מכונית בשבוע: קיה קרניבל דור שלישי (מ–2015)
קבוצה: מיני־ואנים גדולים.
דגמים: 5 דלתות, 8 מושבים.
טווח מחירים: מ־170 אלף שקל לרכב מ־2015, ועד 219 אלף שקל לחדש מ־2016 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: אירופה כבר לא מאמינה במשפחות גדולות, והקרניבל הנוכחי מיוצר עבור קוריאה וארה"ב, ומגיע אלינו בחסות ההכרה בתקינה האמריקאית.
פרטים טכניים: מנוע בנזין, 3,300 סמ"ק, 276 כ"ס. גיר אוטומטי 8 הילוכים, הנעה קדמית.
זיהום אוויר: קבוצה 15 מ־15. היברידי זה לדמוקרטים לוזרים.
בטיחות: ציון "טוב", הגבוה ביותר במבחן הריסוק של חברות הביטוח בארה"ב, 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות. חבל שלא מיובאות מערכת הבלימה האוטונומית והתרעת ההתנגשות המקוריות שמוצעות בארה"ב.
שמירת ערך: ירירה של 25% בשנה הראשונה, גבוה יחסית. צפויה להתמתן בהמשך.
מה לבדוק לפני שקונים: אם הבוס מוכן לשלם לכם על הדלק.
למי הוא מתאים: למשפחות גדולות שלא רוצות להצטופף יותר.
למה כן: בולט מול נוף רכבי השטח הגדולים, כמיני־ואן אמיתי ושימושי, עם דלתות צד נוחות לגישה ומסייעות בחניה צפופה, 8 מושבים מרווחים ומאובזרים, תא מטען אמיתי אפילו כשכל המושבים מאוישים. ביצועים מצוינים לרכב משפחתי, נוחות נסיעה טובה.
למה לא: צריכת דלק של 7־8 ק"מ לליטר, ולא בכל מקום תמצאו חניה ל־5.1 המטרים שלו.
למחפשי מציאות: שברולט טראוורס נראה יותר ג'יפי, אבל פחות מרווח. המתחרה העיקרי והמוצלח, טויוטה סיינה, מגיע רק ביבוא מקביל ובאופן לא סדיר, אבל אפשר להשיגו כמשומש.
השורה התחתונה: רכב משפחתי עם 6 צילינדרים ותאוצה של פחות מ־8 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש. מה כבר יכול להיות רע?
ציון: 4

