון שקל. אבל היבואן הוריד החודש כ־100 אלף שקל מהמחיר בחלק מהגרסאות, מה שיביא לעדכון מחירי המשומשות בתקופה הקרובה, ולא כלפי מעלה.

 

מה לבדוק לפני שקונים: עלויות אחזקה של מכונית סאלון, רק מוסך אחד בינתיים בארץ, בתל־אביב.

 

למי היא מיועדת: למי שקונה את מכונית הסאלון שלו כדי לנהוג בה, לא רק כדי לשבת בפנים.

 

למה כן: עיצוב מרהיב, צליל מנוע ותחושות בנהיגה. ייחודיות. הכי גדולה בקבוצה.

 

למה לא: פחות איכות מהמתחרות ויותר נוקשה. הכי גדולה בקבוצה.

 

למחפשי מציאות: זולה ומיוחדת מהגרמניות, אבל בידקו גם את יגואר XF, שיודעת להיות ספורטיבית וגם תחייב אתכם בפחות ביקורים אצל הכירופרקטור.

 

השורה התחתונה: בשוק של מכוניות מצוינות, הגיבלי לגמרי לא מושלמת, אבל יש לה הרבה אופי ויכולת להפוך כמעט כל נסיעה לאירוע.

 

ציון: 4

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים