מוכרים ברשת
מה גורם למוזיקאים מארה"ב להזמין דווקא גיטרות שמיוצרות בישראל ושעולות אלפי דולרים? אנשי BG Guitars מגלים
שם העסק: B&G Guitars.
• הבעלים: אלירן בראשי, יותם (קיקי) גולדשטיין ואבי גולדפינגר.
• כתובת: bngguitars.com.
• ההתחלה: במארס 2015 הוקמה B&G Guitars - חנות אינטרנטית למכירת גיטרות חשמליות ייחודיות, שנבנו בהשראת גיטרות אקוסטיות משנות ה־30. "לפני ש־B&G נוסדה אלירן ויותם עבדו יחד בבנייה ותיקוני גיטרות", מספר אבי. "הגעתי אליהם במקרה לרכוש גיטרה והתחברנו. הם הראו לי את Little Sister, גיטרה ייחודית שעיצב התכשיטן דודי ויצמן, ואני נדהמתי מהאיכויות שלה. תוך זמן קצר חברנו שלושתנו, הקמנו את האתר והתחלנו לשווק את הגיטרה. באופן לא צפוי קיבלנו הרבה הזמנות, רובן מארצות־הברית. כיום הספק הבנייה שלנו הוא 30 גיטרות בחודש וכולן נמכרות".
• למה דווקא אנחנו: "הגיטרה שלנו מיוחדת במינה ועומדת בסטנדרטים גבוהים של ייצור. לבניית הגיטרה אנו משתמשים בעצים איכותיים ונדירים מכל העולם כמו הרוזווד מברזיל. איכות הבנייה וחומרי הגלם הם אלו שמשפיעים על הצליל של הגיטרה ולכן אין עוד כמוה בשוק העולמי".
• הסוד שלנו להצלחה: "אנחנו שמים דגש על שיווק. יש לנו עמוד פייסבוק פעיל עם כ־100 אלף עוקבים, סרטונים ביוטיוב ואתר מכירות מושקע. אנחנו מנסים לתת ללקוחות מעבר לים את התחושה שהשירות הוא קרוב".
• האתגר: "ביחס לשוק, מעטים הם אלו שמוכנים לקנות גיטרה באינטרנט במחיר של 4,000 דולר מבלי שחשו ושמעו אותה. בנוסף, אנו נמצאים כרגע בשלב התרחבות העסק - דבר מאתגר שלעצמו בעיקר בכל מה שקשור לגיוס עובדים חדשים".
• הקשיים: "הגיטרה שלנו עשויה מחומרים ייחודיים ולכן ההעברה שלה בין מדינות כרוכה בהליכים ביורוקרטיים מסובכים. בסיוע מנהלי המכס בדואר ישראל הצלחנו לבסוף לפענח מהו התהליך הנדרש אך משרד החקלאות האמריקאי עדיין מכניס כל פעם מחדש עוד דבר שיש לאשר אותו".
• ההצלחות: "יש בחור בן 60 מארה"ב שמרוב התלהבות מה־Little Sister החליט לעזוב את העבודה שלו ולמכור גיטרות של B&G. כיום, הוא סוחר מספר אחת שלנו בארה"ב".
• החלום האוטופי: להיות חברת הגיטרות מספר 3 בעולם.
מה מייעצים המומחים?
אלי בן יוסף | מנכ"ל Konimbo
כפתור הקנייה לא מספיק בולט
באתר של הגיטרות יש שני דברים חשובים שקופצים: אחד מהם הוא כל הנושא של דף המוצר. כפתור הקנייה נמצא מאוד למטה. מעבר לזה שהוא יכול להיות הרבה יותר למעלה, אחת הבעיות העיקריות היא שהכפתור מעוצב בצורה שקצת קשה למצוא אותו. שווה לעצב אותו בצורה אחרת, חוץ מהעובדה שהוא עגול. אולי בצבע אחר, או משהו שיבליט אותו ויזמין לפעולה.
אני עצמי בהתחלה לא מצאתי אותו. חיפשתי משהו יותר בוהק ומודגש.
הדבר השני: בתהליך הקנייה יש המון פרטים שמבקשים באתר. גם אם אלה דברים שהם "מאסט" ושחייבים אותם, שווה לשקול להעביר אותם לדף המוצר ובמקביל להסביר לגולש איפה הוא בתוך התהליך. בקיצור, הכוונה היא שצריך לתת איזה flow, זרימה לתהליך הזה, כי הוא מאוד מורכב ולגולשים עלול להיות קשה לצלוח אותו.
יעקב גזית | מנהל סחר חוץ בדואר ישראל
תתעדכנו בדרישות המכס בכל מדינה
משלוח פריטים לחו"ל דורש לעיתים שימת לב לאישורים מיוחדים הנדרשים מרשויות המכס בכל מדינה ומדינה, וכן מרשויות אחרות כמו ה־FDA. מומלץ להתייעץ עם חברת השילוח טרם הוצאת הפריטים מהארץ כדי לוודא מעבר חלק ומהיר ככל האפשר. יש לשים לב בין היתר להצהרות המכס ולצירוף מסמכים רלוונטיים. הטיפול דורש מומחיות והתמחות במשלוחים בינ"ל, שחרור ממכס ובדיקות ביטחוניות.
המסחר בעולם האינטרנט מתרחב כל שנה לתחומים נוספים. מה שנתפס בעבר כדבר שיש הכרח לגעת ולחוש בו, נסחר כיום אונליין, כמו בגדים, רהיטים, מצלמות.
פרסום המלצות גולשים באתר הבית על החנות והמוצר, בפורומים מקצועיים וברשתות חברתיות יהפוך את חוויית הקנייה לבטוחה יותר עבור הלקוח.
שירות החזרות מפחית חששות והתנגדויות של לקוחות פוטנציאליים. באמצעות שירות החזרות חינמי ניתן לייצר התנסות רחבה יותר ולהגדיל את החשיפה.