איך הקטנוע הזול בארץ?
גם לכם נמאס מהפקקים? הדגם החדש של מותג הקטנועים דיאלים עולה 9,000 שקל בלבד, שזה לא הרבה יותר מאופניים חשמליים איכותיים • לקחנו אותו למבחן
מותג הקטנועים הטייוואני דיאלים שיגר לארץ צמד דגמים חדשים ביבוא של אלבר־מוטו. הייחוד של הדגמים החדשים, דארט וארומה, הוא מחירם: 9,000 שקל (בתוספת אגרות זה יוצא 9,900), מה שהופך אותם לקטנועים הזולים בארץ.
צמד הדגמים יושבים על פלטפורמה מכנית זהה, אך נבדלים בעיצוב. דארט נראה קטנוע עירוני בסיסי, ואילו לארומה מעטפת עיצובית יפה בסגנון רטרו שמזכירה את הקו העיצובי של הווספה המיתולוגית, והוא מגיע בשילוב של שני צבעים. הבסיס המכני בסיסי: מנוע 125 סמ"ק מקורר אוויר ומוזן על ידי קרבורטור, בלם תוף מכני אחורי ומערכת מתלים בסיסית. גם האבזור דל: לוח שעונים מכני וסופר ק"מ בלבד, מד דלק ושעון מהירות, וזהו. מתחת ללוח השעונים יש תא כפפות פתוח, ותא האחסון שמתחת למושב יכול להכיל קסדה שלמה אם היא לא גדולה מהממוצע. יתרון חשוב: הכלים מגיעים עם מדרס שטוח, כך שנפח ההעמסה גדל.
עיצוב הרטרו של הארומה נראה טוב ואטרקטיבי. ההתנהגות פשוטה למדי. הארומה מיועד לרכיבה אורבנית, וככזה הוא קטן וזריז. המנוע, המפיק 8 ורבע כוחות סוס, מושך יפה בפתיחה. המהירות הסופית סביב 110 קמ"ש על השעון (בפועל, כ־10% פחות) מגבילה את יכולת השימוש בכבישים בינעירוניים, וחוסר היציבות במהירות כזו מוציא את הארומה מאזור הנוחות.
לעומת זאת, בכבישים עירוניים צפופים הוא זורח. זווית הצידוד הגדולה של הכידון בשילוב הממדים הקטנים, מאפשרים לו להשתחל בכל מקום, ובפקקים בין מכוניות הוא אחד הקטנועים הזריזים שיש. עם זאת, הבלמים הפשוטים מעדיפים אספלט ללא בורות, שכן אלה מורגשים מאוד ברכיבה. הבלם הקדמי (הידראולי עם דיסק) יעיל בהחלט, אולם האחורי (תוף מכני), חלש מדי. במחיר הזה אל תצפו לקבל מערכת ABS.
השורה התחתונה היא שהארומה הוא כלי נהדר לשימושים אורבניים בסיסיים, והוא מביא איתו ארומה מעניינת של עיצוב בלתי שגרתי שעשוי לקרוץ להיפסטרים תל־אביביים ולבחורות. סוג של וספה, אבל זולה מאוד.
תעודת זהות
מנוע: צילינדר יחיד 125 סמ"ק, קירור אוויר, קרבורטור, תמסורת וריאטור
ממדים: אורך 1,850 מ"מ, בסיס גלגלים 1,820 מ"מ, גובה מושב 720 מ"מ, משקל 110 ק"ג, מכל דלק 5.5 ל'
אחריות: 3 שנים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 9,000 שקל (9,900 שקל כולל אגרות)

