אז איך קטשופ היינץ החדש?

היינץ השיקה בארץ קטשופ עם חצי מכמות הסוכר ו־25% מופחת נתרן, ואנחנו ניסינו אותו ראשונים. לפי התגובות של הטועמים, יש סיכוי טוב שהוא ייכנס לרשימת הקניות שלכם בסופר

מהפכת סימון המוצרים של משרד הבריאות כבר נותנת את אותותיה, ועל המדפים עולה היום קטשופ חדש של היינץ עם חצי מכמות הסוכר. לא מדובר במוצר כחול־לבן, אך אין ספק שישפיע על התעשייה המקומית.

מדובר במתבל עגבניות של היינץ ביבוא דיפלומט, המכיל 50% פחות סוכר ו־25% פחות נתרן. השם המקורי "קטשופ" יחזור להתנוסס על התווית בחודשים הקרובים, לאחר שבשבועות האחרונים בוטל הצו שחייב אותה להסיר את המילה המפורשת. הקטשופ החדש, שיימכר לצד הקשטופ הרגיל של היינץ, יעלה קצת יותר. מחיר מומלץ לצרכן: 10.90־11.90 שקל ל־555 גרם, לעומת 9.20־12.90 שקל להיינץ הרגיל שמכיל 700 גרם (כפי שדגמנו באתרי הקניות).

 

 

ואיך הטעם? מפתיע לטובה. מכל של הקטשופ מופחת הסוכר והנתרן הגיע לידי "ממון". נתנו ל־15 נסיינים לטעום בטעימה עיוורת את הקטשופ מול קטשופ היינץ הרגיל. בשורה התחתונה, גם לקטשופ החדש יש טעם "היינצי" מובהק. שני נסיינים טענו שלא מורגש הבדל: "זה אותו קטשופ". לעומת זאת, נסיין אחר טען בתגובה יוצאת דופן: "הקטשופ יותר חמצמץ ופחות טעים. כבר עדיף לא לאכול קטשופ בכלל". שני נסיינים אחרים דווקא אהבו יותר את הקטשופ המופחת: "הקטשופ הרגיל מתוק לי מדי", ו"החדש יותר טעים. יש לו טעם קלאסי, גם מלוח וגם טיפה מתוק". שלושה טענו ששני הקטשופים טעימים באותה מידה. תגובה שחזרה על עצמה הייתה שהקשטופ הרגיל יותר מתוק, ושבקטשופ המופחת מורגש יותר החומץ. "בחדש מרגישים יותר את טעם החומץ, גם בגרון. אבל ההבדל לא מהותי והייתי יכול להתרגל אליו בקלות", פסק נסיין אחד.

"הקטשופ הרגיל יותר טעים לי, יותר מתוק. החדש יותר חמצמץ", אמרה אחת הנסייניות, אם לילדים קטנים. אחרי שסיפרנו לה שיש בו 50% מכמות הסוכר היא אמרה שבהחלט תשקול לקנות אותו. "כל מה שיותר בריא - אשקול לקנות". שני ילדים שטעמו לא ממש שמו לב להבדל, והתקשו להחליט מה יותר טעים.

"המוצר מתכתב עם המלצות משרד הבריאות והשיח הציבורי סביב צריכת מוצרים מופחתי סוכר ונתרן", אומר יגאל ציפורי, סמנכ"ל שיווק וסחר דיפלומט. "האתגר היה ביצירת מוצר מופחת מבלי לפגוע בטעם ואכן, בבדיקות שערכנו, ציינו הטועמים כי לא מרגישים הבדל. חלק מהסוכר הוחלף בשימוש בצמח הסטיביה".

בקטשופ החדש יש גם 72% מחית עגבניות, לעומת 61% מחית עגבניות בקטשופ היינץ הרגיל.

 

כזכור, לאחרונה קבע משרד הבריאות - במסגרת רפורמת סימון המוצרים המזיקים לבריאות הציבור - רף לשלושה פרמטרים: שומן רווי, נתרן וסוכר. בעוד שהקטשופ הרגיל של היינץ לא עובר את רף הסוכר, הקטשופ החדש עובר. בשלב השני מתכנן המשרד להחמיר את הקריטריונים. יישום התוכנית יחל בינואר 2018, עם אפשרות להארכה של עד שישה חודשים.

 

ד"ר שון פורטל, דיאטן קליני ופיזיולוג מאמץ, בעלים ומנכ"ל מרכז תזונה וספורט: "צמח הסטיביה נכנס חזק בשנים האחרונות בשימוש בתעשייה לאור סגולותיו. הצמח אינו מעלה רמת הסוכר בדם. הירידה בנתרן במוצר היא צעד יפה, אבל צריך לזכור ששלוש כפות קטשופ שוות לשמינית מכמות צריכת הנתרן ביום. בסך הכל, המהלך של היינץ יכול לשמש דוגמה ליצרניות נוספות, כי מה שחשוב הוא לשמור על איזון בחיבור הטעמים, כלומר לשמור על יחס נכון בין מלוח למתוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים