שתף קטע נבחר
 

רישיון לחסוך

ביטוח חדש לנהגים חדשים של חברת הפניקס מקטין באלפי שקלים את התוספת לפוליסה השנתית ‰ הסוד: פיתוח טכנולוגי שמאפשר תשלום לפי מרחק הנסיעה בפועל ‰ הבונוס: ההורים יכולים לפקח על נהיגת ילדיהם

פני כמה חודשים חגגו בבית משפחת שרון בראשון־לציון. יעל, הבת הבכורה בת ה־17, עברה בהצלחה כבר ב'טסט' הראשון שלה. ההורים, אורי ודורית, כבר ידעו שמצפים להם חודשים ארוכים כנהגים מלווים לנהגת החדשה. אבל הם לא היו מוכנים להצעות המחיר שקיבלו כאשר ביקשו להוסיף אותה לביטוח הרכב שלהם. "המחיר קפץ ביותר מפי 2", מספר אורי. "זאת הייתה מכה בכיס גדולה בהרבה ממה שציפינו".

אורי ודורית הם לא הראשונים שמתמודדים עם הזינוק במחירי הביטוח ברגע שמתווסף אליו נהג צעיר. על־פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מתוך כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, יותר מ־18% הם נהגים צעירים בעוד שחלקם היחסי של נהגים צעירים מכלל הנהגים בכביש עומד על 14% בלבד. כך שהנושא מדאיג מאוד הורים רבים ובמקביל הופך להוצאה יקרה מאד עבורם, גם עבור שימוש מועט יחסית.

 

בבדיקה שערכה חברת המחקר INSIGHT בקרב הורים לנהגים צעירים, ציינו 54.5% מהנשאלים שהם משלמים תוספת של יותר מ־3,000 שקל בביטוח לנהג צעיר ו־35% ציינו שהם משלמים יותר מ־4,500 שקל כתוספת לביטוח. לפי הממצאים מדובר בהכפלה לכל הפחות של עלויות הביטוח.

 

נתון נוסף שעלה במחקר הוא ש־46% מהנשאלים ציינו שהנהגים הצעירים במשפחתם נוהגים ברכב פחות מ־1,500 קילומטרים בשנה, מרחק נמוך משמעותית בהשוואה לנהגים ממוצע. זאת משום שבישראל, חלק ניכר מהנהגים הצעירים משרתים בצה"ל ומשתמשים ברכב המשפחתי רק בסופי השבוע, גורם המקטין משמעותית את כמות הנסיעות שלהם. זאת בזמן שמחיר הביטוח מחושב לפי שימוש, לכאורה, יומיומי.

 

על הבעיה הזאת נועד לענות ביטוח 'הפניקס צעיר' החדש, של חברת הפניקס. לראשונה אפשר לרכוש בישראל ביטוח לנהגים הצעירים הביטוח שהעלות והתפעול שלו מקושרים לנהג ולא לרכב, ומאפשר לשלם את הביטוח לנהג הצעיר רק על נסיעות שבהן הוא באמת נוהג.

 

השירות מבוסס על רכיב טלמטיקס המותקן ברכב, ועל אפליקציה המותקנת במכשירים הניידים של הנהגים הצעירים והוריהם, כך שלשני הצדדים יכולת להפעיל את הביטוח. את הרכיב מקבלים המבוטחים בדואר שליחים, ובהתקנה פשוטה מחברים אותו אל שקע המידע של הרכב, ה־OBD, שנמצא כמעט בכל רכב שיוצר אחרי שנת 2002. ניתן להתקינו גם באמצעות סניפי רשת אוטו דיפו, ללא תשלום נוסף.

 

הרכיב מזהה מתי הרכב מונע ואת נוכחותו ברכב של אחד המכשירים הסלולרים המקושרים לנהג החדש. אם המערכת לא הופעלה בתחילת הנסיעה, עם ההתנעה היא שואלת בהודעה קולית האם הנהג הוא הנהג החדש, ואם הנהג מאשר, היא מתחיל למדוד את מרחק הנסיעה. כאשר הרכב כבה בסיומה והאפליקציה אינה מעודכנת בידי הנהג שזמנו של הנהג החדש מאחורי ההגה הסתיים, שואלת האפליקציה האם לסיים את המדידה, כדי למנוע תשלום על נסיעות שבהן נהג אחד מבני המשפחה האחרים.

 

הפוליסה הבסיסית כוללת מרחק שנתי של 1,500 ק"מ לנהג החדש, כאשר אפשר לרכוש קילומטרים נוספים במקרה שמסגרת המרחק הבסיסי מסתיימת, במחיר של 60 אגורות עד שקל. החיסכון באמצעות תשלום הביטוח עבור הנסיעות של הנהג החדש בלבד, מאפשר לפי נתוני הפניקס, חיסכון בסך 4,000 עד 5,000 שקל בשנה למשפחה. בניגוד למערכות אחרות שנועדו להוזיל את הביטוח לנהג החדש, שיעור ההוזלה נקבע מראש, ואינו תלוי באופי הנהיגה ברכב.

 

עוד יתרון: משום שהביטוח הוא אישי לנהג החדש, אפשר להחילו על כמה מכוניות במשפחה ולא צריך לבטח כל אחת בנפרד כפי שנעשה היום. את הרכיב ואת המערכת הטכנולוגית שמאחורי התוכנית פיתחה חברת טראפילוג, המתמחה בניהול ציי רכב ובניטור נהיגה. ההורים יכולים לקבל חיווי על אופי הנהיגה של הנהג הצעיר, התרעות על בלימות פתאום למשל ועל נהיגה במהירות מופרזת, אפילו בזמן אמת.

 

הרכיב משמש גם כחיישן תאונה ומסוגל לזהות שהרכב היה מעורב בהתנגשות. במקרה כזה זוכה הנהג לשיחה מיידית ממוקד הסיוע של החברה, שבודק האם הוא זקוק לסיוע רפואי ומדריך אותו בטיפול באירוע.

 

מבחינת ענף הביטוח מדובר בפעם הראשונה שאפשר יהיה לערוך ביטוח אישי, עבור הנהג עצמו, לא עבור הרכב כפי שהיה עד היום. זו העתיד של ענף הביטוח כולו, שיאפשר להציע למבוטחים ביטוחים מותאמים ומדויקים, שאי אפשר היה לפתח ללא הטכנולוגיות החדשות.

 

"מדובר בחידוש עולמי בתחום ביטוחי הרכב, שמאפשר לתמחר באופן מדויק והוגן יותר את הסיכון שעליו מתבססת הפוליסה", אומר אייל בן סימון, משנה למנכ"ל הפניקס. "זה מה שמאפשר לנו להציע ביטוח מהפכני לנהגים צעירים, שבאמצעותו אפשר יהיה לחסוך יותר מ־4,000 שקל בשנה למשפחה. "טכנולוגיית הטלמטיקס, שנמצאת בתהליך האצה ברחבי העולם, משתלבת היטב במהלך הזה באמצעות אפליקציה ייחודית וקלה לשימוש שמשקפת להורים את מאפייני הנהיגה של ילדיהם, וכן מעניקה יתרונות רבים נוספים בתחום זיהוי תקלות מכניות והפעלת מוקד ייעודי לטיפול בתאונה בזמן אמת".

פורסם לראשונה 28.09.16, 19:46

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים