שבת 17 בנובמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    גבריאל בהרליה
    7 לילות • 25.10.2016
    דוקרן
    לגברים אסור להגיד יותר שום דבר. נשים מטנפות על נשים ברמה פסיכוטית. לפרק שני בתים גורר תחושות אשמה וכישלון. הפריים־טיים הישראלי מסריח מזלזול בצופים. ערב עליית הסדרה החדשה שלו,' מסובך', רן שריג יורה לכל הכיוונים ומסביר לראשונה מה קרה שם עם אדיר מילר ומדוע פירסם תמונה של דנה ספקטור בביקיני
    רז שכניק ורביב גולן

    אם יש צדק בעולם הטלוויזיה אז הסיפור מאחורי הדרך למסך של 'מסובך', הסדרה החדשה של רן שריג, יהפוך יום אחד בעצמו לפרק מעולה. "הסדרה הוצעה בהתחלה ל־yes", מספר שריג. "הבמאי רם נהרי ואני נכנסים לחדר כדי להקריא להם פרק, מתווכחים איזה פרק. רם אומר בוא נראה את 'שיח בוש', שבו אני מתווכח עם הדמות שאיתה אני מנהל רומן מה עדיף, כוס מגולח או שעיר. אני מקשיב לרם".

     

    קראו עוד: טלי מורנו זועמת על מה רן שריג אמר כאן  

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    צפו בטריילר של "מסובך"
     

    שיר אהבה בו נשים נותנות לי בראש. 'מסובך'
    שיר אהבה בו נשים נותנות לי בראש. 'מסובך'

     

    מה העלילה?

     

    "העלילה התמקדה בעניין הבין־דורי. אני רואה אותה בתחתונים ומתחת יש בוש מטורף ואני אומר לה, 'מה קרה בשנה שלא נפגשנו? זה סטייטמנט. היום חלק זה דיפולט'. והיא באה בהצהרה פמיניסטית - 'למה, אתה מגלח? אתה זקן כי היום בני ה־20 שבאים אליי חלקים כמו בפורנו'. בסוף זרקתי את זה לפח. הרגיש קצת 2012".

     

    ומה חשבו על זה ב־yes?

     

    "אנחנו נכנסים, כל השולחן מלא בנשים ולגבר היחיד בחדר קוראים יונה. אני עושה את ההקראה ומרגיש שאצל כל מי שיש לה למטה חלק צומחות שערות לתוך העיניים. שקט של פיגוע. היה ברור שזו ההקראה הגרועה בהיסטוריה ורם התחיל לצחוק. מבוכה מאוד גדולה".

     

    הסירוב שלהם היה מנומס?

     

    "לא היה צריך לבשר לי שזה לא יקרה. אתה רואה את הגופה מושלכת על הכביש ומכוניות דורסות אותה. הדבר הזה כבר לא נשם שם".

     

    ומה קרה אחרי זה?

     

    "הייתי שבור קצת ואז אמרתי לעצמי, 'בוא ננסה לכתוב את הסדרה מחדש'. כתבתי אותה יותר מיינסטרימי ובאתי עם כמה פרקים לרשת".

     

    שריג נכנס ללשכת מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, אבי צבי, כשהוא בטוח שהחוזה לסדרה החדשה נמצא במרחק דרינק ממנו. "באנו לחתום. החוזה על השולחן. יום חמישי אחר הצהריים, שעת הברנדי של המנכ"לים, שעת המג'יק הנהדרת. וזה אומר שאני מקבל כסף לסדרה כמו עם 'רמזור'. זה אומר שיש ארבעה מיליון שקל. ואז אבי, שאני מאוד אוהב, אומר, 'שמעתי שיש כמה בעיות'. אני בטוח שהוא לא קרא את כל הסדרה אלא סיכמו עבורו".

     

    ואז נכנס לפגישה סמנכ״ל התוכן, ארז בן הרוש. "ובחיוך מקסים הוא מפרט: ראשית, צריך להוריד את מספר הילדים בסדרה. יש יותר מדי. שנית, צריך להוריד את מינון הסקס".

     

    ומה קרה אז?

     

    "אני מסתכל על ארז ועולות לי דמעות לעיניים כי ברגע הזה אני מבין שהעניין ברשת מת. אמרתי לו, 'אני מכיר אותך. החיים שלך מסריחים מסקס ומילדים כמו החיים שלי. על זה הסדרה - על החיים שלי ושלך.' בקור רוח לא אופייני הוספתי, 'בוא נגמור כאן את הדרינק. אין סדרה'".

     

    איך הם הגיבו?

     

    "לא היה נראה שאכפת להם. אולי אפילו הייתה הקלה גדולה. לא ראיתי אותם נלחמים. הבנתי שנזרקתי. ההחלטה הזו עלתה לי בעיכוב של שנתיים".

     

     

    * * *

     

    אחרי הפגישות הקשות אצל yes ורשת, שריג מצא מקום מספיק אמיץ לבייבי החדש שלו, 'מסובך' (שבתחילה נקראה 'צ'קים') בערוץ 10 ששיבץ אותה בימי שבת אחרי 'גב האומה'.

     

    שריג בחר גם לככב ביצירה שכתב, סדרת כבלים מורכבת באופייה. הוא מגלם את דורון הדר, תסריטאי גרוש פעם שנייה שנאבק בתשלומי המזונות, בילדים, בנשים לשעבר (עירית לינור וסנדי בר מגלמות את האקסיות) ובאמא מסרסת (ציפי פינס), ומתאהב בסטנדאפיסטית צעירה (מור חן) שמגלה לו את נפלאות דור ה־Y. מלחמת מינים, מלחמת דורות, מלחמת הישרדות, הרבה מסמרים וגם לא מעט נוצות.

     

    "קראתי לדמות דורון כי הייתי חייב לאפשר לו להיות אבא גרוע יותר ממה שאני בחיים", הוא מסביר.

     

    בחיים, שריג מגדל ארבע בנות. שלוש משתי גרושותיו - נעמה ועידית - עלמה (17), נגה (12) ודניאלה (8). וגם את מאיה בת העשר, בתה של זוגתו, כתבת ידיעות אחרונות, דנה ספקטור, מנישואיה הקודמים.

     

    שריג כבר מוכן להתקפות עליו, שבוא יבואו. הוא סומן בעבר כמיזוגן בגלל 'רמזור' שהואשמה בתיאור מרדד ועוין של דמויותיה הנשיות וגם בגלל כמה מאמירותיו ב'מחוברים'.

     

    גם הסדרה החדשה לא תעבור בשקט. "אני כבר עם הקסדה על הראש, מחכה לתגובות. כי כשאתה מביא לאנשים משהו שהם מכירים וכואב להם, את הצליל של האמת, חלק בועטים לך בפנים וחלק מגישים לך מים. זה לא קשור לפוליטיקלי קורקט אלא לרגש שאתה מעורר".

     

    אומרים שאתה מציג נשים כברקודות, בור של דרישות, שרודפות אחרי הגבר האומלל שנאלץ לשלם מזונות.

     

    "איך אני יכול להיות מיזוגן ולגדל ארבע ילדות? מה שאני מנסה לעשות זה להראות את הקשר בין התפרקות המודל של המשפחה הישנה לבין קריסת מעמד הביניים. יש דור שלם של גברים ונשים שקורס כלכלית בגלל זה וזכותי לדבר על כך. נשים יקרות, אני יודע שאתן רוצות אותנו שתוקים ונאלמים ושולחים לכן 'דיק פיקס', אבל יש כמה גברים שיודעים לדבר. הגבר הישן חונך בישראל להיות שתוק ואיתן, אבל גבר גם יכול לדבר. האלימות באה מאלה שלא יכולים או יודעים לדבר".

     

    אתה נשמע טעון.

     

    "לי אסור להגיד לנשים כלום. מי שעושה הסברה אחת לשנייה אלה עיתוני נשים. מה זה עיתון נשים אם לא מדריך איך להתלבש, איך להשיג את הגבר, איך לבשל. יש להן את דורין אטיאס ומצד שני את צפי סער. הטינופת של נשים על נשים היא פסיכוטית. אני רואה מה נשים כותבות על דנה - אלה תמיד נשים שמטנפות. בסדרה שלי כולם לבד, גם הגבר, גם הנשים, והילדים משלמים את המחיר. לקראת הסוף מתחילה להיות יותר חמלה".

     

    אז גברים מודרים מהשיח?

     

    "יש דברים שלנשים מותר להגיד היום ולגבר לא. תשמעו, לפני עשר שנים שלחתי הצעה לסדרה וקיבלתי תשובה ממנהלת דרמה באחד הגופים הכי גדולים: 'הטקסטים שלך מסריחים משפיך'. עכשיו, תחשבו שזו הייתה סיגל אבין או שירלי מושיוף ומנהל דרמה היה אומר להן, 'הטקסט שלך מטפטף מרוב מיצי כוס וזה מרגיש לי שזה כמו טמפון בפנים'. הוא היה מואשם בהטרדה מינית. הולך לכלא".

     

    הוא עוצר רגע ואז יורה: "בעיניי הבחירה בנגה ניר נאמן למגישת החדשות של ערוץ 10 היא צעד מדהים. אמיץ. חשוב. קריאת תיגר מטורפת. שבירת קונספציה. הכרזה שנשים הן סקסיות במלא דרכים. הרי יש טרור מטורף נגד גברים בהקשר הזה".

     

    נגד גברים? תסביר.

     

    "אחד התלמידים שלי סיפר לי שהוא אוהב שמנות. מדבר איתך על לווייתנים, לא נגה ניר נאמן, שהיא לא בחורה שמנה בכלל. יום אחד הוא הביא בחורה כמו שהוא אוהב הביתה ואבא שלו עשה חתיכת פרצוף. הרי מה העולם משדר לנו, שאתה צריך סוג מסוים של אישה כי זה הפרס שלך. הסדרה 'חשופים', שלה כתבתי, מבוססת על סיפור אמיתי - איך טלי מורנו הגיעה לערוץ 10. ראו בחורה מוכשרת עם שיער שחור מקריית־שמונה. מה קרה בדרך לתל־אביב? היא נהייתה בלונדינית".

     

    והמסר לנשים?

     

    "גברים לא אוהבים גוף נשי אחד. סקסיות באה בהרבה דרכים. הייתי שוכב עם נגה ניר נאמן כי היא זזה, יש לה ביטחון לתפוס מקום בעולם. אני ועוד הרבה גברים. אני צריך לגרום לבנות שלי לצאת לעולם בתחושה של זכאות יתר כי גם ככה כל היום ייתנו להן בראש. שיגידו, 'אני שווה לפחות כמוך'. ישראל היא בויז קלאב מטורף. לגדל ילדות בישראל זה להסתכל טוב־טוב שלא מבקשים מהן להכין יותר מדי קפה. לא לזה גידלתי אותן. בכלל, הסדרה שלי היא שיר אהבה שבו נשים נותנות לי בראש".

     

    שריג אומר שרמזור שודרה בזמן שבו "גברים לא ידעו אם הם צריכים להחזיק ביד מקדחה או סימיליאק". ב'מסובך', הוא ניסה לעדכן את הקונפליקטים האלו ל־2016.

     

    "אני לוקח משהו שכולנו מרגישים בתור הורים, והולך איתו רחוק", הוא מסביר. "האבהות שהייתה פעם חופשייה מדאגות, קיבלה את תחושת האשמה מהאמהות. פעם לא היה אכפת לנו שאנחנו לא מגיעים בשמונה לקלח את הילד. פעם הייתה כורסה של אבא והיום הילד יושב בה כי לא נעים לנו. אנחנו מפצים אותם בגלל החטא הזה, שאנחנו כל הזמן עם הראש בטלפון".

     

    רמזור
    רמזור

     

    * * *

     

    קשה לצאת לקריירת סולו אחרי שהיית חלק מצמד מצליח. תשאלו את ארט גורפנקל. והצמד רן שריג־אדיר מילר חתום על מה שהיא כנראה הקומדיה האהובה ביותר שידענו, 'רמזור'. אבל הפרידה היא לרוב התרה של קונפליקטים סוערים שהתחוללו בתקופת העבודה המשותפת. במיוחד כשאחד הצדדים מסתכל על היצירה שלהם כשותפות והשני כפרויקט סולו.

     

    קיץ 2014, רן שריג מתכונן לגמר של 'הצילו, אני לא יודע לבשל' והטלפון שלו רועד. "ים סמסים, אדיר העלה פוסט שהוא סוגר את 'רמזור'. עכשיו, אני סגור, שולטים על שעות השינה שלי וזו חוויה של כליאה מחרפנת. כלומר, אני במצב מעורער'".

     

    אדיר לא תיאם איתך?

     

    "אדיר אפילו לא שלח לי סמס, 'רן, אני מודיע בפוסט שאני מוריד את רמזור'. ידעתי שאנחנו לא ממשיכים לעוד עונה אבל בטח שזה כאב לי".

     

    גם לאמי הבינלאומי שבו זכיתם הוא לא הזמין אותך.

     

    "כשלמעשה הפרס ניתן בזכות הפרק ראשון של העונה השנייה, סיפור שקרה לשבי זרעיה ולי על הרגעים האלה שאתה לא באמת יכול לדבר ליד אשתך".

     

    למה לא הוזמנת?

     

    "לא יודע, תשאלו את אדיר. אני והוא לא דיברנו באותה תקופה".

     

    מבאס.

     

    "זה פרק שאני אוהב וציער אותי שאני לא שם. אבל בוא נגיד גם את זה רגע: זה לא האמי האמריקאי, זה הבינלאומי, זה לזכות באולימפיאדת הנכים. לנצח את יפן, דנמרק ואנגליה, זה לא אמריקה. ואמריקה מתייחסת לכל שאר העולם כמו שה־אן־בי־איי מתייחס לשאר ליגות הכדורסל בעולם".

     

    "תראו, 'רמזור' שינתה את חיי, לא הייתי ב'מחוברים' בלעדיה. אדיר מאוד מוכשר, וגאון. תמיד פירגנתי לו. הייתי שמח שהוא ימצא את המקום הצנוע ויחזור לדבר על הסדרה בגוף ראשון רבים. מעולם לא דיברתי על 'רמזור' בגוף ראשון אלא תמיד כרבים והוא תמיד מדבר בגוף ראשון. מצד שני אני מבין אותו".

     

    כלומר?

     

    "עונה שלישית של 'רמזור'. אדיר מצלם סדרה ומשקיע בה את כל חייו, אני עושה עוד דברים, הוא דוגר על הביצה עד הסוף, באים לעשות כתבה על 'רמזור' וכל מה ששואלים אותו זה אם נכון שרן עם דנה, מה קורה עם רן ומה הקטע של רן. גם אני הייתי מתעצבן".

     

    אולי תסביר פעם אחת ולתמיד מה הבאת לסדרה?

     

    "מה זה 'מה הבאתי לרמזור'? מה לא. את הפיילוט הבאתי, את הפקח. את השם חפר. את גיסנו הבאתי, את מירי הבאתי כי נמאס לי לכתוב לליאת הר לב אמיר, אמירי, אמירי. נהיה מירי, אאוריקה. הרגע שהאישה עושה לך כוסיפיקציה. את זה שללכת לצימר בישראל מזכיר חוויה של מחנה ריכוז. אני גיליתי את ליאת הר לב. הפרק עם הגינקולוג: אשתי לשעבר הייתה הולכת כל פעם לגינקולוג ומתלבשת יפה, דופקת הופעה, עושה ברזילאי למטה, הייתי נגנב מזה".

     

    או־קיי.

     

    "כתבנו ביחד את החיים שלנו. הוא את הזוגיות עם שלי, אני עם שלל הנשים. זה היה של שנינו. ואפילו לא של שנינו, של כל אדם שני ברחוב שמצטט לי את המילה הכי מגעילה בעולם: גיסנו. זה עבד כי הקהל זיהה את עצמו בסדרה'".

     

    למה זה נגמר עם אדיר?

     

    "כל זוג בסוף התפרק: שי ודרור, אסי וגורי, דז'יגאן ושומכר, תמיד זה היה ככה. הצלחה יותר מפחידה מכל כישלון. יש את הקלישאה שיותר קשה לשמור על האליפות מאשר לזכות בה. זה ממש נכון. גם בינינו. אבל כתסריטאי, יכולנו לזרוק על חפר ואיצקו וכו' עוד הרבה מאוד עלילות".

     

    אז הייתה טעות לסגור את 'רמזור'?

     

    "בלב סגרתי את 'רמזור' כבר בעונה 3. כתבתי את עונה 4 אבל הלב שלי כבר היה במקום אחר. ועדיין, אני חושב שהיה מעניין לראות את חפר בטינדר למשל, אולי גם את איצקו, אפילו יותר מצחיק".

     

    מילר אמור להגיע לפרמיירה של הסדרה החדשה של שריג, 'מסובך'. "יכול להיות שאני ואדיר נדבר אחד עם השני ונתחבק ונתנשק ובינתיים עורכי הדין יעבדו. תמיד יש עניינים. תמיד יהיה משהו מתחת לפני השטח. אבל אנחנו מבינים איזה קסם קרה שם כשסגרנו את הדלת. הוא הביא את הקומדיה, האיר לי אזורים שלא הייתי יכול להגיע אליהם לבד. ואני שמתי לסיפור שלו רגליים שגרמו לאנשים להאמין ולבוא".

     

    אתם מאד שונים. זה נס שהצלחתם להפיק מעצמכם ארבע עונות יחד?

     

    "אני תמיד ממליץ לתלמידים שלי למצוא פרטנר שלא דומה להם. אני שקית קוק ואדיר שקית חלב. אדיר הוא בולדוזר שהיה מוכן להכל, גם לשבת בחדר מלא עשן סיגריות. יום אחד הוא אמר שהרופא הודיע לו ש־15 אחוז מהריאות שלו הלכו בגלל הכתיבה איתי. אבל זה יסתדר עם הזמן".

     

    מה חשבת על 'צומת מילר'?

     

    "הוא אדם מצחיק. היה פרק אחד, העשירי, שלא התאפקתי וסימסתי לו שזה טוב".

     

    אנחנו מריחים "אבל" מתקרב.

     

    צוחק. "אבל לכל אחד מאיתנו יש אלוהים אחר. הוא זובח לאלוהי הקומדיה ואני מקריב את הקורבן שלי לאלוהי האמת והסיפור. בקפה שלי יש פחות סוכר, אולי אפילו בלי סוכר, אבל הוא עדיין טעים".

     

    מהציוצים שלך עלתה נימה ביקורתית בנוגע ל'צומת מילר'.

     

    "רציתי שזה יהיה טוב, נשבע לך - זה כמו לראות את האקסית שלך יוצאת עם מישהו ואתה מקווה שלא יהיה ממש גרוע כדי שזה לא יגיד משהו עליך. אבל לא רציתי שזה יהיה יותר טוב מ'רמזור'. ושמחתי לראות שזה לא ייגע בלב של האנשים כמו 'רמזור'".

     

    למה לא?

     

    "כי אדיר ילך לקומדיה ואתה צריך לקחת את הצופה איתך. זה מאוד הצחיק ישראלים והביא נתוני צפייה יפים, אבל היה ב'רמזור' משהו מאוד חשוב, עצב קטן שריחף כמעט תמיד מעל כל העלילות. זה עצוב שאין לחפר עבודה בגיל 40, למשל. אני אוהב את תיאטרון האמת ואני חושב שהצליל של האמת חוזר לטלוויזיה. הקהל מתגעגע אליו".

     

    אז הייתה חסרה לך אמת?

     

    "אנשים פותחים טלוויזיה כדי להרגיש טיפה טוב עם החיים שלהם, אבל הוא חייב לשמוע אמת ובפריים־טיים של הערוצים המסחריים יש בריחת צופים מהסיבה הפשוטה שהדרמה של הפריים־טיים לא מעניינת באמת. תראה למשל את 'בייק אוף'. זו סדרה של שש אחר הצהריים. מה אנחנו, קבוצת מיקוד? הקהל הישראלי חכם והפריים־טיים שלנו מסריח מזלזול בוטה בצופה ובאינטליגנציה שלו. האמת חוזרת רק כשעולה 'האח הגדול'".

     

    כל האמת. בפרצוף. היה לך עניין עם שי חי שמשדר איתך ועם דנה ברדיו ללא הפסקה.

     

    "איך בודקים אנשים בעולם? אם אתה רב למעלה או למטה. אם אתה רב למטה וזורק כוסות על מפיקה, במקום לריב עם הבוס, זה חרא בלבן. שם אתה רואה את המוסר בתעשייה. ביחס למאפרות ולמפיקים. זו דעתי על שי חי".

     

    ועל תעשיית הטלוויזיה המקומית בכללותה?

     

    "רואים הכל בטקס פרסי האקדמיה. השנה עלתה רבקה מיכאלי ואמרה שהמונולוג שלה בהתנדבות ושזוכים קיבלו תעודה כי אין כסף לפסלון. הטקס נראה יותר בינוני מטקס עובדים של נייס. הערוצים וגופי השידור לא שמים כסף על זה. הם רוצים שנהיה עלובים, מפורקים, שלא נחגוג את עצמנו, מעדיפים שנלך עם התעודות המסכנות שלנו הביתה. למאור זגורי אין ברירה אלא לעשות סדרה בשני ימי צילום לפרק. אני עושה סדרה בשני ימי צילום וחצי לפרק לעומת כפול פעם. 'רמזור' הצטלמה בחמישה ימים לפרק". 

     

    * * *

     

    שריג, 45, בחר לקרוא לגיבור של 'מסובך' דורון על שם דורון צברי, האיש שהביא אותו ל'מחוברים' ושינה את חייו. לפני שהגיע לדוקו־ריאליטי ההוא של HOT, הוא היה סופר ותסריטאי מוערך שאף אחד מחוץ לברנז'ה לא הכיר. אחרי, הוא היה סמרטוט־מן, מותג גבריות, האיש שמאיים על הקרדיט של אדיר מילר, ופאנליסט בתוכניות של ערוץ 2. נדמה שכבר שכחו לו את הרומן עם ספקטור בזמן הצילומים של 'מחוברים' שהסעיר את ישראל. כשהתאהבו והנישואים שלהם הפכו לתאונה שכל הישראלים עצרו להסתכל עליה בצד הדרך.

     

    "מבחינת הברנז'ה 'הצילו, אני לא יודע לבשל' זה מוקצה ופח ו'איך הוא השתתף בזה' אבל היה לי כיף וסיפור הפרסום של רנה ראסלן הזכיר לי אותי".

     

    למה?

     

    "הצריבה הזו, הרגע אחרי שהתפרסמת בן לילה, חזרת הביתה ואתה מפחד שידקרו אותך. כי שנייה אחרי שהיא זוכה במלכת היופי, שמים עליה את דגל ישראל, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לבחורה מהוואדי. על פחות מזה ממצמצים אצלם את הבנאדם. זה הזכיר לי את רגע הפרסום שלי, הרגע הזה שאתה יוצא נגד המשפחה ונותנים לך עם הרובה בראש. אתה כבר לא תהיה אותו דבר. אתה מכיר את העבדים האלה שקשורים אחד לשני? ככה זה ברנז'ה. ברגע שאחד מצליח להשתחרר מהכבלים, שונאים אותך, מקנאים בך. הוא זה שברח'".

     

    הסדרה החדשה מצאה את הנשים לשעבר במצב דרוך אבל עידית ראתה את אחד הפרקים החזקים בסדרה, שעוסק במערכת יחסים עם אשתו השנייה, ואמרה לו, "זה הדבר הכי יפה שעשית. זה לא אני, זה לא אתה, זה לא אנחנו".

     

    פירקת שני בתים. יש לך רגשי אשמה על מה שעברו הילדות?

     

    "בוודאי. אני מרגיש כישלון בהרבה מובנים. אני הולך להראות להרבה מאוד נשואים שאולי לא כיף להתגרש. אני מרגיש כישלון, החמצה ואשמה על הפירוק של הנישואים הראשונים. החטא הגדול של החיים שלי הוא לא זה שעזבתי בית והתאהבתי בדנה אלא מה שקרה ביני לבין עידית, כי יש שם את הקרנון".

     

    שמענו ששתי הגרושות שלך ואלכס של דנה יצאו יחד לחופשה.

     

    "כן, אלכס, עידית וגרושתי הראשונה יצאו יחד לחופשה עם הילדות. זה היה מוזר. הגבר שפגעתי בו הכי הרבה בגלגול הזה יחד עם האישה שפגעתי בה הכי הרבה ואישה שתשמח לנעוץ בך פה ושם, יצאו יחד לחופשת רעל כזו. אז השארתי לעצמי פרק אחד לכתוב ובסוף, בפרק 10, הגרושות שלי יוצאות יחד לחופש עם החבר החדש של סנדי, לבית הקיט שלה".

     

    אלכס עדיין כועס עליך?

     

    "אני בטוח שהוא כועס, אבל גם בטוח שהלך הלאה. יש לו תינוק חדש עכשיו. ואולי יום אחד כולנו נצא יחד לחופשה גדולה".

     

    עם בת הזוג דנה ספקטור
    עם בת הזוג דנה ספקטור

     

    איזה תגובות הפתיעו אותך אחרי פרסום הקשר שלך עם דנה?

     

    "אחד הדודים שלי כתב בפייסבוק שדנה נראית כמו גבר. אני רואה את הפנים שלו ולא מאמין. וזה בנאדם שעזרתי לו לקבל עבודה".

     

    במדורי הרכילות לא היססו לפרסם על הרומן ביניכם למרות שהייתם נשואים. קיצוני.

     

    "ליאון רוזנברג אמר לי שיש לו כמה חטאים שהוא חי איתם וש'אתם אולי החטא הכי גדול שלי'. אני מעריך אותו מאוד. הבת שלי גילתה את זה שאני לא בבית דרך המורה הפרטית שלה שראתה ב'חדשות הבידור'. זה היה רגע שבו הכל יצא משליטה והסתחרר".

     

    צברי בטח היה מבסוט מזה. עשית לו את העונה.

     

    "להפך, כולם היו בפחד שאני לא מצלם את הסוף והוא לא גומר את העונה. כל מה שהוא רצה זה שאחזור הביתה לעידית. הוא הרגיש שהוא פאפט מאסטר ושהוא עורך את החיים שלנו ופתאום אני ודנה נפגשים ואני מכבה מצלמות. זה כמו חללית שהתנתקה מספינת האם ולא מדווחת ליוסטון. אני מפסיק לדבר עם דורון. הוא שלח לי סמס, 'תעוף משם'".

     

    אתה מצטער על 'מחוברים'?

     

    "ממש לא. אולי לא שלם עם הכל, אבל מפויס. פעם הייתי מדבר על זה שהראו אותי נפגש עם דנה ואז הדביקו שוט מלפני 20 פרקים שבו אני הולך לישון עם עידית. כאילו שאני עובר מאישה אחת לאישה אחרת. שוט מאוד מכוער. שנאתי את עצמי כשראיתי את זה. אבל הם עשו עונות גדולות, העונה של דנה והעונה איתי היו הכי טובות".

     

    התוכנית הזו עדיין עובדת לדעתך?

     

    "שאלה קשה. 'מחוברים' עובדת כשהמצלמה נמצאת בידיים של מי שיודע לספר סיפור. בעונה האחרונה הם הרגישו שהם לא צריכים אנשים שיודעים לספר סיפור. הם אמרו, 'אנחנו יודעים לספר ונגיד לכם מה לעשות'".

     

    אחרי 'מחוברים' הוא הגיע לרשת להנחות את 'מדברים על זה' עם חברו מאותה עונה, שי גולדן, שעבד כמנהל בזכיינית. אבל לפי הפרסומים, גולדן פיטר את שריג אחרי כמה תוכניות. מאז השניים השלימו ושריג שוקל מילים. "רציתי להמשיך להגיש איתו עד השקיעה אבל יום אחד הודיעו לי שאני מוחלף במבזקנית. אני אוהב את שי, ומעריך אותו על זה שהוא היה מסוגל לבוא ולדבר איתי, הוא נתן לי את כל המונולוג. אנחנו חברים, בעצם לא יודע אם חברים, אבל בקשר טוב".

     

    מה קרה? שניכם דומיננטיים מדי?

     

    "לא יודע איך אני הייתי מגיב, כבנאדם מאוד תחרותי, אם הייתי מצלם חמישה חודשים מהחיים שלי ואז מגלה שאני לא מופיע בפרק הפתיחה. אבל אנחנו מחוברים תמיד גם אם בפריים הטיפשי של רשת זה לא החזיק מעמד".

     

    באחת התוכניות שלחו אותך לראות הופעה של עברי לידר ואמרת שזה היה טיפול בהלם בישרליאנה. למה?

     

    "בעיקר ריחמתי על עברי לידר, כי הוא הרבה יותר פרוע מהקהל שלו".

     

    * * *

     

    שריג מייצר שריפות באופן קבוע. הרשתות החברתיות הן הרוח שמלבה את הלהבות. לפני כמה חודשים הוא צייץ שהחליט לעזוב את התוכנית ללימודי תסריטאות במכללת ספיר בשל מצב הנרשמים מאז 'צוק איתן' ואף צוטט כמי שאמר שתלמידי ספיר מטומטמים אם הם מצביעים לביבי ומצפים שחייהם ישתפרו. "לא אמרתי את זה על התלמידים", הוא מסביר. "דיברתי על תושבי שדרות האהובים. החילונים המסכנים שנשארו שם שאין להם ברירה אלא ללכת לבית ספר דתי. וכן, זה נכון, אם הם ימשיכו להצביע ביבי גם אחרי שהכביש נראה ככה, גם אחרי שלילדים שלהם אין טיפול פסיכולוגי, גם אחרי שהם בפוסט־טראומה מטילים שממשיכים ליפול שם. יש שם מלא אזעקות ואנשים לא מגיעים ללמוד בגלל זה בספיר. והיו קיצוצים. למורה אחד הורידו 50 אחוז. אני גאוותן, הורידו לי עשרה אחוז וישר עזבתי. אז למה רק אני אמרתי את זה? למה מודי בר־און לא מדבר? חצי מתעשיית הטלוויזיה מכותבת על המייל העצוב הזה. אתה יודע כמה אנשים מלמדים בספיר? אז מאחורי הגב כולם אומרים לי, 'איזה גבר אתה, אומר את האמת'".

     

    לאחרונה יצר שוב סערה זוטא כשהעלה לאינסטגרם תמונה של ספקטור בביקיני וכתב, "בלי פילטר, בלי פוטושופ, בלי בושה. בגיל 45 יותר סקסית ויותר מעניינת ויותר מסוכנת ויותר פצצה מכל בת 25 שתביאו".

     

    "למה ספקטור, אישה בעלת שיעור קומה וניסיון חיים, צריכה להיות יותר פצצה מבת 25?" שאלו, למשל, במאקו. "20 שנה מפרידות ביניהן ולא בכדי. אפשר ורצוי להעריך נשים שלא על רקע תחרות אובססיבית על גיל ומראה". גם באתר 'סלונה', לא חסכו בביקורת.

     

    "יושב בנאדם בשנות ה־40 לחייו ומקליד משהו באייפון", עונה שריג. "ואז עושים לו פרשנות, איזה ילדה בת 22 שלמדה בחוג למגדר את סימון דה בובואר וכותבת במאקו. האמת? נקרעתי. שאגתי מצחוק בבית. עד שהם הגיעו לדנה. לאט־לאט קלטתי מה הן עושות. טרחתן לשאול את דנה? אולי היא חושבת שזה הדבר הכי מקסים שנכתב עליה בחיים? מה אתן עושות לאישה בשם הדאגה לנשים אחרות? זה הדהים אותי שהן מסבירות לדנה איך היא צריכה להרגיש. גם אמא של דנה חשבה שזה מהמם".

     

    למה לך להעלות תמונה כזו בכלל?

     

    "באחריות, יש לי תמונות ביקיני יותר שוות של דנה. בחרתי אחת שלא תנקר עיניים. למה עשיתי את זה? כי נשבר לי הזין. עשינו מסיבה לכבוד התוכנית, צילמו את סנדי, דנה ואותי. ומה הכותרת? הנשים של רן שריג, מי יותר יפה - סנדי בר או דנה ספקטור. ושמו תמונה מעולה של סנדי ותמונה לא משהו של דנה. אז נשבר הזין. בחיים לא ראיתי פער יותר גדול בין מה שנכתב על איך שאישה נראית לבין איך שהיא נראית באמת. רק כי לא מתיישב להם בקופסה. דנה יוצאת להם מהקווים. היא חכמה מדי, כוסית מדי, ג'ינג'ית, תלתלים.

     

    "אז נשבר לי הזין לראות את האישה שלי בוכה והיה חשוב לי להראות אותה. היה חשוב לי להראות שנשים נראות מדהים גם בגיל 40. גם בגיל 50. אתה יודע מה, גם בגיל 70. צילמתי סצנות עם ציפי פינס, אישה סקסית בטירוף בגיל 70 ומשהו. יש לי חברים שהיו עושים עכשיו מישהי כמו ג'סיקה לאנג. זה דבר מאוד מנחם. חשבתי להביא נחמה לאנשים. שזה לא נגמר בגיל 20. ואז, כשהתחילו לרדת על הגוף של דנה, זה היה המקום שנעלבתי. את, שכותבת באתר סלונה שכל היום מסביר לנשים איך הן צריכות להתנהג ומעלה תמונות שלך בבגד ים, ספרי שרצית להיות דנה ספקטור כל החיים. זה הביא לי את החלסטרה".

     

    שריג וספקטור עדיין בפריים של הציבור. בטורים שלה, בתוכנית שהגישו בעבר בערוץ 24, ובתוכנית הרדיו הזוגית שלהם ברדיו ללא הפסקה. אבל גם כשהם מוגנים בביתם, זה לא תמיד היה פשוט. "עידית הייתה מה שנקרא, אישה טובה ליצירה. עם דנה נכנסתי לשיתוק. הייתה שאלה מאוד גדולה שיכלה למוטט את הקשר שלנו: האם אני אצליח לכתוב משהו חדש כשאני עם דנה ספקטור. לקח לי שנתיים מרגע שהתאהבנו להיות מסוגל לכתוב משהו לבד. היא כותבת מאוד־מאוד טובה ואישה בדרגה רוחנית מאוד גבוהה ולקח לי זמן למצוא את עצמי מחדש. להתחיל לדבר ב'אני' עוד פעם. לא חייתי אף פעם ליד כותב ופתאום ראיתי מה עשיתי לאנשים כל החיים. היינו צריכים שלושה חדרי עבודה כדי לשרוד את זה".

     

    בהתחלה, אחרי שעזב את הבית, חי ביפו מאחורי אולם אירועים. "במערה בת 400 שנה. בערב היו מביאים לי קייטרינג של הבופה. נורא נהניתי לגור שם, והיה לי חוזה טאלנט בקשת אז יכולתי להחזיק סגנון חיים ראוותני, אבל הילדים לא רוצים לגור במערה עם אמבטיה חצובה באבן, הם נובורישים. רוצים לבן, כמו הבית של בריטני ספירס. אז עברנו לבתים נורמליים".

     

    הוא וספקטור חוגגים שש שנים. "אמרתי לה בהתחלה שנהיה יחד שבע שנים. באותה תקופה זה היה נראה לי כמו נצח. היום אני ישר מזמין עוד שבע כי זה מתקרב".

     

    אתה מאוהב כמו אז?

     

    "לא, אבל הדבר המטורף הוא שהפרומונים לא הלכו והתשוקה לא הלכה. הדבר הכי חשוב שגיליתי על זוגיות ואני אגיד משהו שבנים לא יאהבו - הגבר צריך להעריץ את האישה סנטימטר יותר ממה שהאישה אותו. אנחנו חיה סדיסטית. אנחנו ישר מריחים חולשה של אישה".

     

    פעם טענת שהסוד לזוגיות מוצלחת הוא שאישה צריכה לגרום לגבר שלה לגמור כל יום.

     

    "יודעים מה, הנה שורה מרגשת שלנה דנהאם כתבה ב'בנות'. ואני ישבתי בבית עם דנה וראיתי את הסצינה שאדם אומר להאנה, בסוף שלהם, שהוא חייב לגמור. הוא ישן פחות טוב בלי לגמור. ואני האמנתי לסצנה הזאת״.

     

    razs@yedioth.co.il

     


    פרסום ראשון: 25.10.16 , 13:51