הביקיני הישראלי שהרגיז את ההודים
הלוקיישן: גדת הנהר בעיר אודייפור שבהודו, ליד מה שנראה כמו מקדש הינדי † המצולמת: הדוגמנית עדה זמורה בבגד ים, שוכבת על פסל של פיל † הקמפיין: קטלוג לרשת אופנה ישראלית † התוצאה: צוות הצילום הואשם בפגיעה בקודשי הדת ונמלט חזרה לארץ † בפעם הבאה הם יסתפקו בחוף טרופי עם עצי קוקוס
במבט ראשון זה נראה כמו עוד צילום אופנה פסטורלי, אפילו קצת מעורר קנאה: דוגמנית ישראלית בבגד ים שוכבת על פסל של פיל, על גדת נהר בהודו. מי שצילם התמונה לא לקח בחשבון שהיא תעורר זעם סערה במדינה בת מיליארד התושבים.
מדובר בצוות צילום של חברת האופנה הישראלית TWENTYFOURSEVEN מקבוצת רנואר. הצוות, המונה כ־20 ישראלים, צילם קטלוג קיץ בכמה לוקיישנים באודייפור שבמדינת רג'סטאן בהודו. האתרים תואמו על ידי חברת הפקה הודית.
הדוגמנית שמצולמת על פסל הפיל היא עדה זמורה, ונראה כאילו התמונה צולמה ליד מקדש הינדי. בתמונה אחרת צולמה זמורה בחולצת בטן, יורדת מרכבת נוסעים. בצילומי הקטלוג השתתפו גם כמה דוגמניות מקומיות.
לקראת תום סבב הצילומים, ולאחר שכמה מהתמונות הופצו בחשבון האינסטגרם של חברת האופנה, החלו להתפרסם בתקשורת ההודית דיווחים מלווים בתמונות מטושטשות של דוגמניות, בהם נטען כי הצילומים נערכו במקומות מקודשים לדת ההינדית ומהווים פגיעה ברגשות הציבור. מחשש לתגובות זועמות עזב הצוות הישראלי במהירות את מלון מינרווה שבו שהה ונמלט למלון אחר בעיר. בשלב מסויים אף דיווח הצוות לשגרירות ישראל בהודו שהם נמצאים בסכנת חיים ונצורים במלון.
בסופו של דבר הצליחו הישראלים, ובהם הדוגמנית זמורה, להגיע ללא פגע לשדה התעופה באודייפור, ומשם המריאו למומבאי. אמש עלו אנשי הצוות על טיסה חזרה לארץ, והם היו צפויים לנחות בנמל התעופה בן גוריון לפנות בוקר.
ממשרד החוץ נמסר אמש בתגובה: "משרד החוץ שב וקורא מעל כל במה אפשרית, כמו גם בהמלצות למטייל הישראלי, כי יש לנהוג ברגישות המתבקשץ בביקור במקומות בעל מאפיינים דתיים, תרבותיים או סמליים בעלי חשיבות רבה לתושבי המקום". את תגובת החברה לא ניתן היה לקבל.