"דברו חלש, אתם מבריחים את הקונים"

חברת Chorus.ai מציגה: המחשב יסביר לנציגי המכירות איך לפנות ללקוחות, מה להגיד להם וגם מה לא, כדי לשפר את התפוקה

כל מי שקיבל פנייה ממוקדי המכירות, יודע שהם לא תמיד יעילים מספיק. הפיתוח הטכנולוגי של חברת Chorus.ai רוצה "להעצים" את נציגי המכירות ולסייע להם לשדרג את תהליכי המכירה ולשפר הישגים.

 

המערכת מיועדת בעיקר לאנשי המכירות בארגונים. היא מנתחת שיחות מכירה בזמן אמת, ועושה שימוש באלפי שעות של שיחות מכירה ומזקקת אותם לידי תובנות, בהתאם ליעדי החברה.

 

כך למשל, המוצר מאפשר לנציג למכור טוב יותר על ידי הבנה של המתרחש בשיחה, ואף נותן לו חיווי והנחיות ("דבר לאט יותר", "שאל שאלה מבהירה"). באמצעות טכנולוגיות של זיהוי ועיבוד שפה, המערכת מזהה באופן אוטומטי דפוסי שיחה שעוזרים למכירה מוצלחת ודפוסים פחות מוצלחים, שמה את האצבע על נקודות התורפה והחוזק האישיות של נציגי המכירות, ומעניקה סיכומים אוטומטיים של השיחות.

 

את החברה הקימו ב־2015 רוי רענני (34), המשמש כמנכ"ל, ובעבר עבד בקרן ההשקעות אינוביישן אנדיברס של אריק שמידט (יו"ר גוגל); מיכה בריקסטון (38), נשיא ומנהל המו"פ בישראל, בעברו ייסד וניהל את החטיבה העסקית של ג'ינג'ר שנמכרה לאינטל; וראסל לוי, סמנכ"ל טכנולוגיות, שהקים חברת תוכנה לניהול נדל"ן בקנדה שפועלת עד היום.

 

ראסל ורוי נפגשו לראשונה לפני 15 שנה במהלך לימודיהם באוניברסיטת טורונטו. השניים נפגשו עם מיכה לצורך ייעוץ בענייני עיבוד שפה. "החיבור היה מיידי", הם מספרים.

 

איך חשבתם על הרעיון?

 

"מיכה עוסק שנים ארוכות בעיבוד השפה. במפגש בין היזמים עלתה ההבנה שיש כמות אדירה של מידע קולי שנאגר ומכיל תובנות יקרות ערך, כאשר איש לא עושה שימוש בו. המחשבה הייתה שבאמצעות ניתוח של מיליוני שעות של שיחה, ניתן יהיה להבין כיצד הקול האנושי משפיע על תהליך קבלת ההחלטות. הבחירה להתמקד בצוותי מכירה באה על רקע הרווחיות בתחום".

 

איך עושים מזה כסף?

 

החברה השלימה גיוס ראשון בגובה של 6.3 מיליון דולר, כאשר קרן ההשקעות Emergence Capital הובילה את הסבב הנוכחי. בחברה מסבירים כי המודל העסקי מבוסס על גביית דמי מנוי חודשיים על כל נציג מכירות, ומדווחים על עשרות חברות שמשתמשות במוצר של החברה. "אנו מנתחים אלפי שיחות מדי יום".

 

יש לכם מתחרים?

 

"אנחנו פועלים בתחום חדש המתהווה בעודנו מדברים. השוק כל כך חדש שעדיין קשה להעריך את גודלו, ויש בו מקום ליותר מחברה אחת. אנחנו בונים את הטכנולוגיה שלנו באופן שיתאים ללקוחות אליהם אנחנו מכוונים בצורה אופטימלית".

 

מה מקור השם?

 

"chorus זו מקהלה. הרעיון הוא לנסות להבין את המנגנונים הסמויים שיוצרים הרמוניה בין קולות שונים. ai זו בינה מלאכותית".

 

איך מפנקים את העובדים?

 

"החברה מונה 20 עובדים - 12 במשרדים בת"א, שם נמצאת מחלקת המו"פ, ושמונה במשרדים בסן־פרנסיסקו, שעוסקים בשיווק ומכירות. "אנחנו מקפידים לצאת למסעדה טובה אחת לכמה שבועות. זה מאתגר כשיש שני שומרי כשרות, שלושה צמחוניים וטבעוני".

 

ובעוד חמש שנים?

 

"המטרה היא להפוך לפתרון המוכר בעולם לאופטימיזציה של תהליכי מכירה. חברה ששווייה מוערך בעשר ספרות. בינתיים אנו מתרחבים ומחפשים מהנדסים כוכבים".

 

sagi-c@yedioth.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים