שתף קטע נבחר
 

אופנוע במחיר של קטנוע

רפורמת המס החדשה הוזילה משמעותית את כל קטגוריית האופנועים הבסיסיים והשימושיים • בדקנו מה מציעים שמונה יצרנים לרוכב הישראלי

באוגוסט 2015 בוצעה רפורמה מקיפה במס הקנייה לרכב דו־גלגלי. ההפרדה המלאכותית שהייתה בין קטנועים לאופנועים - בלי קשר לנפח, להספק, או לביצועים - בוטלה, ובמקומה נקבע מס דיפרנציאלי שמתחשב בנפח ובהספק הכלי, בלי קשר להיותו "קטנוע" או "אופנוע".

 

אחת ההשפעות הדרמטיות של המהלך הזה הייתה הוזלה משמעותית של אופנועי ה"כניסה" (למי שרק נכנס לתחום) המתאימים לרישיון A1 (רישיון הביניים - עד 47.6 כ"ס). אלו לא אופנועים ספורטיביים או אופנועי קצה, אלא אופנועים שימושיים שבאים להחליף את הקטנוע ככלי תחבורה יומיומי, עם הערך המוסף של אופנוע אמיתי. חלקם אפילו מגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות כמו ABS. אם לפני הרפורמה מס הקנייה על כלים אלה עמד על 72% או 79%, תלוי במדינת המוצא, הרי שבעקבות הרפורמה המס ירד ל־40% או 50% (תלוי בהספק). בעקבות הורדת המס מחיריהם של הכלים בפלח החשוב הזה ירדו, והתוצאה - בשנה האחרונה חל גידול משמעותי, והשוק הזה יותר מהכפיל את עצמו.

 

כמעט לכל יבואן אופנועים בישראל יש לפחות נציג אחד או יותר בקטגוריה הצפופה הזו. זה לא מפליא, שכן היצרנים מרכזים משאבים רבים בפיתוח ובשיווק כלים חדשים לנתח השוק הזה, שכאמור הולך ומתפתח, וההיצע אדיר. בואו נראה מה יש לשוק הישראלי להציע למי שהוציא עכשיו רישיון נהיגה A1 ורוצה אופנוע כביש בנפח 250־500 סמ"ק.

 

 

ב־מ־וו

כן, גם ב־מ־וו הגדולה והטכנולוגית נכנסת לסגמנט החשוב הזה של אופנועי כניסה. הדגם הראשון הוא ה־G310R - נייקד בעל צילינדר יחיד בנפח 313 סמ"ק שמפיק 34 כ"ס. ה־G310R אמנם נחשף רשמית כבר לפני מספר חודשים, אולם שיווקו בעולם, ובכלל זה בישראל, יחל רק בנובמבר. המחיר טרם נקבע, אולם להערכתנו הוא ינוע סביב 35,000 שקל.

 

בעתיד הקרוב צפויה ב־מ־וו להציג דגמים נוספים על פלטפורמת ה־G310 שלה. אחד מהם יהיה אופנוע אדוונצ'ר קטן, וייתכן שתהיה גם גרסת רטרו.  

 

 

 

הונדה

הונדה העולמית נערכה מראש לשינוי תקנות הרישוי האירופיות ב־2013 (הגדלת ההספק לרישיון הביניים מ־34 ל־47 כ"ס) ופיתחה את משפחת ה־CB500 הכוללת שלושה דגמים: CB500F - אופנוע עירום, CB500X - דו-שימושי בעל תנוחה זקופה, מעין אדוונצ'ר קטן, ו־CBR500R - עם אוריינטציה ספורטיבית יותר. שלושתם עם מנוע טווין מקבילי, עומדים במגבלת ההספק, מגיעים עם מערכת ABS וידידותיים מאוד לרוכב המתחיל - במיוחד ה-CB500X, להיט המכירות של הונדה באירופה ובישראל.

 

המחירים: 49,900 שקל ל־CB500F העירום, 51,900 שקל ל־CB500X האדוונצ'ר ול־CBR500R הספורטיבי.

 

מי שמעדיף נפח קטן יותר ימצא את ה־CBR300R. גם הוא בעל אוריינטציה ספורטיבית ומעטה פלסטיק, אבל מגיע עם מנוע בעל צילינדר בודד שמספק 30 כ"ס ידידותיים. המחיר: 30,900 שקל.

 

 

לחובבי השטח, הדו־שימושי של הונדה, דגם CRF250L, משלב תחבורת כביש יומיומית בסיסית עם יכולות שטח סבירות ויותר. המחיר: 34,500 שקל.

 

קוואסאקי

קוואסאקי מציעה בישראל שלושה דגמי כביש קטנים המתאימים לרישיון A1. שניים מהם נייקדים והשלישי 'ספורטיבי' – כלומר, עם מעטה פלסטיק ססגוני שנראה כמו של אופנוע ספורט אמיתי, ואפילו נושא בגאווה את השם "נינג'ה".

 

בגזרה הקטנה יש את ה-Z250SL העירום. אופנוע פשוט עם צילינדר בודד בנפח 250 סמ"ק ו-28 כ"ס, ומכלולי שלדה בסיסיים. הוא מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט, ומחירו 29,985 שקל.

 

 

צמד האחים הגדולים יותר – ה-Z300 והנינג'ה 300 - מציעים כבר מנוע עם צמד צילינדרים שמפיק 39 כ"ס ומכלולי שלדה ברמה גבוהה יותר. ה-Z הוא, כאמור, האח העירום והנינג'ה הוא הספורטיבי, ושניהם מגיעים עם ABS כסטנדרט. המחירים: 34,985 שקל ו-36,985 שקל בהתאמה.

 

לחובבי השטח, גם קוואסאקי מציעה אופנוע דו-שימושי קטן ובסיסי – ה-KLX250. הוא מגיע עם מנוע צילינדר יחיד שמספק 22 כ"ס צנועים, ועם מערכת מתלים וגלגלים שיודעת להתמודד היטב עם שטח בסיסי ואפילו קצת יותר. המחיר: 29,985 שקל.

 

 

ימאהה

 

 

היצרנית היפנית, שהפציצה בשנים האחרונות עם משפחת ה־MT העירומה, מציעה לסגמנט A1 את ה־MT-03 המעוצב והמושקע. הוא, מצידו, מציע מנוע בעל צמד צילינדרים בנפח 321 סמ"ק שמפיק 41 כ"ס. העיצוב כאמור מוקפד, והוא מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט. המחיר: 39,985 שקל.

 

על אותה פלטפורמה מכאנית של ה־MT-03 ימאהה מציעה גם את ה־YZF-R3, אופנוע ספורט קטן שמעוצב ברוח אופנוע הסופרספורט של ימאהה - ה־R6. המחיר: 41,985 שקל.

 

לחובבי השטח, ימאהה מציעה את ה־WR250R - דו־שימושי שמשלב כלי תחבורה בסיסי לכביש עם יכולות שטח גבוהות יחסית לסגמנט, בשל המנוע החזק ומערכת המתלים המצוינת. המחיר: 39,985 שקל.

ימאהה

 

 

סוזוקי

היצרנית היפנית המוערכת בישראל, בעיקר בזכות היותה הראשונה ששברה את החרם הערבי כבר בסוף שנות ה־80, מציעה צמד דגמי כביש בסיסיים בנפח 250 סמ"ק. שניהם עונים לשם אינאזומה. האחד עירום והשני בעל מעטה פלסטיק. המנוע, צילינדר יחיד בנפח 250 סמ"ק, מספק 26 כ"ס. המחירים: 30,680 ו־33,655 שקל לעירום וללבוש בהתאמה (נמכרים במבצע ב־25,000 ו־26,000 שקל).

 

הקלף של סוזוקי בסגמנט נמצא דווקא בתחום השטח - הDR-Z400S, הדו־שימושי האייקוני, עשה לאחרונה קאמבק לארץ אחרי שש שנות היעדרות. הוא מציע יכולות שטח טובות מאוד לסגמנט ומנוע 400 סמ"ק חזק שמפיק כ־40 כ"ס. המחיר: 46,000 שקל.

סוזוקי

 

 

ק־ט־מ

ק־ט־מ האוסטרית, שידועה בעיקר בזכות אופנועי השטח שלה, נכנסה לפני כעשור גם לתחום אופנועי הכביש, וגם בו היא מוכרת היטב. צמד דגמי ה־390 סמ"ק שלה - הדיוק העירום וה־RC390 הספורטיבי, יושבים על פלטפורמה מכאנית כמעט זהה ומציעים ביצועים מעולים עם עיצוב ק־ט־מי לגמרי שמושך צעירים רבים. ההרכבה מתבצעת בהודו כדי להפחית עלויות, אולם המנועים והאופנועים אוסטריים כמעט לגמרי.

 

שניהם מציעים מנוע צילינדר יחיד בנפח 390 סמ"ק שמפיק 43 כ"ס, ולשניהם יש מערכת ABS כסטנדרט. לאחרונה ירדו מחירי צמד הדגמים והם עומדים כיום על 35,207 שקל לדיוק 390 ו־38,207 שקל ל־RC390.

 

מי שמחפש זול יותר ימצא את הגרסאות הקטנות יותר של הדיוק ושל ה־RC, בנפח 200 סמ"ק וללא מערכת ABS. המחירים: 24,207 ו־27,207 שקל בהתאמה.

ק.ט.מ

 

 

יוסאנג

יוסאנג היא חברה קוריאנית המיובאת ארצה מזה עשור, כשבחמש השנים האחרונות יש לה יבואן חזק ויציב. החברה מתמחה באופנועי כביש קטנים ובינוניים, כך שההיצע לפלח השוק רחב למדי.

 

ה־GT250 ואחיו הספורטיבי ה־GT250R יושבים על פלטפורמה זהה - מנוע וי־טווין מקורר אוויר שמפיק 29 כ"ס, ומכלולי שלדה טובים למדי לסגמנט זה, אם כי מעט מיושנים. המחירים: 31,900 שקל ו־33,900 שקל בהתאמה.

 

צמד הכלים המודרניים של יוסאנג הם ה־X5 העירום ואחיו הספורטיבי, ה־GD250R. שניהם מציעים מנוע צילינדר יחיד שמפיק 28.5 כ"ס, מכלולי שלדה טובים, והעיקר - עיצוב מודרני ומרשים. המחירים: 29,900 שקל ו־31,900 שקל בהתאמה.

 

לחובבי האופנועים הקלאסיים, יוסאנג מציעה את ה־GV250 - קרוזר סטייל הארלי דיווידסון, אבל בנפח קטן של 250 סמ"ק. למעשה זה אותו המנוע המותקן בדגמי ה־GT250. המחיר: 32,900 שקל.

יוסאנג

 

 

דיאלים

חברה קוריאנית נוספת, המיוצגת בארץ על ידי אלבר. שני אופנועי כביש של דיאלים מגיעים ארצה. הראשון הוא ה־VJF250 - אופנוע ספורט בנפח 250 סמ"ק בעל צילינדר יחיד המפיק 23.5 כ"ס. המחיר: 27,700 שקל.

 

השני הוא דווקא קרוזר קטן - הדייסטאר 250. גם הוא בעל מנוע צילינדר יחיד בנפח 250 סמ"ק והספק של 23 כ"ס, אולם העיצוב הוא של קרוזר, לחובבי הקאסטום. המחיר: 28,800 שקל.

דיאלים

 

פורסם לראשונה 19.09.16, 20:30

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים