מכונית בשבוע: אאודי R8 דור ראשון (2008–2014)

קבוצה: מכוניות־על עם סמל תמים.

 

דגמים: קופה או רודסטר, 2 מושבים.

 

טווח מחירים: מ־210 אלף שקל ל־4,200 סמ"ק ידנית מ־2008, ועד 806 אלף שקל לאוטומטית מ־2014 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: מבוססת על למבורגיני גייארדו, קיבלה שם של מכונית מירוץ זוכת לה־מאן, יוצרה בעבודת יד, כניסיון ראשון ומוצלח של אאודי להיכנס לשוק שעד אז דיבר בעיקר איטלקית.

 

נתונים טכניים: מנועי בנזין, 4,200 סמ"ק, עם 8 צילינדרים מתוצרת אאודי עם 420 כ"ס, או 5,200 סמ"ק עם 10 צילינדרים ו־520 כ"ס מתוצרת למבורגיני. תיבת הילוכים ידנית או רובוטית חד־מצמדית, 6 הילוכים. הנעה כפולה.

 

זיהום אוויר: קבוצת זיהום 15 מ־15, ורק כי אין יותר מזה. יחסית לביצועים של מטוס כמו שיש לה, היא דווקא די ירוקה.

 

בטיחות: לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, אבל יש לה שלדת אלומיניום, 4 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC).

 

שמירת ערך: ירידה של כ־15% בשנה בממוצע כיום לפי מחירון לוי יצחק, אחרי שספגה כבר את עיקר ההפחתה כשהייתה חדשה. יש מעט מכוניות בשוק, המחיר הסופי נקבע לפי מצבן ותוספות האבזור שלהן.

 

מה לבדוק לפני שקונים: היסטוריית טיפולים, היסטוריית תאונות, ואת היכולת שלכם לממן את האחזקה שלה. היא אולי זולה יותר לחיים משותפים מאשר דגמים מקבילים של פרארי או פורשה, אבל גם לא A1 מצד שני.

 

למי היא מתאימה: לכל מי שיודע שרק עניינים כמו נסיבות ועיתוי מנעו ממנו את קריירת הפורמולה־1 שחיכתה לו.

 

למה כן: ביצועים מצוינים, קלה לשליטה, איכותית ואמינה מהמקובל בשוק הזה.

 

למה לא: נוחות נסיעה וגיר רובוטי של מכונית מרוץ; תא מטען בנפח 100 ליטר בלבד; עורכי דין טובים לענייני תעבורה הם לא זולים.

 

למחפשי מציאות: פרארי עוד אין בארץ במחירים כאלה. גרסאות חזקות של פורשה 911 יהיו מיוחסות יותר אבל לא מהירות יותר.

 

השורה התחתונה: והיא עוד עולה פחות מגולף GTI חדשה. משאלה שאולי בשנה החדשה תוכלו לקיים.

 

ציון:5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים