פיצוי לגמלאים ערבים שלא הוכנסו לעזריאלי
פשרה בבית המשפט: חברת אבטחה של הקניון בתל־אביב תפצה 40 גמלאים משפרעם ב־3,300 שקל כל־אחד
40 גימלאים ערבים משפרעם, שלא הוכנסו לקניון עזריאלי בתל־אביב, יפוצו בכ־132 אלף שקל על ידי חברת האבטחה וחברת הביטוח שלה. כל גמלאי שתבע יקבל, לפיכך, כ־3,300 שקל. הפיצוי ניתן במסגרת פשרה שאישר בית המשפט, מבלי שחברת האבטחה וקבוצת עזריאלי מודות בטענות. הפיצוי לא ניתן על ידי עזריאלי אלא על ידי חברת האבטחה, "טי אנד אם סער ביטחון".
בהסכם הפשרה, כמו גם בתגובת קבוצת עזריאלי לדברים, נאמר כי "הנתבעות מצרות על עוגמת הנפש שנגרמה לתובעים ומבהירות שאינן עורכות אבחנה בין הבאים בשערי קניוני עזריאלי על בסיס לאום או קריטריון מפלה אחר, וכי נוהלי האבטחה ובדיקת הבאים יהיו אחידים".
התביעה, על סך מיליון שקל, הוגשה לבית משפט השלום על ידי העמותה למען הקשיש בשפרעם והגמלאים. נטען, באמצעות עו"ד שחר הופמן ממשרד בן־ארי, פיש, סבן ושות', כי ב־26 ביוני 2013, במסגרת טיול שערכו חברי העמותה, הם הגיעו לאחת מכניסות קניון עזריאלי. לטענתם, המאבטחים מנעו את כניסתם בעוד שאחרים נכנסו באופן חופשי.
כן נטען כי המאבטחים הפנו את התובעים לכניסה אחרת במרחק של כמה עשרות מטרים. "זהו מהלך רגלי לא קצר עבור הקשישים", נטען.
כן נכתב כי "בכניסה השנייה דרשו המאבטחים שהחברים יציגו תעודות זהות, ואחרי שהציגו הם עדיין סירבו להתיר להם להיכנס באמתלה שעל המאבטח להתקשר לקצין הביטחון ולקבל הוראות. כל אותו זמן מבקרים אחרים לא נתבקשו להציג תעודת זהות ונכנסו ללא עיכובים. כל שייחד את חברי הקבוצה הוא היותם ערבים. חרף אזרחותם, גילם והתנהלותם המנומסת הם זכו ליחס משפיל ומבזה. כשגדשה סאת הסבל והביזוי, פגועים וממורמרים, נטשו התובעים את המקום במפח נפש".
בעקבות המקרה פנה ח"כ מוחמד ברכה להנהלת הקניון, והמנכ"ל השיב במהירות, התנצל והטיל את האחריות על חברת האבטחה. בעקבות התביעה הכחישה קבוצת עזריאלי את הטענות נגדה והגישה הודעת צד ג' כנגד חברת האבטחה. זו טענה, באמצעות עו"ד חיים מאיר, כי "הבדיקה לא הייתה פוגענית, משפילה או מפלה, והתובעים רק התבקשו להציג תעודה מזהה. נהגו בהם בכבוד".