yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    ממון • 26.10.2016
    האישה שביקשה להיקבר עם רמיקוב
    איריס ליפשיץ־קליגר

    אפרים הרצנו, מייסד העסק המשפחתי, החל לפתח את משחק הרמיקוב בשנות ה־ 40 ברומניה. משחקי הקלפים נאסרו באותה תקופה, והוא רצה להחליף אותם בקוביות צבעוניות. בשנות ה־ 50 הוא עלה ארצה, המשיך בפיתוח בחצר ביתו והחל למכור את המשחק. המשחק הפך לסיפור הצלחה. ב־ 1977 ייצאה קודקוד לראשונה את הרמיקוב לארה"ב, והוא הפך למשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים שאיננו משחק וידיאו, ב־ 25 שפות ברחבי העולם.

     

    עד 1980 נמכרו יותר מ־ 30 מיליון משחקים לכל הגילאים. כיום מדורג המשחק במקום השלישי בפופולריות העולמית, אחרי המונופול והשבץ־נא. הרמיקוב הפך לאחד משגרירי ישראל המוצלחים בעולם. במלאת 60 למדינה הקונסוליה בלוס־אנג'לס הפיצה את רשימת הדברים שישראל תרמה לעולם, ובמקום ה־ 39 המכובד דורג משחק הרמיקוב. לפעמים הפופולריות של המשחק שברה שיאים.

     

    כך, למשל, אישה מבוגרת מפלורידה, שנגה לשחק רמיקוב בקביעות, ביקשה בצוואתה להיקבר עם המשחק, וכך אכן היה. גם הקומיקאי ומנחה הטלוויזיה

    דון ריקליס היה מכור למשחק וסיפר על חוויותיו מהמשחק בתוכנית האירוח של ג'וני קארסון. "מאז שאשתי הביאה את המשחק מישראל אנחנו לא מצליחים לאכול או לישון, רק משחקים כל היום. והשחקנית המנוחה אליזבת טיילור, שגם היא הייתה פריקית של המשחק, התעקשה לקבל מהבעלים־הבן מיכה הרצנו משחק רמיקוב אותנטי.

     

    "רמיקוב הוא אחד המשחקים האהובים על אישים בכירים, ובעיקר בפוליטיקה", אומר מיכה. "אחד מהם היה ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. כשביקר במפעל בערד, הוא ביקש בנימוס לקבל רמיקוב מקורי משלו, כחובב מושבע של המשחק".

     

    yed660100