"BBB לא היו רציניים במו"מ"

יורם ירזין, מבעלי רשת מוזס: "BBB פנו אלינו בהצעת רכישה, אבל הבנו מהר מאוד שיש פערים לא רק במחיר אלא גם בתרבות" • על פריחת רשתות ההמבורגרים החדשות: "אי־אפשר לפתוח רשת בשבועיים, זה רק נראה פשוט"

"רשת מוזס לא נמכרת ל־BBB". כך אומר ל"ממון" יורם ירזין, מבעלי מוזס. לדבריו, "הפרסום לאחרונה לפיו רשת BBB רוכשת אותנו משול לזה שעומד ברמזור ומישהו ברכב לידו שואל: מוכר? בכמה? אתה אומר ב־100 אלף שקל, והוא שואל: ב־9,000 שקל מוכר? BBB (שבבעלות ירון ישראל ושותפים נוספים, נ"ז) פנו אלינו בהצעה לרכוש. היה מו"מ ראשוני, והבנו מהר מאוד שיש פערים לא רק במחיר אלא גם בתרבות, והעסקה ירדה מהפרק. אני אומר שהכל למכירה, בתנאי שהמוכר רציני. זה לא המקרה". מנכ"לית מוזס נטע לוקר: "בשבילנו להיות מחוברים ל־BBB זה לא נכון, הבנו שעסקה לא אפשרית".

 

יורם ירזין
יורם ירזין

 

יורם ירזין ואחיו ארי הם מוותיקי המסעדנים בארץ. בבעלותם גם המסעדות טוני וספה, קפה איטליה וזוזוברה, כולן מסעדות יציבות שמחזיקות מעמד שנים רבות. הם הקימו עם שותפים לפני 13 שנה את רשת ההמבורגרים מוזס, שמונה 11 סניפים, מתוכם 7 בבעלותם. הם הצליחו לבדל אותה מההתחלה בעזרת פרצוף הכלב החייכן (ללוגו אחראית אשתו של ארי, ירזין), המבורגרים איכותיים ושירות מלא. בכלל, נראה כי רשתות המבורגרים הן הטרנד הלוהט כעת בענף המסעדנות. רק לאחרונה נכנסו לענף יזמים חדשים ללא ניסיון כמו גיא פרוביזור, לשעבר מייסד טבע עדן מרקט, ואבי לוזון, לשעבר יו"ר ההתאחדות לכדורגל. פרוביזור פתח את הסניף הראשון של "בורגר פקטורי אקספרס" ברחוב אבן־גבירול בתל־אביב, ואילו לוזון פתח את הסניף הראשון של "אורבן" בגני תקווה. כשנשאל פרוביזור למה עשה מעבר כה חד מאוכל בריא להמבורגרים, אמר: "העולם הולך לאוכל רחוב. כאיש עסקים אני הולך עם הטרנד העכשווי". רשת אורבן נשענת על הטרנד העולמי של משאיות רחוב. הרשת מציבה אוטובוס בחזית הסניף שמושביו הפכו לשולחנות וכיסאות. השניים מצטרפים לרשת "ויטרינה" שפתחה סניף נוסף בלילינבלום בתל־אביב, "יומנגס" הצעירה שפרצה מתחנת דלק בשרון ופתחה סניפים בכפר־סבא ובצומת רופין, "ברגר סלון" מהצפון שהתרחבה לאחרונה למרכז הארץ, ו"קפטן" מירושלים שפתחה סניף בקריית־אונו, כשסניף נוסף עומד להיפתח בצומת הפיל בתל־אביב. גם מסעדת הבשרים NG מנווה צדק הכריזה כי תתרחב לרשת המבורגרים יוקרתית.

 

רשתות המבורגרים הן הלהיט העכשווי.

 

יורם: "אני מקווה בשביל היזמים החדשים שהם יודעים מה הם עושים. אי־אפשר לפתוח רשת בשבועיים, צריך בענף הזה נשימה ארוכה, לפתוח סניף אחד, לחכות, ובעיקר ללמוד ולראות. כולם מנסים להעתיק אותנו. המבורגר טוב זה דבר מאוד טעים ומדליק, ונראה שקל יותר לצלות המבורגר מלהביא מומחה לסושי. אחת הסיבות שיש כל כך הרבה כישלונות בענף היא שזה נראה פשוט, הרי זה לא מיזם של סיבים אופטיים, אז מה צריך? שולחן, כיסא, מוצר - ושמים על השולחן. אבל במציאות של היום צריך להיות כלכלן, פסיכולוג ויצרן כדי להפעיל מסעדה. זו הסיבה שאני לא פותח 5־6 סניפים של מוזס בשנה ומסתפק באחד. אנחנו איכותיים יותר ומנוסים מאוד".

 

בשבוע שעבר הייתה בטלוויזיה כתבה על המצב העגום של ענף המסעדות. זה לא הגיוני למכור עכשיו?

 

"היו שם רק שני בעלי מסעדות שבתחתית. אני לא אומר שזה ענף קל ושהכל טוב, אבל עדיין 25% מהעסקים יודעים לעשות כסף. זוזוברה מחזיקה מעמד כבר 14 שנה, מוזס 13, קפה איטליה 9 שנים. עסקים טובים שורדים, הלא טובים מחזיקים שנתיים־שלוש".

 

איך את מתמודדת עם התחרות העזה בענף?

 

נטע לוקר (מנכ"לית מוזס זה שנתיים, ו־14 שנה ברשת מאז שהחלה לעבוד כמלצרית בסניף מוזס בהרצליה): "אנחנו לא לוקחים שום דבר כמובן מאליו. היינו הראשונים ב'לייט נייט', ארוחות לילה מוזלות. שמנו גם דגש על עולם הילדים, עם השקעה מטורפת כמו צלחת מיוחדת, ערכה לילד ובלונים עם הלוגו שלנו. החידוש האחרון הוא מועדון לקוחות לצעירים בני 21־16 שמקבלים הטבות ל־24 שעות, כמו בירה חינם לחיילים. אנחנו כל הזמן רצים כדי לשמור על המעמד שלנו כרשת המבורגרים מובילה עם שירות מלא. מעולם גם לא שקלנו להוריד את רמת הבשר שלנו".

 

איך את מסבירה את הקאמבק של ההמבורגריות?

 

"זה נהייה טרנדי כי אנשים מחפשים שירות מהיר. נוח להם לעמוד, לקבל וללכת. ההמבורגריות שנפתחות לאחרונה הן ללא הגשה, וזה נוח ליזמים כי ההשקעה קטנה יחסית, השטח הנדרש קטן, השכירות זולה יותר, וגם ניתן לחסוך בכוח אדם. התחרות החדשה היא טובה, כי השחקנים החדשים כן שומרים על רמה. התפריט שלהם מצומצם, כמה סוגים של המבורגר וזהו. התחרות החדשה פונה לקהל שמחפש את המהיר, בעוד אצלנו הלקוחות רוצים שירות וחוויה".

 

מרשת BBB לא נמסרה תגובה.

 

רשתות ההמבורגרים החדשות:

 

בורגר פקטורי אקספרס (גיא פרוביזור)

אורבן (אבי לוזון)

 

יומנגס

 

ברגר סלון

 

ויטרינה

 

קפטן

 

 

navitz@yedioth.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים