סיאט לאון קופרה (2014–2017)

קבוצה: מכונית ספורט בתחפושת של משפחתית. החמקנית האמיתית.

 

דגמים: 3 או 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־169 אלף שקל ל־3 דלתות מ־2014, ועד 221 אלף שקל ל־5 דלתות חדשה (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: הגרסה הסופר־חזקה של הסיאט הקומפקטית, במחיר של ב־מ־וו או מרצדס קומפקטית וביצועים של פורשה בסיסית.

 

נתונים טכניים: טורבו בנזין 2,000 סמ"ק, 280 כ"ס במקור, שעודכנו ל־290 כ"ס במהלך 2016. תיבה רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

 

זיהום אוויר: 149 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 12 מ־15. קצת הרבה, אבל היא נמצאת מעט זמן על הכביש, כך שזה מתאזן.

 

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC ). 1 מ־8 בלבד בדירוג משרד התחבורה, ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

 

שמירת ערך: ירידה של 15% לשנה לפי לוי יצחק. סחירה יחסית בזכות השילוב בין ביצועים ומחיר, ומיעוט מתחרות.

 

מה לבדוק לפני שקונים: חלק מהמכוניות זכו לשיפורים מכניים, שלא תמיד מיטיבים עם האמינות לטווח ארוך, וייקרו את עלויות האחזקה לטווח ארוך. וכולן סובלות מתעריפי עורכי הדין לענייני תעבורה ומהעלויות של מוניות בזמן השלילה, שעוד תגיע.

 

למי היא מתאימה: לכל מי שחייב להיות ראשון ברמזור, בדרך עם הילדים לגן.

 

למה כן: 5.7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, אבזור טוב ואופציות מקוריות לצביעה ולמושבי ספורט. התנהגות הכביש בטוחה, ביצועים חוליגניים לפעמים, נוחות נסיעה סבירה יחסית לדגם ספורט.

 

למה לא: לא איכותית כמו גולף GTI, לא מהנה כמו ב־מ־וו M125i, הסטיישן לא מיובאת.

 

למחפשי מציאות: הקופרה היא המציאה. GTI עולה עוד 100 אלף שקל, וגם הב־מ־וו יקרה יותר לרכישה ולאחזקה.

 

השורה התחתונה: זה הזמן ליהנות ממנה לפני שמכוניות כאלה יוצאו אל מחוץ לחוק.

 

ציון: 4.5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים