בקרוב: גם רשתות הפארם יחויבו לפרסם מחירים ברשת

חובת פרסום מחירים תחול לא רק על רשתות השיווק הגדולות, אלא גם על רשתות הפארם. ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הפרק בחוק ההסדרים על שקיפות מחירים במוצרי ניקיון, היגיינה ותמרוקים. החובה תחול על רשתות הפארם הגדולות, שלהן מעל 3 סניפים ומחזור של מעל 250 מיליון שקל, שלפחות רבע ממנו נובע ממוצרי פארם. היא תיכנס לתוקף חצי שנה מפרסומה ברשומות.

 

לדברי ח"כ איציק שמולי, זו הצעה שהוא יזם והממשלה אימצה. "כל האיומים כאילו השקיפות תביא לתיאום מחירים התבדו, והתחרות גברה", אמר. "רשתות הפארם הן חלק מיוקר המחיה לקונים מוצרי תינוקות, וזה יעזור להם להשוות מחירים".

 

מנכ"ל פרייסז, בועז יהב, אמר כי עד כה הרשות להגנת הצרכן לא ביצעה אכיפה על אף רשת. הוא סירב לציין רשתות שלא מעבירות נתונים למאגר הרשות. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר שאלו ברקו רשתות, זול בגדול, פרש מרקט וקואופ ישראל. יהב הוסיף כי עד כה הורידו את האפליקציות כ־100 אלף משתמשים, וכבל אמר כי זה מספר קטן יחסית.

 

לדברי היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה וינשטוק־טירי, יש בעיה באכיפת חוק המזון, בשל מחסור בסמכויות פיקוח, חקירה ועוד. לדבריה, הרשות תפיץ בשבועות הקרובים תזכיר הצעת חוק לסגירת הפרצות הללו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים