עשה לך אימוג'י בדמותך
לא מצליחים לבטא את עצמכם באמצעות איורי האימוג'י הרגילים? סטארט־אפ ישראלי יאפשר לכם ליצור אימוג'י מקורי על פי תמונת הסלפי שלכם
אנחנו לא מפסיקים לשלוח ולקבל אימוג'י דרך אפליקציות המסרים, אך לרוב אנו מוגבלים רק למבחר האימוג'י שעומד בפנינו. חברת פאנימוד הישראלית מציעה לכם ליצור איורי אימוג'י חדשים משלכם, המבוססים על תווי הפנים שלכם.
את החברה הקימו ב־2016 שלומי בן עטר (33) שחקן בעברו (זגורי אימפריה, הסיפור של יוסי) ובוגר לימודי עיצוב
UX/UI במכללת ג'ון ברייס; ומאי הרשקוביץ רשף (29), שחקנית, יזמת ובוגרת תואר ראשון בתיאטרון באוניברסיטת תל־אביב. אליהם הצטרף אלי בסון (56), איש היי־טק בעל ניסיון עשיר בניהול, פיתוחים, מכירות ויישומים בתחום הטכנולוגי בישראל ובחו"ל.
החברה השיקה אפליקציה בשם מוג'יס moojis (על הפיתוח אחראית חברת אפולו), המאפשרת ליצור אמוג'יז אישיים על בסיס תמונות סלפי שמצלם המשתמש.
איך זה עובד? בוחרים אחד מתוך 54 האימוג'ים הקיימים ומצלמים סלפי על פי ההנחיות באפליקציה. מתקנים את קו השיער ואת השיניים, בוחרים צבע שיער וצבע גוף — ויוצרים את האמוג'י אישי. האימוג'יס שיצרתם נשלחים מהמקלדת כסטיקרים. "כיום, להרבה מפורסמים בארה"ב יש מקלדות אימוג'יס משלהם (קים קרדשיאן, ג'סטין ביבר, אלן דג'נרס ואחרים) אז למה שלא יהיה לכולם? הפלטפורמה של מוג'יס מאפשרת ליצור מקלדת אימוג'ים בדמותו של המשתמש", אומרים המייסדים.
…למי זה מיועד?
בהתחלה ייעדנו את האפליקציה לבני נוער אך מהר מאוד ראינו שגם מבוגרים הורידו אותה ומשתעשעים איתה.
…איך חשבתם על הרעיון?
שלומי ומאי התחילו כזוג (לא הלך במישור הזה) ומשם, משליחת המון סלפים עם פרצופים מצחיקים ושליחת הרבה אימוג'ים, הם חיפשו דרך להעשיר את ההתכתבות ביניהם והרגישו שחסרים להם הפרצופים והבעות הפנים. כך נולד הרעיון לשלב ביניהם. השם פאנימוד הוא חיבור המילים פנים בעברית ומצב רוח באנגלית (mood) ובזה בדיוק עוסקת החברה.
…איך עושים מזה כסף?
המודל העסקי הוא Freemium. האפליקציה חינמית, ובעתיד התוספות יהיו בתשלום. בנוסף אנו מציעים קמפיינים וחבילות אישיות לבתי עסק או למפורסמים. המשקיעים הם רז עודד, יו"ר קבוצת או.אר.סי שהשקיעו באמצעות חברת ראם הנמצאת בשליטה משותפת עם האחים נקש.
…כמה משתמשים יש לכם?
האפליקציה הגיעה ל־70 אלף הורדות בתוך חודשיים בלבד, ונכון לעכשיו עדיין לא התחילה לרשום הכנסות.
…מי המתחרים?
המתחרים העיקריים הם ביטמוג'י ואפליקציות האמוג'יס של המפורסמים בארה"ב. ההבדל הוא שביטמוג'י מבוססת על מאגר סגור של אלמנטים ויזואליים (שיער, עיניים, אף, פה וכו') שהמשתמש בוחר לעצמו, ובונה וריאציה "קרובה" של המשתמש עצמו, אבל לא זהה. עיבוד התמונה של מוג'יס מתבסס על תמונת סלפי, ומתבסס ישירות על הפנים האמיתיים של המשתמש.
…איך מפנקים את העובדים?
אנחנו סטארט־אפ קטן עם תקציב לקפה ובוטנים.
…איפה תהיו בעוד חמש שנים?
אנו מקווים להמשיך ולגדול במספר המוג'יס וכמובן במספר המשתמשים.